är det inte Senda som har pizzadrev? Isåfall blir det ju snyggare att köpa mindre bakdrevPontooz skrev:Kör orginaldrevning? Tycker du att den varvar ur för snabbt så köper du större framdrev
Om du hade haft 13/52 skulle det ha varit perfekt. Du skulle ha haft samma toppfart och den skulle ha orkat lättare på 5-6:an.Moppe Sebbe skrev:men ja har drevat min med 13/53 nu men den går i 60 men orkar knappt på 5-6 växel skit konstigt bytte till ett större förgasar munstycke och de gick lite bättre men ändå.
Eeh, skulle den kuggen göra så mkt?SickRazer skrev:Om du hade haft 13/52 skulle det ha varit perfekt. Du skulle ha haft samma toppfart och den skulle ha orkat lättare på 5-6:an.Moppe Sebbe skrev:men ja har drevat min med 13/53 nu men den går i 60 men orkar knappt på 5-6 växel skit konstigt bytte till ett större förgasar munstycke och de gick lite bättre men ändå.
Som du sa skulle den kuggen inte göra så mycket, därför skulle den inte gå segare. Men varför skulle den gå tyngre? Man går ju ner en kugg, då går den ju lättare, skulle man ha gått upp en kugg istället, typ 54, då skulle den ha gått tyngre. Ju mindre bak desto lättare och bättre axx och ju högre fram desto mer toppfart. Men det är ju bara en kugg mindre så toppfarten påverkas inget märkbart men det kommer gå lättare att varva ut.siiimooon skrev:Eeh, skulle den kuggen göra så mkt?SickRazer skrev:Om du hade haft 13/52 skulle det ha varit perfekt. Du skulle ha haft samma toppfart och den skulle ha orkat lättare på 5-6:an.Moppe Sebbe skrev:men ja har drevat min med 13/53 nu men den går i 60 men orkar knappt på 5-6 växel skit konstigt bytte till ett större förgasar munstycke och de gick lite bättre men ändå.
Och, med 52 ibak så skulle det gå tyngre.
för det första så spelar en kugg på bakdrevet ingen markant skillnad. varken i fart eller i varv som du säger.SickRazer skrev:Som du sa skulle den kuggen inte göra så mycket, därför skulle den inte gå segare. Men varför skulle den gå tyngre? Man går ju ner en kugg, då går den ju lättare, skulle man ha gått upp en kugg istället, typ 54, då skulle den ha gått tyngre. Ju mindre bak desto lättare och bättre axx och ju högre fram desto mer toppfart. Men det är ju bara en kugg mindre så toppfarten påverkas inget märkbart men det kommer gå lättare att varva ut.siiimooon skrev:Eeh, skulle den kuggen göra så mkt?SickRazer skrev: Om du hade haft 13/52 skulle det ha varit perfekt. Du skulle ha haft samma toppfart och den skulle ha orkat lättare på 5-6:an.
Och, med 52 ibak så skulle det gå tyngre.
Du verkar inte ha fattat dedär med drev..SickRazer skrev:Som du sa skulle den kuggen inte göra så mycket, därför skulle den inte gå segare. Men varför skulle den gå tyngre? Man går ju ner en kugg, då går den ju lättare, skulle man ha gått upp en kugg istället, typ 54, då skulle den ha gått tyngre. Ju mindre bak desto lättare och bättre axx och ju högre fram desto mer toppfart. Men det är ju bara en kugg mindre så toppfarten påverkas inget märkbart men det kommer gå lättare att varva ut.siiimooon skrev:Eeh, skulle den kuggen göra så mkt?SickRazer skrev: Om du hade haft 13/52 skulle det ha varit perfekt. Du skulle ha haft samma toppfart och den skulle ha orkat lättare på 5-6:an.
Och, med 52 ibak så skulle det gå tyngre.
haha du är ganska vilse duSickRazer skrev:Som du sa skulle den kuggen inte göra så mycket, därför skulle den inte gå segare. Men varför skulle den gå tyngre? Man går ju ner en kugg, då går den ju lättare, skulle man ha gått upp en kugg istället, typ 54, då skulle den ha gått tyngre. Ju mindre bak desto lättare och bättre axx och ju högre fram desto mer toppfart. Men det är ju bara en kugg mindre så toppfarten påverkas inget märkbart men det kommer gå lättare att varva ut.siiimooon skrev:Eeh, skulle den kuggen göra så mkt?SickRazer skrev: Om du hade haft 13/52 skulle det ha varit perfekt. Du skulle ha haft samma toppfart och den skulle ha orkat lättare på 5-6:an.
Och, med 52 ibak så skulle det gå tyngre.
aha men då så. Trodde det var tvärtom med bakdrevet.blackout1994 skrev:haha du är ganska vilse duSickRazer skrev:Som du sa skulle den kuggen inte göra så mycket, därför skulle den inte gå segare. Men varför skulle den gå tyngre? Man går ju ner en kugg, då går den ju lättare, skulle man ha gått upp en kugg istället, typ 54, då skulle den ha gått tyngre. Ju mindre bak desto lättare och bättre axx och ju högre fram desto mer toppfart. Men det är ju bara en kugg mindre så toppfarten påverkas inget märkbart men det kommer gå lättare att varva ut.siiimooon skrev: Eeh, skulle den kuggen göra så mkt?
Och, med 52 ibak så skulle det gå tyngre.
Framdrev mindre = Bättre axx... Framdrev större = mer topp
Bakdrev mindre = mer topp... Bakdrev större = Bättre axx
SickRazer skrev:aha men då så. Trodde det var tvärtom med bakdrevet.blackout1994 skrev:haha du är ganska vilse duSickRazer skrev: Som du sa skulle den kuggen inte göra så mycket, därför skulle den inte gå segare. Men varför skulle den gå tyngre? Man går ju ner en kugg, då går den ju lättare, skulle man ha gått upp en kugg istället, typ 54, då skulle den ha gått tyngre. Ju mindre bak desto lättare och bättre axx och ju högre fram desto mer toppfart. Men det är ju bara en kugg mindre så toppfarten påverkas inget märkbart men det kommer gå lättare att varva ut.
Framdrev mindre = Bättre axx... Framdrev större = mer topp
Bakdrev mindre = mer topp... Bakdrev större = Bättre axx
Sant. Men jag menade att jag var verkligen säker på att det var så. :cTompa1122 skrev:SickRazer skrev:aha men då så. Trodde det var tvärtom med bakdrevet.blackout1994 skrev: haha du är ganska vilse du
Framdrev mindre = Bättre axx... Framdrev större = mer topp
Bakdrev mindre = mer topp... Bakdrev större = Bättre axx
Tror gör man i kyrkan