Detta ar en kluring att placera men jag tror det är rätt
Kompis tms offroad 50 är skit slö och vi gill ha upp den lite mer
Problemetbligger är att detär e 4T och har ingen erfarenhet av trimning av dem
Kan tänka mig en strypning i röret da men
Frågan lyder vad äre för strypningar ?
Skriven på en HTC -.- / Walle
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
hmm större munstycke brukar behövas på de, sedan kanske luftstrypning, mässings skruv i förgasaren brukar sitta på 4t. sedan som du säger kanske de sitter en strypning i röret men de är lite ovanligare på 4t
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
yamaha2pwn skrev:hmm större munstycke brukar behövas på de, sedan kanske luftstrypning, mässings skruv i förgasaren brukar sitta på 4t. sedan som du säger kanske de sitter en strypning i röret men de är lite ovanligare på 4t
Jodå stalla in skitwn och det vet jag men vart sitter strypningarna.
Resten fixar jag men Ah vad och vart sitter dem
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
luft burkstyypningen : sitter i luftburken
kan finnas variator ring : finns i variatorn
cdi:n är en litten svart tjock plasbit vid batteriet du ska klippa den rosa eller blåa
skruven i förgasaren . sitter under förgasarlocket bra skruva av och kolla .
sen finns det inte mer kan finnas i röret men ovanligt .
Amirbest skrev:luft burkstyypningen : sitter i luftburken
kan finnas variator ring : finns i variatorn
cdi:n är en litten svart tjock plasbit vid batteriet du ska klippa den rosa eller blåa
skruven i förgasaren . sitter under förgasarlocket bra skruva av och kolla .
sen finns det inte mer kan finnas i röret men ovanligt .
Det är en offroad så den har ju knappast en variator...
Sen ska man aldrig klippa några kablar om man inte vet exakt vad det ät, förstör mer än de gör nytta
Pojkar växer inte, bara leksakerna som blir större
på 90% av växlade 4t mopeder sitter det en plugg i insuget, denna strypning ger samma effektstrypning som en krök plugg på en 2t.
plocka av insuget så bör du se pluggen.
I slutet av avgasröret sitter ljuddämparen. Stoppar du ner nån sorts lång, spikliknande föremål där så möter du en bricka. Slår du hål på denna bricka så får du ut lite mer kraft
Jag har själv haft en TMS offroad, men den sålde jag lika snabbt som jag köpte..
Amirbest skrev:luft burkstyypningen : sitter i luftburken
kan finnas variator ring : finns i variatorn
cdi:n är en litten svart tjock plasbit vid batteriet du ska klippa den rosa eller blåa
skruven i förgasaren . sitter under förgasarlocket bra skruva av och kolla .
sen finns det inte mer kan finnas i röret men ovanligt .
Det är en offroad så den har ju knappast en variator...
Sen ska man aldrig klippa några kablar om man inte vet exakt vad det ät, förstör mer än de gör nytta