Gilera smt 07 låter konstigt!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
empah57
Elmoped

Gilera smt 07 låter konstigt!

Inlägg av empah57 »

Hallå! Jag har märkt att min Gilera Smt (års 07) har börjat låta konstigt ifrån växellådan(??) Jag har dock märkt att de bara låter om den är i friläge och försvinner om jag håller inne kopplingen. Är de någon som kan hjälpa mig?

Glömde nästan! Jag har också hittat en slang som går från bromscylindern till bakbromsen som ligger löst på motorn. Ska den vara där?

Tacksam för svar!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

de är att växel lådan snurrar med fast de inte är någon växel i på friläget ;) men äru osäker så kolla oljenivån/byt om den är gammal.

funkar bakbromsen som den ska då? och du har oljebehållare till den? vanligt att man kickar bort den annars... men äre inte sladden som går till baklyset då? broms kännaren?
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
empah57
Elmoped

Inlägg av empah57 »

yamaha2pwn skrev:de är att växel lådan snurrar med fast de inte är någon växel i på friläget ;) men äru osäker så kolla oljenivån/byt om den är gammal.

funkar bakbromsen som den ska då? och du har oljebehållare till den? vanligt att man kickar bort den annars... men äre inte sladden som går till baklyset då? broms kännaren?
Tack för ditt snabba svar! Tror du att de hjälper att byta växellådsolja?

Nej det är inte en bromskännar sladd :) Den går från bromscylidern till motorn och där slutar den. De jag har sätt är att de finns en slangnippel(??) som inte är nån slang på på motorn. Jag undrar om de kan vara den som den ska sitta på! När man bromsar och håller för slangen känns de som att de blir vakum!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

då har du nog blivit av med bromsvätkse behållaren... de ska sitta en rund bromsvätske behållare (ser ut som en liten burk) kolla på dina polares moppar vid broms cyllindern så fattar du, du behöver en ny sån och sen lufta när du fått på den.

de är helt normalt att de låter lite med friläge i, men de är ju bytes intervall på oljan så byt den. om de slutar låta vet jag inte men de gör inget att de låter lite. (så länge de inte viner om den när du kör oxå)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
empah57
Elmoped

Inlägg av empah57 »

yamaha2pwn skrev:då har du nog blivit av med bromsvätkse behållaren... de ska sitta en rund bromsvätske behållare (ser ut som en liten burk) kolla på dina polares moppar vid broms cyllindern så fattar du, du behöver en ny sån och sen lufta när du fått på den.

de är helt normalt att de låter lite med friläge i, men de är ju bytes intervall på oljan så byt den. om de slutar låta vet jag inte men de gör inget att de låter lite. (så länge de inte viner om den när du kör oxå)
Okej de låter bra de med växellådan! Ska ut och kolla om jag har nån som för den slangen går neråt om kicken och där sitter den in ingång för en slang :? :?

EDIT : De fanns en bromsvätske behållare! Slangen är en annan som går från bromsen till kicken (?)
Skriv svar