fÄRG på kooplingsfjädrar

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
sötsomfan
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 7 april 2008, 16:53

fÄRG på kooplingsfjädrar

Inlägg av sötsomfan »

Vad ska jag ha för färg på kopplingsfjädrarna (malossi) på min trimmade aerox, allting trimmat men org förgasare(90munst) och org cylinder
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902
Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Gå in på TS o kolla på din modell så ser du. Färgen visar hårdheten eller...? :o
YAMAHA YZ Racing
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

Börja med det hårdaste och börja att gå ner om den slirar för mkt, det är bäst :D
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
fjegge
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 683
Blev medlem: 8 oktober 2007, 21:47
Ort: Stockholm ( Täby)

Re: fÄRG på kooplingsfjädrar

Inlägg av fjegge »

sötsomfan skrev:Vad ska jag ha för färg på kopplingsfjädrarna (malossi) på min trimmade aerox, allting trimmat men org förgasare(90munst) och org cylinder
fan bytt ner i munstyckte 90 e lite väl mkt :O
Användarens profilbild
matin
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 14 september 2007, 21:47

Inlägg av matin »

KoNG skrev:Börja med det hårdaste och börja att gå ner om den slirar för mkt, det är bäst :D
ja ner med munnstycket! men tycker att det är onödigt att börja med dom hårdaste fjädrarna på din setup...
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator
Inlägg: 3416
Blev medlem: 24 september 2007, 14:43
Ort: Skara

Inlägg av KoNG »

matin skrev:
KoNG skrev:Börja med det hårdaste och börja att gå ner om den slirar för mkt, det är bäst :D
ja ner med munnstycket! men tycker att det är onödigt att börja med dom hårdaste fjädrarna på din setup...
Men det är fortfarande bättre att börja för mkt
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
sötsomfan
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 7 april 2008, 16:53

Inlägg av sötsomfan »

Ska jag ner till 80 munstycke då?
Användarens profilbild
matin
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 14 september 2007, 21:47

Inlägg av matin »

KoNG skrev:
matin skrev:
KoNG skrev:Börja med det hårdaste och börja att gå ner om den slirar för mkt, det är bäst :D
ja ner med munnstycket! men tycker att det är onödigt att börja med dom hårdaste fjädrarna på din setup...
Men det är fortfarande bättre att börja för mkt
det kankse är så men det är onödigt att överdriva..
Användarens profilbild
matin
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 14 september 2007, 21:47

Inlägg av matin »

sötsomfan skrev:Ska jag ner till 80 munstycke då?
går den bra med 90?
sötsomfan
Elmoped
Inlägg: 39
Blev medlem: 7 april 2008, 16:53

Inlägg av sötsomfan »

Har inte provat atm. Håller på fixa setupen lite... Men sportluftsfilter gör ju så att mna måste öka 10stl + effektrör osv.. så kanske ska ha stl 80? Men vilken färg på kopplingsfjädrarna;)?
Användarens profilbild
Riejurider
Svårstartad skrothög
Inlägg: 242
Blev medlem: 16 mars 2008, 23:44
Ort: Surahammar

Inlägg av Riejurider »

Prova med dom gula metrakit
Låst