MT5/DT TRIMM (osäker 2/4 takt)

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Hjälm hade jag inte köpt från biltema. Hade en hjälm från Lidl och det kändes som att insidan var byggd i trä och den var dessutom obekväm så jag antar att deras är något liknande. Jag rekomenderar Takachi om du ska ha hjälm! :)
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
NiKKzY
Elmoped

Inlägg av NiKKzY »

philip95 skrev:Hjälm hade jag inte köpt från biltema. Hade en hjälm från Lidl och det kändes som att insidan var byggd i trä och den var dessutom obekväm så jag antar att deras är något liknande. Jag rekomenderar Takachi om du ska ha hjälm! :)

Skicka länk! ;)
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

NiKKzY skrev:
philip95 skrev:Hjälm hade jag inte köpt från biltema. Hade en hjälm från Lidl och det kändes som att insidan var byggd i trä och den var dessutom obekväm så jag antar att deras är något liknande. Jag rekomenderar Takachi om du ska ha hjälm! :)

Skicka länk! ;)

Jag vet inte var man kan köpa dom online då jag köpte min i en affär där jag bor :P
NiKKzY
Elmoped

Inlägg av NiKKzY »

philip95 skrev:
NiKKzY skrev:

Skicka länk! ;)

Jag vet inte var man kan köpa dom online då jag köpte min i en affär där jag bor :P

Så pass? ;)
NiKKzY
Elmoped

Inlägg av NiKKzY »

NiKKzY skrev:
philip95 skrev:
NiKKzY skrev:
Skicka länk! ;)

Så pass? ;)
Kostar ju 1.2k får crosshjälmen..... då kan man ju likaväl köpa 2 på biltema som btw inte är samma sak som lidl! ;)
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

NiKKzY skrev:
NiKKzY skrev:
philip95 skrev:

Så pass? ;)
Kostar ju 1.2k får crosshjälmen..... då kan man ju likaväl köpa 2 på biltema som btw inte är samma sak som lidl! ;)

Haha, jo de kan du ju göra isåfall :wink: Deras hjälmar funkar ju självklart också även ifall dom kanske inte är lika sköna att ha på huvudet som en dyrare hjälm :p
NiKKzY
Elmoped

Inlägg av NiKKzY »

philip95 skrev:
NiKKzY skrev:
NiKKzY skrev:
Så pass? ;)

Haha, jo de kan du ju göra isåfall :wink: Deras hjälmar funkar ju självklart också även ifall dom kanske inte är lika sköna att ha på huvudet som en dyrare hjälm :p
Blir la att åka och testa ngn gång, men det ska vara cross-hjälm, vägrar jävla scooter hjälm, se ut som en fjolla! ;)
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

NiKKzY skrev:
philip95 skrev:
NiKKzY skrev: Kostar ju 1.2k får crosshjälmen..... då kan man ju likaväl köpa 2 på biltema som btw inte är samma sak som lidl! ;)

Blir la att åka och testa ngn gång, men det ska vara cross-hjälm, vägrar jävla scooter hjälm, se ut som en fjolla! ;)

Kanske de :wink: Jag håller med dig att om man har cross moppe så ska man ha cross hjälm och har man scooter så ska man ha en vanlig hjälm.
NiKKzY
Elmoped

Inlägg av NiKKzY »

philip95 skrev:
NiKKzY skrev:
philip95 skrev:

Kanske de :wink: Jag håller med dig att om man har cross moppe så ska man ha cross hjälm och har man scooter så ska man ha en vanlig hjälm.
Eh vafan, jag skiter i crossmoppe, jag köper en Puch Dakota istället! ;)
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

NiKKzY skrev:
philip95 skrev:
NiKKzY skrev: Blir la att åka och testa ngn gång, men det ska vara cross-hjälm, vägrar jävla scooter hjälm, se ut som en fjolla! ;)

Dom är coola även ifall jag föredrar crossmoppe :wink:
NiKKzY
Elmoped

Inlägg av NiKKzY »

philip95 skrev:
NiKKzY skrev:
philip95 skrev:

Dom är coola även ifall jag föredrar crossmoppe :wink:
Självklart ska det vara crossmoppe... min polares pappa har en kinapuff eu scooter han ska få ärva... jag har sett hans pappa köra med den 1 gång ;o
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Haha, du kommer ju dra honom hur lätt som helst om han har kina moppe och du drac/furia :wink:
NiKKzY
Elmoped

Inlägg av NiKKzY »

philip95 skrev:Haha, du kommer ju dra honom hur lätt som helst om han har kina moppe och du drac/furia :wink:
Han är typ 145 och har sjukt kort temperament, han kommer bli ägd! ;)

Btw, vad har du för moppe? ;)
NiKKzY
Elmoped

Inlägg av NiKKzY »

NiKKzY skrev:
philip95 skrev:Haha, du kommer ju dra honom hur lätt som helst om han har kina moppe och du drac/furia :wink:
Han är typ 145 och har sjukt kort temperament, han kommer bli ägd! ;)

Btw, vad har du för moppe? ;)
Och där loggade du ut..
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

köp ett repobjekt som inte är för illa billigt och så fixar du lite så har du en billig men bra moppe
Köper bromsok fram till viva city
NiKKzY
Elmoped

Inlägg av NiKKzY »

TheMidnightRider skrev:köp ett repobjekt som inte är för illa billigt och så fixar du lite så har du en billig men bra moppe
Kan ingenting om motorer förutom trimning som jag googlat mig till ;)
Användarens profilbild
viiktor15
Farsans gamla zündapp

Inlägg av viiktor15 »

SickRazer skrev:Beror på... Båda är grymma moppar. Men hade du tänk trimma mer rejält så rekommenderar jag Rieju med tanke på att de har AM6 motor.

Vill du ha en moppe som oftast är snygg redan original och som inte behöver så mycket modifikationer så rekommenderar jag en Derbi.

Båda går riktigt bra i all fall med dragen plugg och drevning.

Man brukar jämföra Rieju Drac med Derbi Xtreme om det var dem du tänkte på.
hörrö du dte är AM6 på mh också ;)
Skriv svar