.:[ Zega's Spike ]:.

Här kan du visa upp ditt projekt som inriktar sig på cross och supermotard. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
Zega
Elmoped

.:[ Zega's Spike ]:.

Inlägg av Zega »

Tjena alla glada tws-pojkar & flickor! :D

Tänkte börja med mitt första projekt nu :) Kan ju börja med att säga att det är en Rieju Spike -04, Och eftersom det här är mitt första projekt får ni gärna ge hjälpande synpunkter och hålla alla klagomål borta :D Kommer bli ganska likt SickRazer's projekt så cred till han för lite tips ;)

Mål:
Får en simpel, unik & snygg moppe
Får mycket positiva kommentarer
Åka på många roliga meets
och såklart få den lite trimmad också! :D

Klart = Grön
På väg/ligger hemma = Blå
Inte klart = Röd

Styling :

- Lacka alla kåpor vita
- Lacka ramen ( ge mig tips på färg )
- rött Hebo styre
- Röda TNT skjutspinnar
- Vit crossplatta
- Vit/röda Hebo - Enduro/Cross-handtag
- Mindre Blinkers
- Hebo stickers
- Röd TNT kick
- Röd TNT växelpet
- Nya Koppling/Bromshandtag
- Röda fälg stripes
- Blinkade ventilhattar
- Kanske lite neon ?
- Röda STR8 Styrknoppar (Short Fighter)
- Vit undertail
- Måla fabriknamnen med vit däckpenna
- Rött Hebo Oljelock
- Hebo Styrstagsskydd (Cross)
Trim :

Än sålänge ska jag bara köpa ett TK rör

Så här såg den ut när vi köpte moppen för 7500kr (bilderna tagna med mobil får kamera ikväll)
OBS VÄLDIGT SKITIG PÅ BILDERNA

Bild

Bild

Motorn var ju inte den fräshaste... Men ska plocka ner allt och rengöra.

Bild

Bild

Ganska fräsh baklykta iallafall :)

Bild

Började direkt idag att strippa den lite ;)

Bild

Update 16/1

Som ni snart kommer se på bilderna så har jag och min far plockat bort dom flesta kåpor och lite mera smått & gott idag :) Och min beställning från Twostroke ligger nere på ica nu också hoppas på att jag kan hämta den imorgon :) Över till lite bilder.

Bild

Fyfan...

Bild

Bild
Senast redigerad av Zega den 16 augusti 2011, 05:33, redigerad totalt 5 gång.
Det är inte lätt när det är svårt!
Användarens profilbild
to0b
Kinaraket
Kontakt:

Inlägg av to0b »

Då får man hoppas på det bästa, och lycka till!
Användarens profilbild
Zega
Elmoped

Inlägg av Zega »

to0b skrev:Då får man hoppas på det bästa, och lycka till!
tack så mycket :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Tycker att den är snyggast med original dekalerna på den modellen... :roll:
Menmen, lycka till, ska följas :)
Användarens profilbild
Zega
Elmoped

Inlägg av Zega »

CaToXXo skrev:Tycker att den är snyggast med original dekalerna på den modellen... :roll:
Menmen, lycka till, ska följas :)
Jag har hört många säga det men jag tycker det är snyggare utan :) + jag ska ju lacka också och tror inte lacken håller så bra på det materialet ;)
Användarens profilbild
torreman94
Elmoped

Inlägg av torreman94 »

det ser bra ut du. lacka ramen mörk grå typ kommer bli snyggt :D
Gasa tills de rasar!!! :D

Rieju Drac 70cc!!!xD
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Dehär såg lovande ut :) Såg en likadan på blocket, må fråga... Är det den? ;)

Det jag tycker och nog säkert fler tycker är att du kanske bör byta din framlykta... Men gillar du den så ska du givetvis ha kvar den! 8)
Kämpa på med moppen, blir nog fint. Tänker följa detta! :)

+1 på din baklampa, har likadan :lol:
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Zega
Elmoped

Inlägg av Zega »

Bergsten skrev:Dehär såg lovande ut :) Såg en likadan på blocket, må fråga... Är det den? ;)

Det jag tycker och nog säkert fler tycker är att du kanske bör byta din framlykta... Men gillar du den så ska du givetvis ha kvar den! 8)

Japp det kan mycket väl vara den :) Och jag har gjort en beställning från twostroke så det borde komma en crossplatta hem till mig snart :)
Användarens profilbild
Zega
Elmoped

Inlägg av Zega »

torreman94 skrev:det ser bra ut du. lacka ramen mörk grå typ kommer bli snyggt :D
A tänkte det tror det blir för mycket vitt om jag lackar den vit :) så det blir typ mörkgrå :)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Zega skrev:
Bergsten skrev:Dehär såg lovande ut :) Såg en likadan på blocket, må fråga... Är det den? ;)

Japp det kan mycket väl vara den :) Och jag har gjort en beställning från twostroke så det borde komma en crossplatta hem till mig snart :)
Har bara sett en sånn där och det va på blocket, och här då så ja, kanske... :wink: Aha, nice :D bommade det med att du skulle byta den det va därför jag skrev att det vore ett + om du byter den du har nu :oops:
Men... Köpte du den från blocket?

Användarens profilbild
Zega
Elmoped

Inlägg av Zega »

Bergsten skrev:
Zega skrev:

Har bara sett en sånn där och det va på blocket, och här då så ja, kanske... :wink: Aha, nice :D bommade det med att du skulle byta den det va därför jag skrev att det vore ett + om du byter den du har nu :oops:
Haha ja men man vill ju se bilderna så man bläddrar ju förbi texten ;) Japp det gjorde jag.... Har för mig att det fanns 2st ? :O Men doesn't matter köpte den iaf där! :)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Zega skrev:
Bergsten skrev:
Zega skrev: Japp det kan mycket väl vara den :) Och jag har gjort en beställning från twostroke så det borde komma en crossplatta hem till mig snart :)
Haha ja men man vill ju se bilderna så man bläddrar ju förbi texten ;) Japp det gjorde jag.... Har för mig att det fanns 2st ? :O Men doesn't matter köpte den iaf där! :)
Du fattar ser jag ;) Tror att du köpte den jag just såg, vet att den gick på ungefär det pris du köpte din för :) Kolla gärna in min tråd om du har lust å tid 8)

Användarens profilbild
Zega
Elmoped

Inlägg av Zega »

Bergsten skrev:
Zega skrev:
Bergsten skrev: Har bara sett en sånn där och det va på blocket, och här då så ja, kanske... :wink: Aha, nice :D bommade det med att du skulle byta den det va därför jag skrev att det vore ett + om du byter den du har nu :oops:
Du fattar ser jag ;) Tror att du köpte den jag just såg, vet att den gick på ungefär det pris du köpte din för :) Kolla gärna in min tråd om du har lust å tid 8)
Ja han hade lagt ut den för 11000kr först sen hade han sänkt den till 8500kr sen prutade vi till 7500kr så jag är nöjd med priset iaf! ;D Jag har sett den tror jag ;oo Blir ju att man sitter här inne på nätterna när man inte har något att göra så man ser ju det mesta :)
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad

Inlägg av Bergsten »

Zega skrev:
Bergsten skrev:
Zega skrev: Haha ja men man vill ju se bilderna så man bläddrar ju förbi texten ;) Japp det gjorde jag.... Har för mig att det fanns 2st ? :O Men doesn't matter köpte den iaf där! :)
Ja han hade lagt ut den för 11000kr först sen hade han sänkt den till 8500kr sen prutade vi till 7500kr så jag är nöjd med priset iaf! ;D Jag har sett den tror jag ;oo Blir ju att man sitter här inne på nätterna när man inte har något att göra så man ser ju det mesta :)
det jag kom ihåg av annonsen va att den va ungefär så "dyr" ;)
första bilden (minns inte om de va fler) va knäppt från högersidan
OCH, fälgarna såg ut att blänka lite granna på bilden :)
Klart man kollar, då får man lite inspiration också på samma gång 8) :lol:

Användarens profilbild
Zega
Elmoped

Inlägg av Zega »

Bergsten skrev:
Zega skrev:
Bergsten skrev: Du fattar ser jag ;) Tror att du köpte den jag just såg, vet att den gick på ungefär det pris du köpte din för :) Kolla gärna in min tråd om du har lust å tid 8)
det jag kom ihåg av annonsen va att den va ungefär så "dyr" ;)
första bilden (minns inte om de va fler) va knäppt från högersidan
OCH, fälgarna såg ut att blänka lite granna på bilden :)
Klart man kollar, då får man lite inspiration också på samma gång 8) :lol:
Haha jarrå :) ska ner och ta lite bilder på hur den ser ut nu, Sen kommer en liten update :)
Skriv svar