Garena?

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Garena?

Inlägg av YamahaFille »

Tja, laddade ner Team fortress 2 och vill kunna spela på crackade servrar och undrar hur man gör.
Jag vet att man måste ha garena, men hur gör man med det sen då?

Måste man installera i samma mapp som spelet ligger i?
Bild
Bild
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

Installera Garena vart du vill :P

sen väljer du (inne i Garena) Game->TF2->välj rum tex, europe->settings (nere vid start)->LAN games sen TF2, klicka på sök knappen och välj det du startar TF2 med :D

sen ska det bara vara till att köra :D

kanske lite dåligt förklarat, men hoppas att du fattade :)
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Inlägg av YamahaFille »

xps_martin skrev:Installera Garena vart du vill :P

sen väljer du (inne i Garena) Game->TF2->välj rum tex, europe->settings (nere vid start)->LAN games sen TF2, klicka på sök knappen och välj det du startar TF2 med :D

sen ska det bara vara till att köra :D

kanske lite dåligt förklarat, men hoppas att du fattade :)
ok tackar :)
Har gjort som du sa men när jag ska starta står det: "The executable you set is not standard, you may not connect to the virtual LAN with non-standard executable".

Sen frågar den om jag vill starta i kompatibilitets läge och det gjorde jag men då hittar den ingen server :?
Bild
Bild
Användarens profilbild
xps_martin
Farsans gamla zündapp

Inlägg av xps_martin »

hmm.... då har jag ingen aning om vad felet kan vara. Jag gör så som jag skrev kör bl,a BF2 och WC3 och det fungerar fin fint :) har inte TF2 så kan inte testa mig fram tyvärr :(.
Men det verkar som att du har tagit fel fil och startat, testa om du har nån annan TF2 start och kolla med den isåfall :)
Peugeot Xps Sm -04 <3
TGB Hawk -07
Peugeot Ludix Snake Furious -07 <3
Malaguti XTM -04 :D <33333

when I´m sad I just stop being sad and start being awsome instead, true story! , /"barney stinson"
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög

Inlägg av YamahaFille »

xps_martin skrev:hmm.... då har jag ingen aning om vad felet kan vara. Jag gör så som jag skrev kör bl,a BF2 och WC3 och det fungerar fin fint :) har inte TF2 så kan inte testa mig fram tyvärr :(.
Men det verkar som att du har tagit fel fil och startat, testa om du har nån annan TF2 start och kolla med den isåfall :)
aa får ta och experimentera mig fram, men tack iaf :)
Bild
Bild
Skriv svar