som rubriken lyder så behöver jag bättre kylning till min stunt aerox... eftersom jag har vätskekyld motor och snurrar runt i ringar mest hela dan så blåser det inget på kylaren och då blir den så satans varm redan efter 10 min. undrar om nån har något tips på hur jag kan få den o kylas ner utan att köra fort så det blåser på kylaren.
har en fläkt från ett gammalt airhockeybord som jag kanske tänkt koppla fast på kylaren. nån som har någon erfarenhet av att koppla in nå liknande och om det ens fungerar? det är 12v 0.38A på fläkten föresten
jan-ee skrev:som rubriken lyder så behöver jag bättre kylning till min stunt aerox... eftersom jag har vätskekyld motor och snurrar runt i ringar mest hela dan så blåser det inget på kylaren och då blir den så satans varm redan efter 10 min. undrar om nån har något tips på hur jag kan få den o kylas ner utan att köra fort så det blåser på kylaren.
har en fläkt från ett gammalt airhockeybord som jag kanske tänkt koppla fast på kylaren. nån som har någon erfarenhet av att koppla in nå liknande och om det ens fungerar? det är 12v 0.38A på fläkten föresten
jan-ee skrev:som rubriken lyder så behöver jag bättre kylning till min stunt aerox... eftersom jag har vätskekyld motor och snurrar runt i ringar mest hela dan så blåser det inget på kylaren och då blir den så satans varm redan efter 10 min. undrar om nån har något tips på hur jag kan få den o kylas ner utan att köra fort så det blåser på kylaren.
Köp några datafläktar ifrån komplett.se eller nått finns massa olika storlekar:) det enda som är dåligt om du vill stoppa på några fläktar är att dom tål ju som sagt inte vatten, så några fläktar och en sån dära extrakylare så har du bra kylning ingen
willemedDERBIN skrev:du köper en kyl till och kopplar i hop dem
sen dumpar du vatten pumpen och instalerar en elektrisk ....
5L/Minut *skulle la räcka
onödigt att lägga en till kylare på en stunt moppe, väger bara mer och extra kylaren behöver ju också vind för att kylas ner. och vatten pumpen är det inge fel på, den pumpar på som vanligt
kom på att tänka att vissa crossmoppar har ju fläkt på kylaren o dem borde ju tåla vatten. nån som vet vart jag kan hitta såna fläktar? har försökt leta överallt men hittar inte
willemedDERBIN skrev:du köper en kyl till och kopplar i hop dem
sen dumpar du vatten pumpen och instalerar en elektrisk ....
5L/Minut *skulle la räcka
onödigt att lägga en till kylare på en stunt moppe, väger bara mer och extra kylaren behöver ju också vind för att kylas ner. och vatten pumpen är det inge fel på, den pumpar på som vanligt
kom på att tänka att vissa crossmoppar har ju fläkt på kylaren o dem borde ju tåla vatten. nån som vet vart jag kan hitta såna fläktar? har försökt leta överallt men hittar inte
Gilera SMT har en sån fläkt, då haampish här har en sådan fläkt till sin kolla på typ reserv delar chassi på twostroke så kanske du hittar
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
jan-ee skrev:hittar bara fläkthuset till fläkten men ingen fläkt :/
det fungerar
blocket !
en begnangad kyl till en Derbi Senda bara !
sen kopplar du på fläkten på batteriet bara (och en strömbrytar och/eller drar du den på tändningen )
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
kopplade i fläkten från airhockeybordet och den snurra på fint nu. undra om den håller om man har den avstängd ifall jag måste köra i regn? o lägger inte på den före den är torr :S
Låter som en fläkt är lösning på ditt problem. Köp förfan inge datafläkt, så fort de kommer lite vatten så säger det PFFSZZT i säkringen. Utan köp en fläkt till t.ex. ATV ilr MC. Har badat massor med gånger med fyrhjulingen utan några problem, finns säker för någon hundralapp