Tja
har funderat på om att sätta på en fiddy förgasare tex mikuni 16-20mm.
Eftersom orginal förgasaren med membran bara krånglar för mig.
Tror ni moppen kommer gå bättre med den förgasaren eller rekomenderar ni någon annan förgasare?
Vivven skrev:det beror helt på vad du har för setup?
lirar du org ska du helst ha en förgasare mellan 12-14 mm
Jag kör original fast avstrypt, det är original 16mm förgasare på min, men det är en membran förgasare. Fiddy förgasarna har väll inte membran?
Om de inte har membran kommer det göra skillnad om man sätter på en fiddy förgasare?
Låter som att ni snackar om olika membran, tråden gäller vakuummembranet som lyfter trotteln medan folk av någon outgrundlig anledning gillar att kalla reedventiler för membran också...
Om du byter till en annan typ av förgasare är det risk att moppen tvekar vid gaspådrag, inte kul att behöva öka gasen långsamt för att motorn inte ska halvt dö innan den börjar dra...
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Erik_ skrev:Låter som att ni snackar om olika membran, tråden gäller vakuummembranet som lyfter trotteln medan folk av någon outgrundlig anledning gillar att kalla reedventiler för membran också...
Om du byter till en annan typ av förgasare är det risk att moppen tvekar vid gaspådrag, inte kul att behöva öka gasen långsamt för att motorn inte ska halvt dö innan den börjar dra...
Okej så du tror inte det kommer fungera med en fiddy förgasare på min baotian? Men har du någon annan förgasare att rekomendera?
Kanske funkar, kanske inte funkar. Känns onödigt att lägga pengar på förgasare & munstycken för att kunna justera in den, när det finns en klar risk att den ändå inte skulle fungera bra.
Fixa/ställ in originalförgasaren, eller en likadan är mitt tips.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.