Tändplatta trasig!?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Tändplatta trasig!?

Inlägg av Speedy1FTW »

Hejsan! Jag har nu rengjort förgasaren en sista gång med frätande ungns rengöring och "jet motor" spray av någon sort, nu är den riktigt smuts/fettfri och funkar endå exakt lika dant... Den dör efter ett tags körning, fast nu dör den random hela tiden även fast man kör på lågvarv, därför undrar jag ifall det kan vara tändnings plattan som är trasig? för jjag har provat:
bytt CDI, tändspole och tändhatt, tändstift mm inget funkar... tacksam för svar SNABBT!!!

MVH Rasmus
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
ml65
Kinaraket

Inlägg av ml65 »

min polares stalker gick så när hans cylinder var skrot..
PoWeRKinG skrev:men med enbart ZX så hade jag 88 i munstycke. det är 86 org och då gjorde den 42.

men med 17,5 och munstycke 100 så märker man till 100% när 100 munstycket slår in för då blir det stor ökning ;)
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PipaZ »

Kondensatorn.
Om den är dålig dör moppen när den börjar bli varm.
Testa byt den :)
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Inlägg av Speedy1FTW »

PipaZ skrev:Kondensatorn.
Vart sitter den da? ^^ och Den gick likadant på min orginal 50cc som på min nya stage6 70cc
Användarens profilbild
PipaZ
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PipaZ »

Speedy1FTW skrev:
Vart sitter den da? ^^ och Den gick likadant på min orginal 50cc som på min nya stage6 70cc
Haha, om du tar bort tändplattan så är kondensatorn en rund alång aluminiumfärgad sak :P Gaska lätt.
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Inlägg av Speedy1FTW »

PipaZ skrev:
Speedy1FTW skrev:
Haha, om du tar bort tändplattan så är kondensatorn en rund alång aluminiumfärgad sak :P Gaska lätt.
Tjena, jag försökte nyss att ta bort svänghjulet med med ett misslyckande :( har inte de rätta verktygen för att ta bort det... man ska tydligen ha någon speciell mutter/skruv som man skruvar in i svänghjulet åt fel håll och sedan lossar det genom att skruva. Sånna verktyg verkar ingen ha :S och jag har en granne som har hållt på med moppar/bilar/motorcyklar och han säger att det inte kan vara kondensatorn, får antingen funkar kondensatorn eller så gör den inte det sa han.
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Har en gammal två petad husqvarna. På den är kondensatorn paj på, så när motorn blir varm lägger den av. Och man får vänta tills den blir kall igen, annars går den hur klockrent som helst. Så det han säger är bullshit.

ang. ditt problem så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Inlägg av Speedy1FTW »

jarken skrev:Har en gammal två petad husqvarna. På den är kondensatorn paj på, så när motorn blir varm lägger den av. Och man får vänta tills den blir kall igen, annars går den hur klockrent som helst. Så det han säger är bullshit.

ang. ditt problem så kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Okej, tack :) vet ingen vart man kan få tag i verktyget som man får av svänghjulet? orkar inte lämna in den då det kostar en jävla massa pengar och dröjer åååår!
Skriv svar