Tänkte lägga upp klassens (industriprogrammet årskurs1 Lysekil) crosskartprojekt.
Vi är 8 i klassen och är uppdelade i 2 grupper om 4 gubbar i varje grupp såklart.
Vi ska bygga 2 st kartar.
När skolan köpte projektet ifrån en skola i trollhättan fick vi ritningar (dåliga sånna) och sen fick vi en ram som vi använder som mall.
Projektstart 23/11
Här är ramen vi fick med vid köp av projektet.

Så vi har nu börjat med att kapa upp rör till ramen för att kunna nästa ihop den så smått efter jullovet

Jag började leta crossar som vi kunde ta motorerna ifrån och hittade 2 billiga 250cc crossar på blocket som vi ska åka och titta på..
Vi hade så tur att båda var nere i Göteborg så det var ca 1 mil ifrån varandra.
båda var som sagt 250cc och även endurocyklar.
Den ena årsmodell 89 som var nyrenoverad för 10 timmar sen och såg väldigt fin ut
Den andra en 91 som det inte fanns någon info om men inte lika fräsch på bild
Uppdate 9/12
Idag var då jag och en till i klassen, med våran kf i en minibuss ner till Göteborg för att titta på crossarna. Vi åkte först och tittade på 89an som när vi kom fram såg extremt fin ut!
Den startade direkt, inga missljud eller nåt sånt!
Vi gjorde en ganska snabb affär och fick prutat ner den på telefon från 6500 till 6000.

Med facit i hand skulle jag åkt ner och köpt den själv för eget bruk så fin som den var!
Sedan åkte vi vidare för att titta på nästa hoj. Vi förberedde oss för att den inte kunde vara i samma skick som den andra men eftersom vi bara ska ha motorerna så är ju inte utseendet någon stor grej.
Han som ägde denna hojen var tyst så han bröt och var svår att förstå.. Han visste knappt själv vart han bodde så efter 15 minuter så fick han komma och möta oss när båda riktingarna vi körde åt var fel håll enligt honom.
När vi kom fram möttes vi av en minst sagt lerig hoj.. Han sa att han nästan aldrig tvättat den.. den stod i en oisolerad lada utan glykol i kylarvätskan.. -.-
Iaf så startade den på första kicken, gick fint i motorn så vi slog till iaf och jag fick prutat ner den 500 kr så prislappen blev 5500.
Så där är vi nu typ, vi har kapat upp alla ramdelar, börjat på nav, sving, a-armar och annat skoj

Så nu kommer jag fortsätta lägga upp vad vi gör och lägga in fler bilder allt eftersom.
Så nu får ni ta och följa detta projekt och lägga många kommentarer!