trimning

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
SiMoN92
Elmoped

trimning

Inlägg av SiMoN92 »

jag vill trimma min moppe, men min mardröm är att bli stoppad av polisen. Har nån nåt tips hur man kan göra för att inte bli stoppad elr nåt om man kör trimmat..Ska man trimma den jättemkt så man kör i från dom.. Kan man köpa blackbox eller nåt?.. Jag har en roxon duel 07, (Derbi motor)
Beta_killen
Elmoped

Inlägg av Beta_killen »

Du kan köpa en blacbox men det är inte helt säkert eftersom du måste hitta ett väldigt bra ställe sen kan desutom snutarna oftast mycket om blackbox. Man kör aldrig säkert trimmat.

MVH
Jim
BETA! BETA! BETA!
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Att kunna köra bra skickligt och smart är nog det bästa hjälpmedlet. Det näst bästa är nog ja blackbox. Men en tränad polisman bör hitta den ändå o de tar ju dej ändå på lasern innan.
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
jonas^
Svårstartad skrothög

Inlägg av jonas^ »

kan ju säga att kör på runt 40 på för hög växel så låter å ser det ut som orginal... sen dos salidos å underliggande å skit drar ju bara till dig snuten:P

Kör lugnt där du vet att snuten brukar vara
Användarens profilbild
lobtec
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av lobtec »

ääähh, trimma så mkt du kan, vill o har råd till så kan du ju leka me dom o dra ifrån dom, men de är enligt mig :twisted: :D
SiMoN92
Elmoped

Inlägg av SiMoN92 »

jonas^ skrev:kan ju säga att kör på runt 40 på för hög växel så låter å ser det ut som orginal... sen dos salidos å underliggande å skit drar ju bara till dig snuten:P

okej tack, men det ser ju ändå inte original ut om man har effektrör som inte är underliggande?.. Hur ska jag trimma den?
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av banshee »

Skaffa inte ett underliggande rör om du ska trimma, det märker polisen direkt och vilket rör du än har så kommer ju polisen nästan att kuna höra på motor hur den låter. Men om man blir tagen av snuten så har man ju inte kört tillräckligt fort! :D
SiMoN92
Elmoped

Inlägg av SiMoN92 »

okej, aa men man kan ju göra som jonas sa att köra 40 på hög växel att det inte hörs då?..
SiMoN92
Elmoped

Inlägg av SiMoN92 »

banshee skrev:Skaffa inte ett underliggande rör om du ska trimma, det märker polisen direkt och vilket rör du än har så kommer ju polisen nästan att kuna höra på motor hur den låter. Men om man blir tagen av snuten så har man ju inte kört tillräckligt fort! :D
haha okej xD.. men är det lätt att köra ifrån snuten? har aldrig blivit jagad..
Användarens profilbild
viper
Svårstartad skrothög

Inlägg av viper »

skaffa 70cc, det syns inte alls, det låter inte så mkt, men det ger en jävla effekt ;) men du behöver itne köpa nå värsting cylinder, köp nån bruks cylinder som funkar med orginal röret

Enlig mig iaf :lol:
"Titta! Kakan rör på sig!"
Majs
Svårstartad skrothög

Inlägg av Majs »

jonas^ skrev:kan ju säga att kör på runt 40 på för hög växel så låter å ser det ut som orginal... sen dos salidos å underliggande å skit drar ju bara till dig snuten:P

Käft Jonas :P ..
Majs e Najs ^_-
SiMoN92
Elmoped

Inlägg av SiMoN92 »

viper skrev:skaffa 70cc, det syns inte alls, det låter inte så mkt, men det ger en jävla effekt ;) men du behöver itne köpa nå värsting cylinder, köp nån bruks cylinder som funkar med orginal röret

Enlig mig iaf :lol:
Jag kan inte köpa 70 cc. Då blir mina föräldrar skitarga.. blire inte bra effekt om man köper ce godkänt och tar bort strypningen??
Användarens profilbild
Marwoh
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Marwoh »

köp blackbox så när du ser snutarna så växlar du upp till en högre växel och släpper gasen eller nått.
köp ett mk thrower är billigt och låter inte mycket.

mvh
Stuntriding is not a sport, it's a lifestyle.

R.I.P DooD
En legend lever vidare.
SiMoN92
Elmoped

Inlägg av SiMoN92 »

okej :)
Användarens profilbild
banshee
Farsans gamla zündapp

Inlägg av banshee »

SiMoN92 skrev:
banshee skrev:Skaffa inte ett underliggande rör om du ska trimma, det märker polisen direkt och vilket rör du än har så kommer ju polisen nästan att kuna höra på motor hur den låter. Men om man blir tagen av snuten så har man ju inte kört tillräckligt fort! :D
haha okej xD.. men är det lätt att köra ifrån snuten? har aldrig blivit jagad..
Nja, det beror på om man har en sur polis eller en hyfsat snäll :p
Men ta bara av dej hjälmen så brukar dom inte jaga dej lika snabbt för dom vill inte utsätta dej eller andra personer i fara men dom kan oxå hänga på..XD
Låst