Tja, tänkte vi kan skriva om trim till ALLA årsmodeller av dt50x.
Jag håller på med min nu, den är 07 tror jag, och jag har skruvat i Moricboxen på O:et med 5 mm borr rätt igenom och fullt igen med silikon, varvar grymt. MEN den hackar... Nån som vet vrf? Dessutom så går den KLOCKRENT med choken i, men alla säger att den fuckar om man har choken i för länge?
Hur tar man bort strypningen i EGRen, luftburken (vart sitter den?) och avgasröret? Jag har skruvat upp röret och har hittat den men får inte bort skiten! Provat att såga, borra och att hacka ut med mejsel, it dosent work...
Senast redigerad av SouthRider den 22 maj 2011, 22:36, redigerad totalt 2 gång.
SouthRider skrev:Tja, tänkte vi kan skriva om trim till ALLA årsmodeller av dt50x.
Jag håller på med min nu, den är 07 tror jag, och jag har skruvat i Moricboxen på O:et med 5 mm borr rätt igenom och fullt igen med silikon, varvar grymt. MEN den hackar... Nån som vet vrf? Dessutom så går den KLOCKRENT med choken i, men alla säger att den fuckar om man har choken i för länge?
Hur tar man bort strypningen i EGRen, luftburken (vart sitter den?) och avgasröret? Jag har skruvat upp röret och har hittat den men får inte bort skiten! Provat att såga, borra och att hacka ut med mejsel, it dosent work...
Borra eller slå ut svetspunkten i pluggen.
Mopeden hackar för att du inte har bytt munstycke, byt munstycke och den kommer gå bra mycket bättre och att den inte skär den första veckan.
MEN, byt topic på tråden, annars låser jag och du åker på en varning.
SouthRider skrev:Tja, tänkte vi kan skriva om trim till ALLA årsmodeller av dt50x.
Jag håller på med min nu, den är 07 tror jag, och jag har skruvat i Moricboxen på O:et med 5 mm borr rätt igenom och fullt igen med silikon, varvar grymt. MEN den hackar... Nån som vet vrf? Dessutom så går den KLOCKRENT med choken i, men alla säger att den fuckar om man har choken i för länge?
Hur tar man bort strypningen i EGRen, luftburken (vart sitter den?) och avgasröret? Jag har skruvat upp röret och har hittat den men får inte bort skiten! Provat att såga, borra och att hacka ut med mejsel, it dosent work...
Borra eller slå ut svetspunkten i pluggen.
Mopeden hackar för att du inte har bytt munstycke, byt munstycke och den kommer gå bra mycket bättre och att den inte skär den första veckan.
MEN, byt topic på tråden, annars låser jag och du åker på en varning.
Vad ska jag byta till då? Förresten, att de vart två trådar var för datorn lagga så jag tryckte 2 ggr på skicka knappen då vart det 2.
Jo men fan nästan hela pluggen är ju svetsad. Vadå finns det risk att den skär för det? Vad bör jag ha för munstycke då?
SouthRider skrev:Tja, tänkte vi kan skriva om trim till ALLA årsmodeller av dt50x.
Jag håller på med min nu, den är 07 tror jag, och jag har skruvat i Moricboxen på O:et med 5 mm borr rätt igenom och fullt igen med silikon, varvar grymt. MEN den hackar... Nån som vet vrf? Dessutom så går den KLOCKRENT med choken i, men alla säger att den fuckar om man har choken i för länge?
Hur tar man bort strypningen i EGRen, luftburken (vart sitter den?) och avgasröret? Jag har skruvat upp röret och har hittat den men får inte bort skiten! Provat att såga, borra och att hacka ut med mejsel, it dosent work...
Borra eller slå ut svetspunkten i pluggen.
Mopeden hackar för att du inte har bytt munstycke, byt munstycke och den kommer gå bra mycket bättre och att den inte skär den första veckan.
MEN, byt topic på tråden, annars låser jag och du åker på en varning.
Vad ska jag byta till då? Förresten, att de vart två trådar var för datorn lagga så jag tryckte 2 ggr på skicka knappen då vart det 2.
Jo men fan nästan hela pluggen är ju svetsad. Vadå finns det risk att den skär för det? Vad bör jag ha för munstycke då?
köp ett slipstift och så tar du bort den med borrmaskinen Vad har du gjort förutom tagit bort cdi strypningen?
KarlssoN^ skrev:
Borra eller slå ut svetspunkten i pluggen.
Mopeden hackar för att du inte har bytt munstycke, byt munstycke och den kommer gå bra mycket bättre och att den inte skär den första veckan.
MEN, byt topic på tråden, annars låser jag och du åker på en varning.
Vad ska jag byta till då? Förresten, att de vart två trådar var för datorn lagga så jag tryckte 2 ggr på skicka knappen då vart det 2.
Jo men fan nästan hela pluggen är ju svetsad. Vadå finns det risk att den skär för det? Vad bör jag ha för munstycke då?
köp ett slipstift och så tar du bort den med borrmaskinen Vad har du gjort förutom tagit bort cdi strypningen?
Jag har borrat Moric boxen, inget mer. Vad går ett slipstift på då tror du?
Har du ett då danne så kan jag komma hem till dig kan vi ta bort pluggen ?:)
SouthRider skrev:
Vad ska jag byta till då? Förresten, att de vart två trådar var för datorn lagga så jag tryckte 2 ggr på skicka knappen då vart det 2.
Jo men fan nästan hela pluggen är ju svetsad. Vadå finns det risk att den skär för det? Vad bör jag ha för munstycke då?
köp ett slipstift och så tar du bort den med borrmaskinen Vad har du gjort förutom tagit bort cdi strypningen?
Jag har borrat Moric boxen, inget mer. Vad går ett slipstift på då tror du?
Har du ett då danne så kan jag komma hem till dig kan vi ta bort pluggen ?:)
Zer0x skrev:
köp ett slipstift och så tar du bort den med borrmaskinen Vad har du gjort förutom tagit bort cdi strypningen?
Jag har borrat Moric boxen, inget mer. Vad går ett slipstift på då tror du?
Har du ett då danne så kan jag komma hem till dig kan vi ta bort pluggen ?:)
Kevin? :O men hur är den svetsad?
Klart ^^ Jo den har en 1cm svetsning på ena sidan sen är halva andra sidan svetsad...
Jo men om jag inte vet vad som är fel med topicen, då är det svårt att ändra...
Man får beskriva i rubriken vad tråden handlar om, om du tex behöver hjälp med din moped som går dåligt så skriver du ju inte HJÄLP MOPPE PROBLEM utan du beskriver ditt problem tex DT50MX går dåligt bla bla bla....
daveneos skrev:
det är din uppgift, efter som du skapade tråden!
Jo men om jag inte vet vad som är fel med topicen, då är det svårt att ändra...
Man får beskriva i rubriken vad tråden handlar om, om du tex behöver hjälp med din moped som går dåligt så skriver du ju inte HJÄLP MOPPE PROBLEM utan du beskriver ditt problem tex DT50MX går dåligt bla bla bla....
SouthRider skrev:
Jag har borrat Moric boxen, inget mer. Vad går ett slipstift på då tror du?
Har du ett då danne så kan jag komma hem till dig kan vi ta bort pluggen ?:)
Kevin? :O men hur är den svetsad?
Klart ^^ Jo den har en 1cm svetsning på ena sidan sen är halva andra sidan svetsad...
vet inte riktigt, det borde gå med slipstift. mitt kostade 200 tror jag, det är bara komma hit så hjälper jag dig, ska bara kolla hur mkt det är kvar på det, mongosarna som hade strypt den hade smält halva pluggen så fick slipa som satan för att få bort skiten.
Klart ^^ Jo den har en 1cm svetsning på ena sidan sen är halva andra sidan svetsad...
vet inte riktigt, det borde gå med slipstift. mitt kostade 200 tror jag, det är bara komma hit så hjälper jag dig, ska bara kolla hur mkt det är kvar på det, mongosarna som hade strypt den hade smält halva pluggen så fick slipa som satan för att få bort skiten.
The Plugg Is Gone Men den måste fan vara strypt nån stans mer :S Ja fick upp den i 78 först diretk efter, sen en timme senare drar den bara i 64 :S
SouthRider skrev:
Okej, men som sagt det funka för honom som bara pluggat ur:P Men vad är orginal på en DT50X? 70 nånting eller?
80
Aha, ja då ska jag ju lätt ha 90-100. Tum egeln är ju 10-20 större
Jag kollade just på twostroke.se efter ett set 90-100, MEN jag vet ju inte om jag ska ha tex dellorto, hur många mm jag ska ha :S Vad fan, hur mkt ska man ta reda på om munstycket?