aerox bluddrar med nytt rör,

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
elementphee
Elmoped

Inlägg av elementphee »

hej jag har en yamaha aerox med denna setup

Dellorto 17,5 mm förgasare
Gianelli "Next" effektrör
Hebo multivariator
Hebo ostrypt insug 22 mm
original cylinder

ok här kommer problemet: jag bytte rör till stage 6 pro replica och hade munstycke på 118. jag hade inte sportluftfilter på när jag testade och det gick skit bra sen när jag satt på sportluftfiltret så bluddrar den och gick knappt frammåt och när jag bytte mig ner i munstycke tills ända ner till 98 så går den inte men den bluddrar inte heller, låter som den är strypt. frågan är om jag ska köpa ett större sportluftfilter eller går ännu mer ner i munstycke? har denna luftfilter just nu http://imageshack.us/photo/my-images/339/7454b.jpg/ den här sportluftfilter stryper också gianelli next men hade annan luft filter som funkade skit bra förut men är lite osäker om det kommer att hjälpa please help
Användarens profilbild
TK_DRAC
Gasres

Inlägg av TK_DRAC »

När du sätter på ett sportluftfilter måste du alltid byta upp dig i munstyckes storlek.
elementphee
Elmoped

hhm

Inlägg av elementphee »

TK_DRAC skrev:När du sätter på ett sportluftfilter måste du alltid byta upp dig i munstyckes storlek.
aah har bytt men bluddrar ändå och när jag går ner i huvudmunstycke så går den typ inte
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög

Inlägg av Speedy1FTW »

118 i huvudmunstycke känns lite stort!? jag har 95 till 70cc stage6 pro replica och malossi E5 och jag har också 17.5 mm förgasare fast motoforce fast det ska vara en kopia av dellorto så det ska inte spela någon roll ;D
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
elementphee
Elmoped

Inlägg av elementphee »

Speedy1FTW skrev:118 i huvudmunstycke känns lite stort!? jag har 95 till 70cc stage6 pro replica och malossi E5 och jag har också 17.5 mm förgasare fast motoforce fast det ska vara en kopia av dellorto så det ska inte spela någon roll ;D
oh okay ska jag gå ännu mer ner i huvudmunstycke och testa skruva lite med luftskruven:D?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Inlägg av Nutbreaker »

kolla på Tändstiftet det är en säker plats att se om du behöver gå upp/ner :)
elementphee
Elmoped

tack

Inlägg av elementphee »

Nutbreaker skrev:kolla på Tändstiftet det är en säker plats att se om du behöver gå upp/ner :)
joo ahr kollat nu är nästan allt fixat bara tomgångs skruven och luftskruven kvar :D
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket

Re: tack

Inlägg av Nutbreaker »

[quote="elementphee"][quote="Nutbreaker"]kolla på Tändstiftet det är en säker plats att se om du behöver gå upp/ner :)[/quote]

joo ahr kollat nu är nästan allt fixat bara tomgångs skruven och luftskruven kvar :D[/quote]
Fint ;)
Skriv svar