Tjenna nu är det såhär att jag beställde en Airsal 50 Racing och en 19mm förgasare till moppen.
Och problemet är nu bara att den går skit fint på neutralen man kan varva den till stop utan problem med hur fint gaspådrag som helst? men inte på 1-2:ans växel och så går den lite taskigt på 3-4ans?. det börjar efter gaspådraget när man har släppt av och ska gasa igen?då börjar den den dö Böhhh bööhh och sen tar det en stund för den att gå igen?
är problemet för litet eller för stort munstycke?.
luft eller bensin?
eller orginal reedsen?
eller är det bara att det är kallt? 10-15 minus ute?
har bytt storlekar från 60-94 men den verkar gå lika efter alla strl?
har även ett 102 munstycke som jag inte har provat
det står på sidan :Men denna cylinder skall fungera optimalt med en 19mm förgasare med 95 munstycke. Mvh =)
Okej aj då:S för på hemsidan så står det att den ska fungerar optimalt med 19 mm förgasare och 95 munstycke?:S med tanke på att det är ju portat för racing?
zuxztah skrev:Okej aj då:S för på hemsidan så står det att den ska fungerar optimalt med 19 mm förgasare och 95 munstycke?:S med tanke på att det är ju portat för racing?
okej för det satt ett 75 i innan men det gick ungefär lika bra som 94 så ska gå större? 102 munstycket borde ge lite bättre? eller är luften problemet?=)
förlåt för att det blev en till tråd om munstycken.. borde väl vara i munstyckes tråden men visste inte riktigt var problemet låg så ;/
Nej, det är ju att den får för lite bensin för det funkar ju innan du gasar på. Men som jag fattar dig så kommer den med en acceleration en stund efter och det är ju då att den måste få fram tillräckligt med bensin till förbränningen. Så jag skulle säga att du bör byta till större storlek.
Den kan aldrig får för mycket eller för lite luft. Motorn suger "alltid" i sig den mängd luft den vill ha. Varken mer eller mindre.
Så, det är för lite eller för mycket bensin till förhållande med luft!
I ditt fall får du för lite bensin till mängden syre du har i motorn. Luften är korrekt, hur du än vrider och vänder på det. Det är mängden bensin du justerar.
bluerider94 skrev:Där har du fel! om du har ett skitet luftfilter resulterar det i för dåligt luftflöde och att du bränner kolven under den understa kolvringen.
Men byt upp i munstycke och ställ luftskruven på ca 1,5-2 varv ut och ställ in därefter, kör moppen och sedan kolla tändstiftets färg
Vad snackar du om? För dåligt luftflöde bränner inte kolven under ringarna. Det är snarare ett resultat av dåliga kolvingar. Att förbränningen läcker förbi.
Med ett skitigt luftfilter så blir flödet sämre ja, d.v.s större vakum i förgasaren. Då sugs det upp mer bensin ur flottören och in i motorn. Motorn går helt plötsligt för fet.