Håller just nu på att byta munstycke och tog bort flottörskålen och märkte att den var full med bensin och att det rann mera ner i den, och undrar då om man kan koppla ur bensinslangen och starta moppen så att förgasaren töms på bensin eller måste man också koppla bort oljeslangen?
Håller just nu på att byta munstycke och tog bort flottörskålen och märkte att den var full med bensin och att det rann mera ner i den, och undrar då om man kan koppla ur bensinslangen och starta moppen så att förgasaren töms på bensin eller måste man också koppla bort oljeslangen?
Du kan ju stänga av bensinkranen också kör du en liten runda på ditt område så töms förgasaren
yamaha2pwn skrev:stäng av bensin kranen och använd dräneringen på förgasaren, om du nu är rädd för att få lite bensin på näven^^
har vakum så kan inte stänga av men det räcker väll att man drar ut då? och vad menar du men dräneringen? och nej jag är inte rädd att få bensin på näven, jag är rädd för att hela garaget ska svämma över :'(
Jag brukar bara lossa allt från min förgasare, hålla den upprätt och hälla ut bensinen på marken där hemma, men du kan väl sätta en tratt till tanken och hälla ner den igen så sparar du den bensinen
de ska sitta en dränerings slang under flottören där de sitter en skruv med så du kan tömma flottören. du ska inte behöva dra ut bensinslangen om du har vakum kran. de ska inte rinna ner om de inte är sug i vakuimslangen, gör det de andå så är nog kranen kass
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:de ska sitta en dränerings slang under flottören där de sitter en skruv med så du kan tömma flottören. du ska inte behöva dra ut bensinslangen om du har vakum kran. de ska inte rinna ner om de inte är sug i vakuimslangen, gör det de andå så är nog kranen kass
drog bort slangen och en plast plugg som satt under flottörskålen men det kom ingen bensin?
ofan, vet inte vad du har för förgasare på, även om du har orginal förgasaren men till min orginal 16mm till AM6 sitter det en skruv också så man kan tömma munelt och sitter även nån överflödnings ventil så fall flottören hänger sig så dräneras bensinen för att undvika överflödning
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:ofan, vet inte vad du har för förgasare på, även om du har orginal förgasaren men till min orginal 16mm till AM6 sitter det en skruv också så man kan tömma munelt och sitter även nån överflödnings ventil så fall flottören hänger sig så dräneras bensinen för att undvika överflödning
har dellorto 16mm PHVA (?), vet fan inte heller varför det inte kommer bensin fast hålet går rakt in i flottörskålen? skulle jag borde testa att suga och se om det kommer då? vill helst inte ha munnen full med bensin men men..
Var just ute och kollade och hittade en skruv på sidan av flottören och började tappa ur bensin, efter en stud tyckte jag att det borde vara tomt i förgasaren så jag spände skruven och skulle kolla så att vakium bensinkranen fungerade så jag drog först loss kabeln som är prickad med röd och det kom inget, sen drog jag den som är prickad med blått och då sprutade det bensin som faan. Betyder det att vakiumkranen inte fungerar?
vicke xX SMT skrev:Var just ute och kollade och hittade en skruv på sidan av flottören och började tappa ur bensin, efter en stud tyckte jag att det borde vara tomt i förgasaren så jag spände skruven och skulle kolla så att vakium bensinkranen fungerade så jag drog först loss kabeln som är prickad med röd och det kom inget, sen drog jag den som är prickad med blått och då sprutade det bensin som faan. Betyder det att vakiumkranen inte fungerar?
Dom funkar aldrig, har aldrig varit med om en Senda som haft en fullt fungerande vacuumkran. De är bara att vika slangen och sätta en liten klämma eller stripe runt så rinner det inte medan du tar bort förgasaren
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Fick förgasaren tömd nu och tog en titt på munstycket och det stog antingen 86 eller 98 beroende på hur man vänder på det? Hur ska jag veta vilken väg man ska kolla på det?