willemedDERBIN skrev:jag tror inte jag behöver så mycket större .....
men vad händer om den är lite för smal?
frågan är då
köper du en orginal vajer eller en ersättningsvajer ?
om den är för liten så kanske klumparna inte passar men det går juh att fixa
ersättningsvajer, en ny kostade ju 422 kr, då ja lika gärna kunde köpa en för 35 på twostroke så de kommer att gå även fast den kanske är lite för liten
difaren skrev:
men vad händer om den är lite för smal?
frågan är då
köper du en orginal vajer eller en ersättningsvajer ?
om den är för liten så kanske klumparna inte passar men det går juh att fixa
ersättningsvajer, en ny kostade ju 422 kr, då ja lika gärna kunde köpa en för 35 på twostroke så de kommer att gå även fast den kanske är lite för liten
olja bara upp den så !
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Originalvajern är väl delad, en till förgasaren och en till oljepumpen. Går inte använda 35-kronorsvajern om man ska fortsätta använda separatsmörjningen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Originalvajern är väl delad, en till förgasaren och en till oljepumpen. Går inte använda 35-kronorsvajern om man ska fortsätta använda separatsmörjningen.
hur gör jag då :s, för de är bara gasvajern som har gått av precis där den går in vid handtaget
Erik_ skrev:Originalvajern är väl delad, en till förgasaren och en till oljepumpen. Går inte använda 35-kronorsvajern om man ska fortsätta använda separatsmörjningen.
hur gör jag då :s, för de är bara gasvajern som har gått av precis där den går in vid handtaget
antigen får du blanda oljan rätt i tanken eller så får du köpa dig en ny original vajer för 422kr
det har jag gjort och jag var tvungen att köpa en ny nippel sätta sätta fast men den gled ur så jag har fått gått hem med dennu ett antal gånger hoppas vajern kommer snart då