...Du har väl kopplat rätt med vakuum slangen?
Att du inte har någon bensin i flottörskålen beror på att du har vakuum bensinkran, alltså det behövs vakuum ifrån motorn för att bensinen skall rinna ner, och detta vakuum skapas endast när motorn är igång. För att flottörskålen fylld på min neos måste jag kicka i ca 5min, men en mycket smartare idé är att suga allt vad du har i vakuum slangen så skall de komma soppa ur soppaslangen. Det är mycket behändigare än att stå o kicka xx antal gånger
Annars finns ju alltid möjligheten att bara hälla i en skvätt i flottören och sedan montera den utan större förluster. Tänk även på att rengöra HELA förgasaren och inte bara munstyckena, även lågfart skall rengöras.
Tändsystemet har ingenting med bensinen att göra, två helt skilda uppfinningar. Ang att stoppa in fingret i tändhatten så finns det ett lättare sätt, ta ut tändstiftet och sätt de på tändhatten och lägg det mot en metall yta(ramen/cylindern fungerar perfekt) och kicka/kärring start. Då borde de gnista om allt e som det ska, se bara till att inte hålla i tändstiftet, då får du en stöt
MvH