Den går perfekt när den är kall med 102 munstycke, men när den är varm börjar den blöddra lite lite, och orkar inte varva. Stiftet är då svart.
Och jag testade ett 98 munstycke 5 mins sen, och då blev stiftet ljusbrunt, men den "hackar" o misständer låter det som. Hur kan 4 storlekar munstycke göra så att den går från för fett så den inte varvar till för snålt så den inte orkar varva heller? och varför beter den sig så här när stiftet är bra?
det beror på faktist från moped till moped, tex min kompis moppe startade inte ens med en storlek större och mindre storlek för den fick för mycket och för lite bensin/luft, så det är bara att testa dig fram
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Läste fel, var ett 86 munstycke. Med 98 munstycke blev stiftet iaf ljusbrunt. Men den tvekar lite när jag ger fullt fast kör i typ 40-50. Tips? det blir grått med 95..
BUMP! Efter typ 5 mins körning så varvar den upp och sedan går ner i varv och ligger på de tills de kommer en nerförsbacke eller liknande. Stiftet är jätte konstigt nu, brunt på en del, grått på en och svart på en. Den buar typ.
Är det inte så att när motorn är kall behöver den mer soppa, o när den blivit varm så behöver den mindre? borde inte felet vara att munstycket är för stort eftersom den går perfekt kall?