anledningen till att jag kör en såpass ny cross är att jag fick ett super erbjudande, så behövde inte lägga några pengar imellan på min suzuki rm125. bilen e fräsch, men lite små äckliga grejer finns som sagt på den.
det som skulle/har gjorts på den är isåfall:
sportavgassystem-gjort
öppetfilter-gjort
rallystolar-gjort
mockaratt-gjort
rejält ljudsystem-gjort
nylackad-gjort
bort med ögonlocken!-ska
dubbellysen-ska
sänka-ska
ev bort med vingen-kanske
svarta/mörka o större fälgar-ska
ev chippa-kanske
cossihuv-gjort
nya bromsskivor/backar-gjort
nya ok/trummor-gjort
stötdämpare ,sachs sport -gjort
helt nyrenoverad koppling-gjort
m3 speglar-gjort
nått mörkt nät i kjolpaketet-ska
tycker själv att det skulle kunna bli en helt okej första bil? nån förutom skåningen har erfarenhet av DOCH motorn?
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Kör mondeo med 2.0 DOHC på 136 HP, känns mera som 100 HP, Fords DOHC är överlag dåliga motorer,kända för sina dåliga toppar, m.m. Sierra har även tåliga växellådor, kardanaxlar, och bakaxlar. Andra Ford problem: börjar läcka olja, har problem med rost, startar dåligt i kyla jämfört med ex. Volvo, dåligt med värme på vintern. Köp aldrig en Ford, jävligt överskattade bilar
stektkorv skrev:de enda du behöver göra är att köpa en gammal 240 för några tusen! KÖP CROSSEN! annars kan du sen sälja den för en rejäl slant
sen är ju frågan vem som ärligt vill ha en volvo som första bil? framför allt 240....
Håller med dig!
Volvo 240 är inte ngn kul bil att köra, knappast i heller 740. Men en förbannat bra och billig bil att äga, men aldirg i livet skulle jag vilja ha den som första bil när jag tog körkortet en gång i tiden.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Skåningens-handelsbod skrev:Då är vi ganska lika där. även om jag dissar 940.n.
Får man bara fråga varför?
taskig elektronik, usel kvalitet, rostkänsligare än de flesta volvosar, och och tråkigt strypta.
du e då fan jävligt lustig, kvalité är det som alla andra Volvos, roskänsligare, my ass, de är bättre rost behandlade än föregående modellerna, tråkigt strypta? säg en ltt, byt wastgateklockan sen kan du ställa upp laddtrycket, sen de där med taskig elektronik vill jag att du förklarar vad du grundar det på?
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Skåningens-handelsbod skrev:
taskig elektronik, usel kvalitet, rostkänsligare än de flesta volvosar, och och tråkigt strypta.
du e då fan jävligt lustig, kvalité är det som alla andra Volvos, roskänsligare, my ass, de är bättre rost behandlade än föregående modellerna, tråkigt strypta? säg en ltt, byt wastgateklockan sen kan du ställa upp laddtrycket, sen de där med taskig elektronik vill jag att du förklarar vad du grundar det på?
mycket elfel, ofta irriterande som att instrumentpanelen slocknar, tankmätaren ger upp, mm. på senare modeller med elgivare till hasitghetsmätaren lade hastighetsmätaren av, mm.
oftast orsakade av dörrkontakter som kortat, och andra typisk elfel, tankmätarskiten hade modellen ärvt från 740-serien.
även om 740 och 940 knappt har enda del gemensamt, enligt kontakter på Volvo så skall den skilja sig på ungefär 27000 olika punkter från 740.
motorstyrningen på senare modeller är stökig som fan, mm.
motorstyrningarna var olika till samma motor olika årsmodeller, mm. En bil jag inte direkt älskar, jobbade mig trött på dem på mitt gamla jobb, det var ett jävla jobb att skaffa fram RÄTT elkomponenter.
Okej, så du hatar bilen för att motorstyrningen var för avancerad för dig och att du inte kan köpa rätt komponenter... dock så kan jag hålla med om att tankmätaren är ett vanligt fel på 740, har dock inte hört att det förekommer även på 940 men säger du det så...
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Skåningens-handelsbod skrev:
mycket elfel, ofta irriterande som att instrumentpanelen slocknar, tankmätaren ger upp, mm. på senare modeller med elgivare till hasitghetsmätaren lade hastighetsmätaren av, mm.
oftast orsakade av dörrkontakter som kortat, och andra typisk elfel, tankmätarskiten hade modellen ärvt från 740-serien.
även om 740 och 940 knappt har enda del gemensamt, enligt kontakter på Volvo så skall den skilja sig på ungefär 27000 olika punkter från 740.
motorstyrningen på senare modeller är stökig som fan, mm.
motorstyrningarna var olika till samma motor olika årsmodeller, mm. En bil jag inte direkt älskar, jobbade mig trött på dem på mitt gamla jobb, det var ett jävla jobb att skaffa fram RÄTT elkomponenter.
Okej, så du hatar bilen för att motorstyrningen var för avancerad för dig och att du inte kan köpa rätt komponenter... dock så kan jag hålla med om att tankmätaren är ett vanligt fel på 740, har dock inte hört att det förekommer även på 940 men säger du det så...
jag hatar den inte, men modellen tillhör inte mina favosar så att säga.
Jag föredrar att hålla mig till 740 och äldre volvosar, har väl att göra med att man jobbat så mycket med dem.
V/S-modellerna anser jag var det tråkigaste Volvo någonsin gjort och vad jag misstänker VÄLDIGT MYCKET Ford över.
ok men ford vet jag inte
Senast redigerad av YamahaPojken den 11 januari 2011, 21:56, redigerad totalt 1 gånger.
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Skåningens-handelsbod skrev:
jag hatar den inte, men modellen tillhör inte mina favosar så att säga.
Jag föredrar att hålla mig till 740 och äldre volvosar, har väl att göra med att man jobbat så mycket med dem.
V/S-modellerna anser jag var det tråkigaste Volvo någonsin gjort och vad jag misstänker VÄLDIGT MYCKET Ford över.
ok men ford vet jag inte
jag har bra på benen när de gäller volvosar, det skall du veta, mer än de flesta här.
tro inte att du kan läxa upp mig när det gäller gammla hederliga volvos säger jag bara, att du påstår att 940 luktar ford ger ju bara en inblick i hur mkt du kan om volvo, iaf så tycker jag inte att grabben ska byta 250in mot en ford sierra, du får bara problem, ha kvar hojjen å köp en redig bil ist.
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
PoWeRKinG skrev:asså alla ni borde bli varnade. detta måste vara den största missen i forumets historia.
ca 2 sidor med off topic
Kan inte hålla med riktigt om den saken eftersom att det är en följddiskussion som utförts egentligen omedvetet att vara Off- topic av de som diskuterar.
Du har väl säkert varit med om att man t ex börjar prata om cyklar och samtalet avslutas med husköp. Trots kanske att en av deltagarna i samtalet är insnöad på sitt område och blir besvärad av att inte samtalet handlade om just cyklar i 4,5 timmar.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Skåningens-handelsbod skrev:
jag har bra på benen när de gäller volvosar, det skall du veta, mer än de flesta här.
tro inte att du kan läxa upp mig när det gäller gammla hederliga volvos säger jag bara, att du påstår att 940 luktar ford ger ju bara en inblick i hur mkt du kan om volvo, iaf så tycker jag inte att grabben ska byta 250in mot en ford sierra, du får bara problem, ha kvar hojjen å köp en redig volvo för då får du mycket bil för pengarna.
Missförstånd nr 2: V/S-modellerna luktar ford, 940 är den sista SVENSKA volvon.
ok fel av mej isf! men var e missförstånd nr 1?
PoWeRKinG skrev:asså alla ni borde bli varnade. detta måste vara den största missen i forumets historia.
ca 2 sidor med off topic
ojoj du räddar nog hela världen med det inlägget, sen va det ungefär 3/4 av en sida som även runners förklarade varför här ovanför.
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.