Yamaha slider går långsamt :/

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Yamaha slider går långsamt :/

Inlägg av Nutbreaker »

Tjena, jag har en yamaha slider med Zx rör och 4,5 grams vikter,mellan hårda kopplingsfjädrar och helt urpluggad men den går bara ca 55 vet ni vad felet är eller går den inte snabbare än så med effektrör osv? jag har testat med ett Hebo rör som är lite emr högvarvigt men ändå så går den ca 55 :/ hur fort går era sliders med effektrörssetup? finns det ngt på moppen tex att det är för lätta vikter eller ngt som gör så att moppen går segare?
tacksam för svar
Stuntriding is not a crime!
rod_rrx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av rod_rrx »

tagit bort variatroringen?

ställt in förgasaren?
polisen: den här går ju i 85 km/h.
pojken som åker fast: HAHA! vågade du inte åka fortare eller??

HAHA!
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

japp variatorringen är av och jag har ställt in förgasaren bra men vad i förgasaren akn göra att den går långsammare? :)
Användarens profilbild
zhindraz
Svårstartad skrothög

Inlägg av zhindraz »

Nutbreaker skrev:japp variatorringen är av och jag har ställt in förgasaren bra men vad i förgasaren akn göra att den går långsammare? :)
För litet munstycke :)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

munstyccket verkar vara bra då jag testade 98 men de var för stort men asså när jag startar den så startar den ca 3 sekunder sen dör den sen får man kicka i typ 1 minut så startar den vad kan de bero på?
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

Nutbreaker skrev:munstyccket verkar vara bra då jag testade 98 men de var för stort men asså när jag startar den så startar den ca 3 sekunder sen dör den sen får man kicka i typ 1 minut så startar den vad kan de bero på?
vad har du för munstycke?
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

95 och 90 är org
glömde tillägga att ibland om man står med den på tomgång efter att ha kört ett tag och sen när mans ka gasa så går den ner ovanligt fort i varv sen gasar man upp den sen går den ner skit fort och sen börjar den gå "normalt igen" kan de höra ihop eller?
Användarens profilbild
jan-ee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jan-ee »

pluggat ur gashanden?? :D låter som om du har kvar v-ringen men om du tagit bort den så kolla stiftet så ser du ju fort om du har rätt munstycke
Skriv svar