Speedfight 2 startspärr

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
matte_sf2
Elmoped

Speedfight 2 startspärr

Inlägg av matte_sf2 »

Hej
Jag undrar om det är vanligt att Speedfight 2 LC årsmodell -00 har startspärr i cdi boxen?
Tacksam för svar
Användarens profilbild
Roberto
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Roberto »

Ska du sno den eller? Hade du ägt en sådan hade du inte behövt fråga denna fråga då det är bara trycka in nyckel o köra ?
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

om jag säger så här så har inte min sf någon cdi box och den är 00 ;)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Elmoped

Inlägg av *** »

Finns väl ingen moped som har startspärr?
Inte särskilt svårt att sno en moped som bara har styrlås i. Men någon startspärr lär det inte finns i en så gammal SF.
Dock är jag inte helt säker.
Användarens profilbild
zhindraz
Svårstartad skrothög

Inlägg av zhindraz »

jag antar att du ska köpa en sådan här till din moped http://twostroke.se/product.asp?product=14160
så det är ju bara läsa vad det står..
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

*** skrev:Finns väl ingen moped som har startspärr?
Inte särskilt svårt att sno en moped som bara har styrlås i. Men någon startspärr lär det inte finns i en så gammal SF.
Dock är jag inte helt säker.
finns några baotian med startspärr, men nej inte i en speedfight 00 :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
matte_sf2
Elmoped

Inlägg av matte_sf2 »

Nej, jag ska inte sno den, jag har hittat en annons på en speedfight där det står att han tror att cdi boxen är trasig och jag vill då inte köpa moppen för x kronor och sen lägga ner nästan lika mycket pengar igen på en ny cdi box om moppen skulle ha startspärr.
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

matte_sf2 skrev:Nej, jag ska inte sno den, jag har hittat en annons på en speedfight där det står att han tror att cdi boxen är trasig och jag vill då inte köpa moppen för x kronor och sen lägga ner nästan lika mycket pengar igen på en ny cdi box om moppen skulle ha startspärr.
Hej du har helt rätt har moppen "immobilizer" blir det sjukt dyrt att reparera...
Då är det inte bara byta CDI-box du kan åka på att byta ut hela tändplattan och tändlåset.
Så din oro är befogad

Bild
Ungefär så här ser en CDI med startspärr ut (kan vara svart oxå)

Bild
Så här ser en "vanlig" CDI box ut
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
matte_sf2
Elmoped

Inlägg av matte_sf2 »

Ok, bör jag utgå från att den har startspärr ägaren vet inte om den har det eller är Moppen för gammal för att ha startspärr?
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010

Inlägg av HasSse666 »

matte_sf2 skrev:Ok, bör jag utgå från att den har startspärr ägaren vet inte om den har det eller är Moppen för gammal för att ha startspärr?
Den är inte för gammal för startspärr.
Om det blinkar en röd lampa på instrumentpanelen har den startspärr
Om den går att starta men ej varva över 2000rpm har du startspärr och den är trasig....
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Låst