har du kollat så allt är lika hårt åt draget för det blev så på min när jag inte hade dragit åt pinnbultarna lika hårt
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
innan du byter packning ska du slipa toppen på cylindern och på topplocket, med ett bryne med lite olja på för att få det helt tätt när packningen kommer på sen
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
måste vara otätt nånstans mellan cylindern o toppen om det läcker därifrån tycker man ju... och det rycker när glykolen kommer i kontakt med varma cylindern eller avgasröret. och den blir ju varm fort för att den inte får kylning
Vet inte om det är så på din cylinder. Men på min så finns det en ensam skruv på topplocket som man använder för att kolla trycket i cylindern. Den skruven kanske inte sitter åt som den ska om du nu har en sådan. Kolla också så att det sitter en bricka mellan den skruven och topplocket. Det kan läcka därifrån.
Jag har en guldig skruv på topplocket ja... Dit går en sladd men den har jag kopplad bort och skruvat dit skruven ändå utan den svarta jordnningen" Dvs den kan inte visa tempen men den läcker inte iallafall.. :O'
Va i helvete är problemet!?:O
"Det kan aldrig gå för fort det kan bara gå för sakta"
sk8boy skrev:glykolen läcker ut och röken kommer från cylindern.
kan du inte bara kolla vart fan d rinner/ kommer ifrån då? vart det ryker mest? kolla alla skruvar (termostaten), pinnbultar, slangklämmor och att den gått ihop nästan helt.
Det kan vara hur stopp som hellst, läcker inte för de
Är alla packningar okej så kan det fysisktomöjligt läcka! Gör det de ändå så än din moppe från en annan planet...
Pojkar växer inte, bara leksakerna som blir större
sk8boy skrev:Asså åh... Varför blir glykolvattnet ens så jävla varmt direkt!?!!?
känner du på vattnet på kylaren eller vid cylindern? blir kylaren varm är det inge stopp i systemet iallafall.
och du stuntar ju så då får inte motorn kylning när det inte blåser på kylaren och då blir den varm fort.
(edit)du har väl inte fel stift i den? när jag testade byta till br9 fast jag ska ha br8 så kom det bara avgaspoffar.