Farlig med motorbyte?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Macke016
Elmoped

Farlig med motorbyte?

Inlägg av Macke016 »

Hej, ska byta motor på min PGO. Från en kopia av liggande minarelli, till en beta ark ligannde minarelli men den har ju bromsok bak så jag måste väl behålla bakhjulet från ark då är min fråga är det farligt och ha 2 olika hjul ? tänkte på balansen osv? Sen undrar jag om mitt elsystem kommer att passa ?

Kan tillägga att den stått utomhus i 5 år utan att ha starats måste man klyva och byta packningar och vev eller tror ni det håller ?
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Inlägg av erik_94 »

nej det e ingen fara med olika hjul osv, och om det är en kopia så borde elsystemet funka. och om du inte ska trimma så äre nog ingen fara med vev o packningar heller. men alltid bra att serva grejerna
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Macke016
Elmoped

Inlägg av Macke016 »

erik_94 skrev:nej det e ingen fara med olika hjul osv, och om det är en kopia så borde elsystemet funka. och om du inte ska trimma så äre nog ingen fara med vev o packningar heller. men alltid bra att serva grejerna
Okej låter bra det. Är det något jag "bör" byta ?

Jag tänker främst på membram, packningar,kolv,drivrem ?
Kan väl vara bra att tömma ut den gamla slutväxeloljan och in med ny ?
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

inte helt fel att byta oljan, gissar på att den är riktigt svart :)
passa på och byta packningar, membran, drivrem, olja, rengör förgasaren,tändstift :)
Macke016
Elmoped

Inlägg av Macke016 »

Born2Ride skrev:inte helt fel att byta oljan, gissar på att den är riktigt svart :)
passa på och byta packningar, membran, drivrem, olja, rengör förgasaren,tändstift :)
Okej, du som har beta motor är dom starka ? lätt trimmade ? för pgo motorn är för himmla seg och svår trimmad. Jag funderar på att köra på rör och 50cc sport men är det värt eller gör det ingen större skillnad mot om man bara har rör ?
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing

Inlägg av ZX »

50cc sport gör nästan ingenting :( den får LITE bättre axx :) men köp S6 70cc Streetrace ist , de ligger typ i samma prisklass.^^
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

Born2Ride skrev:inte helt fel att byta oljan, gissar på att den är riktigt svart :)
har den stått ute i 5 år så gissar jag mer på vit^^ annars kanske de är bra o kolla så veven inte har rostat ihop eller nååt :P man vet ju aldrig om de är fulla av vatten när de stått ute :P edit: kolla såhjulen spårar bara :P
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Macke016
Elmoped

Inlägg av Macke016 »

yamaha2pwn skrev:
har den stått ute i 5 år så gissar jag mer på vit^^ annars kanske de är bra o kolla så veven inte har rostat ihop eller nååt :P man vet ju aldrig om de är fulla av vatten när de stått ute :P edit: kolla såhjulen spårar bara :P
Kan man ha 70cc och rör utan att mopeden låter så förjävligt ?
Morsan klagade på mig förut över det att hon inte vill att den låter så mycket.

Men om man ska ha 70cc då måste man ha sport rör och minst 17.5mm förgasare va ? ´Vill att den gör 70-75 med bra axx men inte att den ska låta så jävligt.
Låst