Tjena TSR, har en Roxon Duel Sm som har blivit rätt svårstartad... Från kallstart brukar det krävas +10 kickar (självklart med choke i) innan den går igång, men precis efter körning eller när den är varm funkar den bra. Vet någon av er vad det kan bero på?
Tobiiash skrev:har exakt samma på min neos även om jag kprt för typ 1 timme sen och det är 25+ ute
Har samma sak med min neos, måste choka, och sen startar den lite sen kicka igen.
Fast det hände efter att jag hade skruvat på luftskruven och tomgångsskruven efter att jag rensade förgasaren
kolla om den drar tjuvluft, spruta startgas på alla tänkbara ställen där den kan tänkas dra tjuvluft, går den då upp i varv så drar den tjuvluft.
kan även vara att membranet är kasst, felinställd förgasare, tändspolen osv.
Born2Ride skrev:kolla om den drar tjuvluft, spruta startgas på alla tänkbara ställen där den kan tänkas dra tjuvluft, går den då upp i varv så drar den tjuvluft.
kan även vara att membranet är kasst, felinställd förgasare, tändspolen osv.
Tack för svaren, ska testa det så snart som möjligt
Den går faktiskt upp i varv ibland när den bara står på tomgång, men inte mycket, kanske inte har med saken att göra iofs?
Tobiiash skrev:har exakt samma på min neos även om jag kprt för typ 1 timme sen och det är 25+ ute
Har samma sak med min neos, måste choka, och sen startar den lite sen kicka igen.
Fast det hände efter att jag hade skruvat på luftskruven och tomgångsskruven efter att jag rensade förgasaren
Exakt! fast jag har inte pillat men den startar typ men så fort man rör gasen dör den, man måste typ hålla 1/4 gas vid kick när man vet att den startar right?
mycket dyrare? nja skiljer sig inte mycket, dessutom tjänar du på att köra med 98 oktan, den går mycket snålare.
Toppen i så fall ju! Men ska testa det vid nästa tankning, lär inte bli förrän om 1,5 vecka, tankade fulltank igår... Vet du om det bara är att fylla på med 98 direkt i tanken när man har kvar 95?
mycket dyrare? nja skiljer sig inte mycket, dessutom tjänar du på att köra med 98 oktan, den går mycket snålare.
Toppen i så fall ju! Men ska testa det vid nästa tankning, lär inte bli förrän om 1,5 vecka, tankade fulltank igår... Vet du om det bara är att fylla på med 98 direkt i tanken när man har kvar 95?
en full tank räcker typ max 5 dagar för mig.. hur lite drar den egentligen??
Born2Ride skrev:
Beror väl helt på hur jag kör... Brukar köra kanske 8km under skoldagarna, annars blir det lite då och då, så det blir ju inte så långt
eller att man stöjder den iden
tex om du säger jag ska byta till effektrör
och bergsten säger +1
då vill han också jag ska byta till det eller att han tänkte också säga det
Har en ny fråga...
Bakdäcket gnisslar när man rullar moppen långsamt, 5km/h eller nåt kanske, ni fattar. Vet ni vad det kan bero på? Har testat att olja in den stången eller vad man säger som går genom hjulet.
Yniq skrev:Har en ny fråga...
Bakdäcket gnisslar när man rullar moppen långsamt, 5km/h eller nåt kanske, ni fattar. Vet ni vad det kan bero på? Har testat att olja in den stången eller vad man säger som går genom hjulet.
Yniq skrev:
Beror väl helt på hur jag kör... Brukar köra kanske 8km under skoldagarna, annars blir det lite då och då, så det blir ju inte så långt
eller att man stöjder den iden
tex om du säger jag ska byta till effektrör
och bergsten säger +1
då vill han också jag ska byta till det eller att han tänkte också säga det