tjena !
jo det är så här jag har en fly koppling och en multivar på moppen men den vägrar åka framåt (kopplingen slirar antagligen), jag har inte för lätta vikter i för det är 8.5g i men jag undrar vad är det för procent i fly kopplingens fjädrar, jag har 18%,22% och 30% fjädrar hemma ska jag byta till hårdare eller lösare fjädrar ? kan tillägga att jag har 70cc så jag tycker att den borde orka dra iväg moppen ?
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
somlow skrev:tjena !
jo det är så här jag har en fly koppling och en multivar på moppen men den vägrar åka framåt (kopplingen slirar antagligen), jag har inte för lätta vikter i för det är 8.5g i men jag undrar vad är det för procent i fly kopplingens fjädrar, jag har 18%,22% och 30% fjädrar hemma ska jag byta till hårdare eller lösare fjädrar ? kan tillägga att jag har 70cc så jag tycker att den borde orka dra iväg moppen ?
vad har du för fjädra i kopplingen ?
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
somlow skrev:tjena !
jo det är så här jag har en fly koppling och en multivar på moppen men den vägrar åka framåt (kopplingen slirar antagligen), jag har inte för lätta vikter i för det är 8.5g i men jag undrar vad är det för procent i fly kopplingens fjädrar, jag har 18%,22% och 30% fjädrar hemma ska jag byta till hårdare eller lösare fjädrar ? kan tillägga att jag har 70cc så jag tycker att den borde orka dra iväg moppen ?
vet inte va det är för % på dem men vet att de vita greppar på 2000rpm
somlow skrev:tjena !
jo det är så här jag har en fly koppling och en multivar på moppen men den vägrar åka framåt (kopplingen slirar antagligen), jag har inte för lätta vikter i för det är 8.5g i men jag undrar vad är det för procent i fly kopplingens fjädrar, jag har 18%,22% och 30% fjädrar hemma ska jag byta till hårdare eller lösare fjädrar ? kan tillägga att jag har 70cc så jag tycker att den borde orka dra iväg moppen ?
vet inte va det är för % på dem men vet att de vita greppar på 2000rpm
Edit: testa hårdare
Dom vita är Sport fjädrar och greppar mellan 4000 - 6250 men jag har en sport setup så den borde fungera egentligen
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
jag har en fråga? om man har gula fjädrar i en orginal koppling och gula fjädrar i en malossi fly blir det samma kraft eller blir det mer kraft på malossi kopplingen?
Mxabbe skrev:jag har en fråga? om man har gula fjädrar i en orginal koppling och gula fjädrar i en malossi fly blir det samma kraft eller blir det mer kraft på malossi kopplingen?
Mxabbe skrev:jag har en fråga? om man har gula fjädrar i en orginal koppling och gula fjädrar i en malossi fly blir det samma kraft eller blir det mer kraft på malossi kopplingen?
har en yamaha aerox.
Det blir mer kraft med malossin
okej så vita fjädrar i en malossi är som gula i en origanl då ungefär eller?:D
Mxabbe skrev:jag har en fråga? om man har gula fjädrar i en orginal koppling och gula fjädrar i en malossi fly blir det samma kraft eller blir det mer kraft på malossi kopplingen?
har en yamaha aerox.
Det blir mer kraft med malossin
okej så vita fjädrar i en malossi är som gula i en origanl då ungefär eller?:D
aa typ tyckte jag ifl
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
tackar på förhand!
6 grams ska man få med till röret och kopplings fjädrar:)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
tackar på förhand!
6 grams ska man få med till röret och kopplings fjädrar:)
Kopplingsfjädrar kan vara bra att ha till de flesta rör ska du se
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
tjena ! testade att sätta på sport fjädrarna på fly kopplingen men den orkade inte gå upp i varv i alla fall så kom inte så långt... men jag undrar ska jag testa att sätta i hårdare fjädrar typ 22% eller 30% ?
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
somlow skrev:tjena ! testade att sätta på sport fjädrarna på fly kopplingen men den orkade inte gå upp i varv i alla fall så kom inte så långt... men jag undrar ska jag testa att sätta i hårdare fjädrar typ 22% eller 30% ?
orkar den inte gå upp i varv ska du byta vikter:) lättare vikter gäller här;)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
somlow skrev:tjena ! testade att sätta på sport fjädrarna på fly kopplingen men den orkade inte gå upp i varv i alla fall så kom inte så långt... men jag undrar ska jag testa att sätta i hårdare fjädrar typ 22% eller 30% ?
orkar den inte gå upp i varv ska du byta vikter:) lättare vikter gäller här;)
jo fundera på det men visste inte riktigt men tack så mycket
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Dr.Pulley - Kopplingskit (HiT) Piaggio
Tänkte köpa den kopplingen, och undrar då, är det bra inställt från början tror ni om man har 50cc orginalcylle, 4.0 och 4.5 blandade vikter, alla strypningar är dragna samt ett ZX-R Trimmrör? Om inte är det svårt att ställa in en koppling? Svar snabbt snälla, jag får panik!
Dr.Pulley - Kopplingskit (HiT) Piaggio
Tänkte köpa den kopplingen, och undrar då, är det bra inställt från början tror ni om man har 50cc orginalcylle, 4.0 och 4.5 blandade vikter, alla strypningar är dragna samt ett ZX-R Trimmrör? Om inte är det svårt att ställa in en koppling? Svar snabbt snälla, jag får panik!
Dr.Pulley - Kopplingskit (HiT) Piaggio
Tänkte köpa den kopplingen, och undrar då, är det bra inställt från början tror ni om man har 50cc orginalcylle, 4.0 och 4.5 blandade vikter, alla strypningar är dragna samt ett ZX-R Trimmrör? Om inte är det svårt att ställa in en koppling? Svar snabbt snälla, jag får panik!
ställa in den är inte svårt, det är bara att byta kopplings fjädrar
Mitt ZX-R rör får effekten vid 8000 RPM och jag vill gärna få lite lätt gasres, och stegra med den lätt, när ska då kopplingen greppa tycker ni för en så bra axx som möjligt för det röret?
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
Dr.Pulley - Kopplingskit (HiT) Piaggio
Tänkte köpa den kopplingen, och undrar då, är det bra inställt från början tror ni om man har 50cc orginalcylle, 4.0 och 4.5 blandade vikter, alla strypningar är dragna samt ett ZX-R Trimmrör? Om inte är det svårt att ställa in en koppling? Svar snabbt snälla, jag får panik!
ställa in den är inte svårt, det är bara att byta kopplings fjädrar
Mitt ZX-R rör får effekten vid 8000 RPM och jag vill gärna få lite lätt gasres, och stegra med den lätt, när ska då kopplingen greppa tycker ni för en så bra axx som möjligt för det röret?
hahah zx är lågvarvigt ^^ det börjar inte på 8k rpm ^^
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
moppepojk26 skrev:
ställa in den är inte svårt, det är bara att byta kopplings fjädrar
Mitt ZX-R rör får effekten vid 8000 RPM och jag vill gärna få lite lätt gasres, och stegra med den lätt, när ska då kopplingen greppa tycker ni för en så bra axx som möjligt för det röret?
hahah zx är lågvarvigt ^^ det börjar inte på 8k rpm ^^
Tydligen gör den det med tanke på att enligt mina 2 varvräknare (KOSO är extra lite mer noggran) så är den skitslö tillst den uppnår 7800-8000 rpm så jo det är så det ligger till nu, men bortsett från det, när tycker ni att kopplingen ska ta om det nu är som jag säger?
Aprilia SR50 R Factory (Injection)
Setup:
V-Ring, "Gameboytrimm" Malossi-Mappad ECU
Dr.Pulley HIT Koppling
Malossi 70cc Sport Injection
Stage6 R1200
Polini Sport Luftfilter
Stage6 Glasfiber Reeds
Styling:
Neon, Kåpor, Xeon, Dekaler, Deoder, Soundboard 2Extreme Soundmaster 3D (MODDAD), ETC.ETC.
VeilSide1337 skrev:
Mitt ZX-R rör får effekten vid 8000 RPM och jag vill gärna få lite lätt gasres, och stegra med den lätt, när ska då kopplingen greppa tycker ni för en så bra axx som möjligt för det röret?
hahah zx är lågvarvigt ^^ det börjar inte på 8k rpm ^^
Tydligen gör den det med tanke på att enligt mina 2 varvräknare (KOSO är extra lite mer noggran) så är den skitslö tillst den uppnår 7800-8000 rpm så jo det är så det ligger till nu, men bortsett från det, när tycker ni att kopplingen ska ta om det nu är som jag säger?[/quote
okej konstigt, ne men du borde ha sport fjädrar med din setup:)
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
tackar på förhand!
6 grams ska man få med till röret och kopplings fjädrar:)
Då undrar jag hur din läsförståelse är? Det står ju fan på länken som jag skickat med inlägget att man EJ får med.. ;s
har org cylinder, ska byta munstycke och ett sportluftfilter på med röret. Om det bryrs vilka vikter beronde på denna information.. ;p och hur vet jag om jag ska ha 16x13mm eller nå annat? Finns det någonstans jag kan ta reda på det, utan att skruva upp hela cylindern etc?
tackar på förhand!
6 grams ska man få med till röret och kopplings fjädrar:)
Då undrar jag hur din läsförståelse är? Det står ju fan på länken som jag skickat med inlägget att man EJ får med.. ;s
du får inget med men du ska ha 6g vikter och röda kopplings fjädrar eller sport är det.
och ja du har 16*13 i vikter
kör nu mera en mh furia sm som ska stunt kittas med tiden blev av med vivan genom bytet och slapp omreggen
jag har köpt ett sett med lättare vikter till min speedfight, trodde att det skulle bli bättre axx men nu så går den bara bra upp till 15km/h och sedan börjar den att varva som fan och axxar sakta upp till 60(gjorde 70 innan , jag kör med de tyngsta vikterna i settet som är 7g och orginal är 9g. Och nu undrar jag om jag ska köpa tyngre eller lättare än orginal för att få bättre axx?
twooky skrev:Tja! undrar hur man gör för att få bort den svart plasten på den högra vikten tacksam för svar
Ta den och bara dra isär, det är två delar. Som den ligger på bilden så ska du dra neråt och uppåt. Har du använt vikten ett bra tag kan den ha smält fasst lite.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?