Hejsan alla glada mopedfreaks:-)
Den som lyckas lösa mitt problem är en gud...
Det är nämligen så här att på min Jog RR 03 läcker det mellan topplocket och cylindern glykol...
Har bytt alla packingar men de läcker lite fortfarande.
- Har t.o.m tömt systemet och kollat slangarna.
- Topplocket är rakt.
Någon?
"Det kan aldrig gå för fort det kan bara gå för sakta"
om du VERKLIGEN är 100% säker på att det är rakt, att packningen är ny, att den ligger helt rätt. och är korsdraget med rätt nm, då finns det inget fel så länge det inte finns sprickor i topp/cylindern. är du säker att det är just vid toppen? har du bytt cylinderfots packning också?
sk8boy skrev:Hejsan alla glada mopedfreaks:-)
Den som lyckas lösa mitt problem är en gud...
Det är nämligen så här att på min Jog RR 03 läcker det mellan topplocket och cylindern glykol...
Har bytt alla packingar men de läcker lite fortfarande.
- Har t.o.m tömt systemet och kollat slangarna.
- Topplocket är rakt.
Någon?
Är toppen och cylindern till för varandra eller är dem från olika cyllinderkit? annars kanske du får planslipa dem. Kompressionen kan bli fel om man inte har rätt top till cylindern och därav kan det läcka vatten.
Tror du ahde märkt detta endå, men du har ingen typ nippel på toppen? hade det på stage6 70 streetrace, där läkte det ut friskt så fick plugga igen skiten.
offtopic: någon som vet vad den är till för?
Rubrik: hej
om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?