Hej, har en aerox 02, jag har satt på ett zx rör och 4,2g vikter, men efter ett tag när jag har kört så "låser sig" variatorn, den är slö i början men sen kommer den upp i varv, vad kan de vara för fel?
kopplingsfjädrar eftersom du redan har relativt lätta vikter. om du har original koppling så köp polinis fjädersats så är det bara o testa dig fram vilka fjädrar som du tycker mopeden går bäst med
jan-ee skrev:kopplingsfjädrar eftersom du redan har relativt lätta vikter. om du har original koppling så köp polinis fjädersats så är det bara o testa dig fram vilka fjädrar som du tycker mopeden går bäst med
jan-ee skrev:kopplingsfjädrar eftersom du redan har relativt lätta vikter. om du har original koppling så köp polinis fjädersats så är det bara o testa dig fram vilka fjädrar som du tycker mopeden går bäst med
men det är inte säkert att dem är av polinis gula... :/ kan ju vara nåt annat märke. men hur reagerar moppen när du ska iväg från stillastående? blir det först lite segt dem första metrarna eller drar den iväg direkt med bra effekt?
jan-ee skrev:men det är inte säkert att dem är av polinis gula... :/ kan ju vara nåt annat märke. men hur reagerar moppen när du ska iväg från stillastående? blir det först lite segt dem första metrarna eller drar den iväg direkt med bra effekt?
ja, den är skit slö i början typ 6-7 meter sen kmr den upp i varv och får bra effekt
om men du behöver då starkare kopplingsfjädrar men vet inte vilka. jag kör med hebos blåa fjädrar men dem passar inte till original kopplingen + att jag spänt dem till max så är typ 100% hårdare än original fjädrarna
jan-ee skrev:om men du behöver då starkare kopplingsfjädrar men vet inte vilka. jag kör med hebos blåa fjädrar men dem passar inte till original kopplingen + att jag spänt dem till max så är typ 100% hårdare än original fjädrarna
levvan skrev:som jag förstår det har du den här setupen:
leovince zx
zx vikter
zx kopplingsfjädrar
om detta stämmer är det inte vikter eller fjädrar som är problemet.
förgasarinställningar?
är vringen borta?
äre att den får för mkt eller för lite?
testa skruva fram och tillbaka på luftskruven så märker du när den går bättre. men jag tror att den får för mycket luft. kolla även att stiftet är oboy brunt och inte vitt!
leovince zx
zx vikter
zx kopplingsfjädrar
förgasarinställningar?
är vringen borta?
testa skruva fram och tillbaka på luftskruven så märker du när den går bättre. men jag tror att den får för mycket luft. kolla även att stiftet är oboy brunt och inte vitt!
leovince zx
zx vikter
zx kopplingsfjädrar
förgasarinställningar?
är vringen borta?
jo men kan var trångt med underkåpan på. skruvarna sitter på framsidan föresten av förgasaren
den för platt mejsel är luft skruv och den för stjärnmejsel är tomgångsskruven
jan-ee skrev:jo men kan var trångt med underkåpan på. skruvarna sitter på framsidan föresten av förgasaren
Tack så mycket för alla tips! =), nu ska jag gå ut i garaget och testa mig fram! =)
jan-ee skrev:jo men kan var trångt med underkåpan på. skruvarna sitter på framsidan föresten av förgasaren
Tack så mycket för alla tips! =), nu ska jag gå ut i garaget och testa mig fram! =)