Hej har problem med att starta min moped "PGO HOT"
Den är svår startad, oftast i kallt väder eller regn.
Jag har bytt tändspole,cdi,tändstift,tändhatt,cyllinder,kolv,alla packningar. Jag har 65 munstycke i min förgasare (Kehini 12mm) jag försöker ibland starta utan filter med handen iför då går det ibland.
Har kollat så det får bra bensin och så vidare.
Min fråga lyder är det tändningen som är pajj/dålig ? Eller vet ni vad det kan vara ?
Som sakt den går igång ibland men ibland kan man kicka i 1 timme utan lycka!
Den har vit gnista!
Senast redigerad av Macke016 den 4 april 2011, 11:04, redigerad totalt 1 gånger.
Mxabbe skrev:ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt någon anna som vet??
ta loss den och se i fall du ser något fel kolla även kontakter osv:d
Men som jag förstår det tror ni inte att det är något fel på tändningen ?
Det jag alltså behöver se över är choken,munstycket,filter och tästa med startgas ?
de kan vara dags att byta om de är slappa och de inte tätar ja. om de inte är något sug från cylindern så ska de tät helt. tror det finns att köpa endast reedsen, så du slipper köpa hela "godset". venne om de blir billigare men men
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd
ZX skrev:Det kan ju också vara att det kommer in fukt i luftburken/sportluftfiltret som
sätter stop för luften
.
Okej hur fixar man det ? Hur vet man om tändningen är dålig? Har ställt in orginal förgasaren, bytt alla packningar byt choken. Har bra vit/blå gnista ett bra komp. Vad kan vara felet ? Jag misstänker att den tar tjuv luft men kan det göra den svårstartad ?