Yes, min moppe blev stulen idag när jag var i skolan. Den var trimmad osv. Så tänkte fråga, om polisen hittar den ståendes, tr de allt trim då och sen ger tillbaka den? Och om de tar den när gärningsmannen kör, tar de trimmet då? Även fast jag inte framfört den på väg, om jag t.ex säger att jag bara har den till att tävla med på
Inhägnat område?
viktors1994 skrev:Yes, min moppe blev stulen idag när jag var i skolan. Den var trimmad osv. Så tänkte fråga, om polisen hittar den ståendes, tr de allt trim då och sen ger tillbaka den? Och om de tar den när gärningsmannen kör, tar de trimmet då? Även fast jag inte framfört den på väg, om jag t.ex säger att jag bara har den till att tävla med på
Inhägnat område?
Nej, det kan dem inte göra. men nissen som stal den kommer att åka på olovligt och tillgrepp av motorfordon.
viktors1994 skrev:Yes, min moppe blev stulen idag när jag var i skolan. Den var trimmad osv. Så tänkte fråga, om polisen hittar den ståendes, tr de allt trim då och sen ger tillbaka den? Och om de tar den när gärningsmannen kör, tar de trimmet då? Även fast jag inte framfört den på väg, om jag t.ex säger att jag bara har den till att tävla med på
Inhägnat område?
Nej, det kan dem inte göra. men nissen som stal den kommer att åka på olovligt och tillgrepp av motorfordon.
Dom som hittar är oftast vanliga trafikpoliser och ska dom plocka in den så är det bara en massa pappersarbeten.
Så va det i alla fall när dom hitta min
Pojkar växer inte, bara leksakerna som blir större
Moppen var givetvis heeeeelt original, oavsett vem som frågar och om den dyker upp eller inte. Hur som helst är det inte särskilt troligt att du ser röken av den igen, åtminstone inte i ett skick du vill ha den...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.