fartbegränsare...?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Mrmako
Elmoped

fartbegränsare...?

Inlägg av Mrmako »

är det någon som vet vad det är för slags fartbegränsare..?

så fort man slår av strömmen så går den 45. ifall man blir jagad av snuten. så om polisen startar mopeden och testar den så går den lagliga 45 km/h.

men för att den ska gå så fort som man har trimmat den till så måste man trycka på en knapp innan man startar mopeden igen.

har hört att man kan ha så , men är de en slags blackbox eller?
trevox
Svårstartad skrothög

Inlägg av trevox »

Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp

Inlägg av adddam »

blackbox heter de :wink: finns på ts under fartbegränsare :D
It's not the fart thats kill u, it's the smell

Det är inte farten som dödar dig, de är smällen.
Användarens profilbild
jesper178
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av jesper178 »

Japp det funkar, jag har: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12431 Den drar ju ner varvtalet så det funkar fin fint MEN polisen vet om sånnt här bara så du vet -.- OM det inet är oskillade polisen som är dumma i huvudet men dem flesta brukar fatta :)
Senast redigerad av jesper178 den 8 mars 2011, 19:46, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
Elmoped

Inlägg av *** »

Fungerar ju ifall du inte kör med 70cc eller effektrör. För har du först världens jävla acc och sen dör allting när du kommer till ett visst varvtal så lär ju polisen ändå ta in den och plocka ner den.
Mrmako
Elmoped

Inlägg av Mrmako »

men om jag inte vill ha en switch lr liknande. finns det inte att man kan ha en knapp i bagaget eller något ? =)
Användarens profilbild
jonathand
Elmoped

Inlägg av jonathand »

smart o borra hål där man kan komma åt och inte är synligt. som jag.. under pudan på karrosen. 8)
Den som ingen turbo har han får åka utan bar;)
Elmoped

Inlägg av *** »

Bättre att köpa en med magnet switch isf, så du kan bara lägga en magnet snabbt ovanpå en kåpa eller liknade då.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

jonathand skrev:smart o borra hål där man kan komma åt och inte är synligt. som jag.. under pudan på karrosen. 8)
herregud ;)

asså om ni inte visste det så sitter poliserna lika mkt på sidan som vi ungdomar gör.

så att skriva Hej! jag heter X och bor på X i X och köp hyper! tror ni själva att ingen polis läser om ni skriver ngt sånt ;)

självklart så är det inte riktat just mot dig utan mot alla. håll koll på vad nui skriver!
Användarens profilbild
Zkiller
Elmoped

Inlägg av Zkiller »

PoWeRKinG skrev:
jonathand skrev:smart o borra hål där man kan komma åt och inte är synligt. som jag.. under pudan på karrosen. 8)
herregud ;)

asså om ni inte visste det så sitter poliserna lika mkt på sidan som vi ungdomar gör.

så att skriva Hej! jag heter X och bor på X i X och köp hyper! tror ni själva att ingen polis läser om ni skriver ngt sånt ;)

självklart så är det inte riktat just mot dig utan mot alla. håll koll på vad nui skriver!
+1
Låst