vadå måste?:P cp.. nej du behöver itne de men du ahr ju 2 st nipplar från cylindern det är bara dra en slang från ena till den andra så slipper du domSickRazer skrev:Såg att den hade vattenkylar-ingångar, så ja, du måste nog använda vattenkylningen. Men har du en Dellorto förgasare på nu med vattenkylning så är det bara koppla slangarna precis som på originalet då alla Dellortoförgasare med vattenkylar-ingångar fungerar på ungefär samma sätt.
Du ser på bilderna var ingångarna är, nummer 12 in och nummer 13 ut.
Sant. Det går också att bara skruva i två skruvar som passar istället för nipplarna och täcka för kylaringångarna på förgasaren så att den inte drar in tjuvluft på något sätt.speedfightkillen skrev:vadå måste?:P cp.. nej du behöver itne de men du ahr ju 2 st nipplar från cylindern det är bara dra en slang från ena till den andra så slipper du domSickRazer skrev:Såg att den hade vattenkylar-ingångar, så ja, du måste nog använda vattenkylningen. Men har du en Dellorto förgasare på nu med vattenkylning så är det bara koppla slangarna precis som på originalet då alla Dellortoförgasare med vattenkylar-ingångar fungerar på ungefär samma sätt.
Du ser på bilderna var ingångarna är, nummer 12 in och nummer 13 ut.
Om den har två vattenkylnings nipplar som den du länkade innan så har den vattenkylningdexter123 skrev:inte om motorn har vatten kylning. utan om förgasarn har de?
Det har vi sagt hela tiden. Det funkar även utan att använda vattenkylningen.dexter123 skrev:så då kan ja beställa den förgasarn som ja länkade?????
Tvärt omyamaha2pwn skrev:förgasaren blir inte varm så vrf skulle den behöva kylning? eftersom vattnet ska ligga på en 95-99 grader när de är i arbetstemperatur så måste de vara förvärme ist för kylningde är bara att lägga en loop mellan nipplarna på cylindern. sen samma på nipplarna på förgasaren
så det är ingen vesentlig del så den kan du ju bara kasta
(har en teori, eftersom förvärmen på förgasaren värmer mkt mer när den är varm, så måste du ha större strl på munstycke för luften tar större plats, om du ist kastar den åt helvete och förgasaren håller sig kallare så behöver man inte lika stort muinstycke för luften tar nu mindre plats, du vinner marginell bränsle förbrukning bara men men... rätt/fel?)