Tjuvluft Mrx 2004

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
robbaxxxx
Elmoped

Tjuvluft Mrx 2004

Inlägg av robbaxxxx »

Tja! Min Rieju började att dra tjuvluft och rusar i varv igår när jag tog bort oljepumpen. Jag satt dit en annan oljepump istället som jag hade över fast som hade en trasig plastnippel på just bara för att pumpen skulle täta mot blocket så inte motoroljan rinner ut.. Jag pluggade slangarna som förr lett till oljepumpen. Men det hjälps inte, jag är dock inte säker om detta har med oljepumpsbytet att göra..

Prövat med startgas runt hela förgasarn och insug och cylinderfot 10 ggr utan resultat, vart fan kan den dra tjuvluft? Den totalrusar i varv
Användarens profilbild
a6lex
Svårstartad skrothög

Inlägg av a6lex »

Säker på att det är tjuvluft? Är de inte bara trotteln som fastnar eller gasvajern som fastnat?
Cappe14
Svårstartad skrothög

Inlägg av Cappe14 »

för mig vare så med min drac så hade gasvajern skruvat sig i förgasaren så den gasade fullt hela tiden , smörjde gasvajern och satte den rätt så fixade det sig
robbaxxxx
Elmoped

Inlägg av robbaxxxx »

Det kan omöjligt att gasen hänger sig.. För ibland kan man få ner varven lite grand genom att choka. Och ibland håller den sig på lägre varv en kortare stund. Och man känner att gasen går tillbaka på handtaget
furiaN48
Elmoped

Inlägg av furiaN48 »

hände precis så för mej också ! jag fixade problemet genom att göra rent förgasaren :P så testa de
robbaxxxx
Elmoped

Inlägg av robbaxxxx »

Allright!:) jag provar
Låst