Hur kommer jag lättast åt min tändstift i min Aerox. Jag vet att den ligger horisontellt i mitten av allt, om man kollar under moppen så ser man den. Men frågan är hur jag lättast kommer åt den?
det finns en hylsa som man kan liksom trycka på så att det långa grejen går igenom ett hål på hylsan om det är så du menar för min är det samma med man kan inte ta en skiftnyckel för "spåret" ligger liksom under fläktkåpan som sitter runt cylindern
du kan ta bort underkåpan men det är ingen mening med det bara massa meck
men ta en tändstift nyckel eller en blocknyckel med storlek 21 och skruva av det
vet ej hur det r på aerox, men på speedfight är det så man kan ta bort sadelutrymmet med typ 4 skruvar. ska sitta i utrymmet typ. men på aprilia sr50 ditech så var det typ att man fick ta bort ALLA kåpor och sånt bak.
philiplindgren skrev:du kan ta bort underkåpan men det är ingen mening med det bara massa meck
men ta en tändstift nyckel eller en blocknyckel med storlek 21 och skruva av det
Så jag ska typ ligga på marken för att komma åt den eller?
philiplindgren skrev:du kan ta bort underkåpan men det är ingen mening med det bara massa meck
Så jag ska typ ligga på marken för att komma åt den eller?
Yep, ligg under den på avgasrörets sida och ta en skiftnyckel.. Ta av tändhatten, sätt skiftnyckeln i position på tändstiftet, snurra bortåt från dig tills det släpper och skruva sen av det med handen
mitt problem var att moppen var svårstartad efter att varit avstängd i ngra timmar. Så Jag ville testa o starta moppen ca 3 timmar efter ja stängt idag. Och då var de samma sak.
Nu undrar jag vad mer som kan vara fel?
Luftfiltern? motorolja?
Ge exempel på fel som kan åtgärdas så den starta på första elstarten..
Tips när du ska skruva dit det igen, skruva inte fast så hårt du bara orkar det gjorde jag en gång och då gick gängen sönder i cylindern och skiten fastna, fick lov att köpa ny cylinder
Så länge du ger fan i moppen min så bryr jag mig inte vad du gör