Koso XR-SA Digitalhastighetsmätare

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
hawken_
Elmoped

Koso XR-SA Digitalhastighetsmätare

Inlägg av hawken_ »

Någon som har en Koso XR-SA mätare på sin speedfight, undrar isf om den funkar som den ska. För jag läste någonstans att bensinmätaren inte funkade på XR-SA mätarna om man har dem på speedfight? Stämmer det?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Hmm kan ligga ngt i det, för jag har den andra modellen av Koso mätaren den dyrare och den verkar heller inte funka...
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
hawken_
Elmoped

Inlägg av hawken_ »

KoNG skrev:Hmm kan ligga ngt i det, för jag har den andra modellen av Koso mätaren den dyrare och den verkar heller inte funka...

Vad är det som inte verkar funka på den då ?
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

det finns att välja mellan 100 ohm och 510 ohm för tanken, men ingen av dom verkar funkar
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
matin
Elmoped

Inlägg av matin »

jag har en speedfight och min Koso XR-SA funkar utmärkt :P
hawken_
Elmoped

Inlägg av hawken_ »

KoNG skrev:det finns att välja mellan 100 ohm och 510 ohm för tanken, men ingen av dom verkar funkar
Det jag läste stod det att yamaha har 100 ohm och honda 510 ohm och honda och peugeot har ju mkt som är lika..
Låst