Aerox startar inte efter rengörning av förgasaren

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Korzo
Elmoped

Aerox startar inte efter rengörning av förgasaren

Inlägg av Korzo »

Hej undrar om någon känner igen det hära problemet,

Gjorde rent förgasaren sen då jag kopplade in förgasaren i moppen igen så
startade den inte.

Den startade innan men gick lite taskigt (innan det har den stått orörd i 2 år)

Har bytt olja, bensin gjort rent luftfiltret och kollat så jag har gnista.
Vet inte riktigt vad det heter men där gasvajern går in i förgasarn, där hällde jag i lite bensin och provade att starta med vajern urdragen då startade den men la av efter 1-2sec

Någon som vet vad det kan vara för fel? :)
jarken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av jarken »

Om du har original förgasaren så har du vakuum förgasare, efter jag har bytt munstycke på min neos (likadan förgasare) så får man stå och kicka ca 5min innan den hoppar igång om man har tappat ur soppan ifrån flottörskålen. Testa att ta bort flottörskålen och häll i bensin i den, och skruva på den igen utan att spilla ut de mesta. Kolla även så vakuum slangarna är påsatta.
Användarens profilbild
Felux
Elmoped

Inlägg av Felux »

Kolla så att det är tätt överallt så att den inte drar tjuvluft.
Korzo
Elmoped

Inlägg av Korzo »

jarken skrev:Om du har original förgasaren så har du vakuum förgasare, efter jag har bytt munstycke på min neos (likadan förgasare) så får man stå och kicka ca 5min innan den hoppar igång om man har tappat ur soppan ifrån flottörskålen. Testa att ta bort flottörskålen och häll i bensin i den, och skruva på den igen utan att spilla ut de mesta. Kolla även så vakuum slangarna är påsatta.
Tack för hjälpen, blir till att prova det sen :D
najkan
Elmoped

Inlägg av najkan »

Du ställer bara upp den på bakhjulet så startar den på direkten:) Alltså starta den på bakhjulet
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

jarken skrev:Om du har original förgasaren så har du vakuum förgasare, efter jag har bytt munstycke på min neos (likadan förgasare) så får man stå och kicka ca 5min innan den hoppar igång om man har tappat ur soppan ifrån flottörskålen. Testa att ta bort flottörskålen och häll i bensin i den, och skruva på den igen utan att spilla ut de mesta. Kolla även så vakuum slangarna är påsatta.
räcker ju bara att han suger lite i vakuum slangen så det kommer bensin till förgasaren så slipper han ta av förgasaren ;)
Korzo
Elmoped

Inlägg av Korzo »

Born2Ride skrev:
räcker ju bara att han suger lite i vakuum slangen så det kommer bensin till förgasaren så slipper han ta av förgasaren ;)

Jag har ju kollat så det kommer bensin in i förgasaren :P
Låst