spf 2 ny cylinder

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
fredde0202
Svårstartad skrothög

spf 2 ny cylinder

Inlägg av fredde0202 »

tja, ska sätta på en polini sport 70cc och jag ska byta till större munstycke på originalförgasaren och byta vikter samt sätta på ett lite starkare nållager men jag undrar om jag måste göra nåt mer, större förgasare ska jag fixa senare men jag undrar om det är nåt man måste ha när jag byter cylinder, har redan ett Doppler S3R rör och min speedfight 2 är helt avstrypt. Tack på förhand!.
Lev galen som ung och kom till helvetet som kung
Användarens profilbild
levvan
Svårstartad skrothög

Inlägg av levvan »

du behöver ju kopplingsfjädrar och tryckfjäder också :)
fredde0202
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde0202 »

okej jag vet hur man byter kopplingsfjädrar men inte tryckfjädrar, hur gör man det?, vart sitter den?
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

fredde0202 skrev:okej jag vet hur man byter kopplingsfjädrar men inte tryckfjädrar, hur gör man det?, vart sitter den?
om du vet hur man byter kopplingsfjädrar så borde du veta hur man byter tryckfjädern, det är den stora spiralen som sitter under vid kopplingen
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
fredde0202
Svårstartad skrothög

Inlägg av fredde0202 »

okej, har bara testat öppna kopplingen och kollat lite och så testa jag att ta av och på kopplingsfjädrarna men tänkte inte på tryckfjäderna då jag inte visste vart den satt
Skriv svar