Peugeout Ludix Snake Furious, HJÄLP!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sebbzomfg
Avstängd

Peugeout Ludix Snake Furious, HJÄLP!

Inlägg av sebbzomfg »

Har några frågor: Så här ligger det till, jag har köpt massa ny delar till min Ludix som t.ex Ny cylinder, kolv, membran osv, i princip allting utom förgasare. Har även köpt allting original från Twostroke, vill inte börja trimma allt för mycket när den inte ens går som den ska När man åker i regn t.ex så bara tvär dör den, det är som att det i princip tar slut på bensin.. Det BORDE väl vara förgasaren, eller? Har inte köpt förgasare än eftersom jag inte är säker på att det är den, men när jag har allt annat nytt så tycker jag att det borde vara den. PS. Det trim jag har just nu är leovince rör och 75% kopplingsfjädrar (?) Så den borde väl inte vara så slö?

Sen undrade jag på om någon kan fixa fram en sprängskiss till motorn, allting är skit i motorn, variator ringarna sitter på fel platser osv... Undrar även på VART f-n sitter v-ringen i denna? :S Vet inte om den är _dragen_ Vet inte vart den sitter så det är inte så lätt... Någon som vet vilka vikter man ska ha för att få både axxet och farten?

Sista frågan: Har ungefär en sån - Resultat av Googles bildsökning efter http://img10.imageshack.us/img10/5159/img2194ay.jpg (Blev lite lång kanske, haha) Framkåpa, men hittar inte kablar och lampor till den, original kablarna och _lampan_ passar ju tyvärr inte till denna :/ Det är en Peugeot Ludix Snake Furious - 08 Förresten om ni behöver veta!

Ni kan ju även ge mig lite stylingsråd när ni ändå är igång Haha.
Är jävligt trött så jag bjuder på stavfel.
MVH
sebbzomfg
Avstängd

Inlägg av sebbzomfg »

Jääääävlar vilket dött forum :p Kan ingen svara på mina frågor eller? Jävla trattar. :)
Användarens profilbild
somlow
Like A Baws

Inlägg av somlow »

det där med v-ringen har du kollat så det inte är en v-bricka ? den sitter på variatorn, den brukar ha 3 muttrar som håller ihop den. och 75% hårda kopplingsfjädrar är kanske lite mycket för bara ett leovince rör. och om du ändå har köpt allt nytt förutom förgasare och om den fortfarande går dåligt så kan du väl ändå köpa ny förgasare dom flesta brukar inte vara så dyra :)
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
Användarens profilbild
rkan
Hundfan

Inlägg av rkan »

Det är så många tattare så när man verkligen förklarar ett problem som du gjort så är det ingen som orkar läsa hela texten utan bara går tbx till startsidan, aja nog medf offtopic.

OnT: Jag kan inte dirr scooter, men att den dör i regn låter som om den får vatten i motorn, antingen genom luftfiltret eller om det är det är någon annanstans det kommer in men problem sitter antagligen i området "Filter/förgasare/insug"
Användarens profilbild
wannaberox
Svårstartad skrothög

Inlägg av wannaberox »

om du har öppet luftfilter kad det vara så att det inte kommre luft till förgasaren när det regnar. vringen sitter mellan remskivorna fram(variatorn)
stylingtips: sjuk höjning
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23794

köper: aerox ram, 17,5mm förgasare, ac cylinder liggande minarelli, tändsystem liggande minarelli
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

wannaberox skrev:om du har öppet luftfilter kad det vara så att det inte kommre luft till förgasaren när det regnar. vringen sitter mellan remskivorna fram(variatorn)
stylingtips: sjuk höjning
kan vara att du inte har skydd vid tändhatten också.. det har inte jag :/ den startar bra, man kan åka felfritt i 5 min, den tvärdör, startar inte, efter ngn minut så startar den och allt borjar om osv. osv.

kolla hur tändhatten sitter. sitter bara tändhatten på tändstiftet utan gummiskydd eller något som förhindrar att vatten skvätter upp där så borde du fixa ngt skydd där :D edå borde det funka :D

men som sagt, kan vara att du har öppet filter också ;)
sebbzomfg
Avstängd

Inlägg av sebbzomfg »

Okej, fett! Schysst, tack ska ni ha! :) Ni vet inte vilken storlek jag ska ha på förgasaren? Alltså en original eller liknande från Twostroke, 12mm är de va? :wink:
Användarens profilbild
TheMidnightRider
Farsans gamla zündapp

Inlägg av TheMidnightRider »

dålig topic fast jag ska inte säga nått hah :D
Köper bromsok fram till viva city
sebbzomfg
Avstängd

Inlägg av sebbzomfg »

Käften! Haha, nejdå jag vet :) Svara på lite frågor dååå!
Låst