Pontusandersson95 skrev:1. När jag startar datorn och har vista installerat men ska installera windows xp kan jag inte klicka
"press any key to boot cd" asså mina tangenter funkar inte innan jag har fått upp windows symbolen
2. När jag väl kommer in på datorn (vista) så är den sjukt seg asså det tar 5minuter att öppna windows fönstret
Svar på nr 1 Andledningen kan vara en sak jag hade på en lite äldre burk här hemma var att mitt keyboard krävde att installerade drivers,
Testa därför ta ett riktigt gammalt tagentbord ifall du har något, funkar alltid så fick jag göra,
+ Vista läser inte in keyboard drivers förens senare, XP o windows 7 läser in dem mycket tidigare vilket gör att du kan nyttja det "press any key to bood from CD"
Svar på 2an
Kan vara flera olika faktorer, bland annat att vista är en minne slukare, hur många GB RAM har du?
under 4 GB så märker jag personligen att vista tar några minuter att komma igång,
Har du mycket program som startar samtidigt?
jag hade en jäävla massa program när jag körde vista tog ca 5 minuter att få igång med..
ändra det genom att gå in på Kör --> skriv in msconfig och välj sen vilka program som ska startas när du startar datorn,
Kan även vara att du fått virus..
min rekommendation är, ladda ner Windows 7, leta upp ett gammalt tagentbord, och kör på !
PS:
Victorh skrev:Pontusandersson95 skrev:aa men när jag försöker med det laddar det inte längre än flaggan, den kan visas i 20min utan att det händer ngt. den rör sig men kommer inte längre
Låt den stå en natt och hålla på så skall du se väl på morgonen är det klart

En polare hade så, han installerade om flera ggr, funka fortfarande inte, sen märkte vi att det var för grafikkortet hade hoppat ur sitt PCI fäste (:
Kolla så allt sitter bra i burken, och försök sedan med Windows 7.
Annars kan du testa ladda hem Linux, och välja den som är på Live CD, släng i den i datorn, wipps du har linux men det kört på din CD-enhet:)
DS:
Märkte att detta blev långt nu.. men aja hoppas det hjälpte något