hej , dragit pluggen på min drd pro nu , fick med 85 o 88 munstycke, satt i 85 för att bara testa den , men den varvar sjukt mycket när jag inte gasar , skruvat in tomgångs skruven så långt det går men den varvar ändå , kan det vara för stort munstycke som gör det ?
[quote="anton96"]hej , dragit pluggen på min drd pro nu , fick med 85 o 88 munstycke, satt i 85 för att bara testa den , men den varvar sjukt mycket när jag inte gasar , skruvat in tomgångs skruven så långt det går men den varvar ändå , kan det vara för stort munstycke som gör det ?[/quote]
är du säker på att du fick tätt överallt när du satte tbx förgasaren om du gjorde det för det låter nästan som att den drar tjuvluft så kolla så allt är tätt
Är ny på forumet & vad det gäller mopeder, men lite klämm har jag. Dock så undrar jag om vad för munstycken jag ska ha på min Derbi Senda x-race 06. Kör me tk rör & ostrypt cdibox. Sitter en original förgasare på med stl 93 huvudmunstycke och 36 lågfart. Dock så blöddrar den på låg växel och måste ju byta munstycken satt den inte skär skulle jag tippa på?, vore grymt med svar!
Hej, tycker moppen (AM6) går lite fett (ganska mörkt tändstift) även fast jag bara har 85 munstycke @ Dellorto Black Racing 21mm PHBG med Dr Evo 74cc (likadan som TP 74cc), sportluft, malossi membran och metrakit thrower.
Körde förut med samma setup men med orginal cylinder med 82 munstycke. (Tycker att det skulle behövas 90+ munstycke nu med 74 cylindern?)
Ni kanske tycker jag är helt dum i huvet men jag kan inte hitta en Munstycketråd till scooter delen har kollat på Scooter och sen Tuning men jag hittar det inte och jag sökte men fann inte den , skulle någon kunna vara snäll att länka den haha skulle vara tacksam
Tja, min DT50X är borrad i Moric boxxen annars är den orginal, men den blir konstig på 4-6e växeln, då känns det som den är strypt ner till 44, men drar jag i choken så funkar det skitbra, då gör den 60-70, men iaf. Utan choken = skitbra 1-3 växeln. Med choken = Skit dåligt, moppen dör om jag stannar och har ettan och håller in kopplingen :S
Mina polare säger att jag behöver större munstycke, eller behöver plugga mitt avg rör, men vad ska jag göra och vad för storlek på munstycket isf?
Yamaha dt50r 2004 med uppborrad (större) plugg och borttagen katalysator?
jag vet att man brukar ha runt 100 helt urpluggad men jag har ingen aning om vilket när pluggen ändast är större
DT50_Jonte skrev:Yamaha dt50r 2004 med uppborrad (större) plugg och borttagen katalysator?
jag vet att man brukar ha runt 100 helt urpluggad men jag har ingen aning om vilket när pluggen ändast är större
vilken katalysator? va mycket med specifik då jag! och hur mycket har du tagit bort?
okej, någon som vet vad det är för orginal munstycke på en Gilera smt 08? har kollar service boken och har inte tid just nu att skruva bort avgasröret för att komma åt förgasaren.
vicke xX SMT skrev:okej, någon som vet vad det är för orginal munstycke på en Gilera smt 08? har kollar service boken och har inte tid just nu att skruva bort avgasröret för att komma åt förgasaren.
är de phbg 16 är de 64 är de phbg 17.5 är de 72
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
DT50_Jonte skrev:Yamaha dt50r 2004 med uppborrad (större) plugg och borttagen katalysator?
jag vet att man brukar ha runt 100 helt urpluggad men jag har ingen aning om vilket när pluggen ändast är större
vilken katalysator? va mycket med specifik då jag! och hur mycket har du tagit bort?
ehm asså katalysatorn som sitter mitt i kröken efter första delningen på röret... och sen har jag gjort en bricka som plugg och hålet är ca 20-24 mm men har ingen aning om vilet munstycke
Har en Derbi extreme 04 med borttagen egr och sportluftfilter och den toppar runt 60-65. Nu är det så att jag var ute och körde och den bara dog. Gick inte att starta men på choken så gjorde den det men den går inte att gasa med mer än halvgas för då dör den. Hade Gianelli på förut så det siter ett 78 munstycke på så man borde ju tycka att jag inte behöver ett större munstycke? Tog bort tändstiftet och det var helt svart så jag har köpt ett nytt men det är ändå samma sak. Och förgasaren har jag rengjort... vad ska jag göra?
Tjena jag har ett 105 munstycke på min Rieju rrx och jag tycker att det verkar vara ganska stort (jag kör med det som jag fick på moppen när jag köpte den)
det jag undrar över är om jag ska byta ner mig i storlek eller om jag kan behålla den. jag undrar också om jag kan ha kvar samma munstycke om jag sätter på ett turbo kit trimrör med tanke på att munstycket är rätt stort.
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Swe2FX skrev:Tjena jag har ett 105 munstycke på min Rieju rrx och jag tycker att det verkar vara ganska stort (jag kör med det som jag fick på moppen när jag köpte den)
det jag undrar över är om jag ska byta ner mig i storlek eller om jag kan behålla den. jag undrar också om jag kan ha kvar samma munstycke om jag sätter på ett turbo kit trimrör med tanke på att munstycket är rätt stort.
kolla färgen på stiftet. jag körde 105 på samma setup (ostrypt)
men den gick lite fett, men jag rekommenderar dig till att... wait for it... kolla stiftet!