batteriet laddas ur

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Zer0x
Avstängd

batteriet laddas ur

Inlägg av Zer0x »

tjena, jag har låtit moppen stå över vintern så nu laddade jag det för ett par dagar sen. Jag lät det ladda från måndag kväll till onsdag när jag kom hem efter skolan. Och nu när jag var ner och kollade så var batteriet urladdat, hur kommer det sig?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

batteriet kasst? om de inte tar emot laddning så äre bara o kasta, vintern tog kol på mitt batteri också ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
nizor
Elmoped

Inlägg av nizor »

När det är vinter (eller andra tidpunkter då man inte planerar att använda mopeden på länge) så är det meningen att man ska ta av batteriet från mopeden och underhållsladda 1-2 gånger per månad om jag minns rätt. Om man inte gör det och upptäcker att batteriet är kasst så får man slänga det och köpa ett nytt.
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street

Inlägg av willemedDERBIN »

nizor skrev:När det är vinter (eller andra tidpunkter då man inte planerar att använda mopeden på länge) så är det meningen att man ska ta av batteriet från mopeden och underhållsladda 1-2 gånger per månad om jag minns rätt. Om man inte gör det och upptäcker att batteriet är kasst så får man slänga det och köpa ett nytt.
samt så ska man ta IN batteriet och ladda det som det står i värme

vi ställer dem i ett värmeskåp övervintern som dem håller sig "färska" längre ;)

men ja om det inte accepterar laddning så äre bara att byta
du kan testa att byta batteri vatten/fylla på
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Låst