Tja, jag har ett hyffsat stort problem me min beta, igår när ja hade fått på bakhjulet och så, for ja ut o körde, sen dog den bara och nu vägrar den starta, nån som har någon ide vafan de kan va ?
hm... kan va, men min tändning e typ sönder, man kan ta ut själva "låset"... och att den bara dog när ja stannade till tvärt, dog fastän man hade gas :/
min chok funkar inte, så den kan ja inte testa med. Ska fixa det men vet inte hur, för att det är en "trimmförgasare". Och jag har gnista, testade det igår. Har även testat att ge tändstiftet / cylindern en sup, startar fortfarande inte.
galldoll skrev:min chok funkar inte, så den kan ja inte testa med. Ska fixa det men vet inte hur, för att det är en "trimmförgasare". Och jag har gnista, testade det igår. Har även testat att ge tändstiftet / cylindern en sup, startar fortfarande inte.
Ibland när det är riktigt kallt kan man behöva byta upp munstycke för att mopeden behöver mer syre för att gå.
du kan ju ha skit i förgasaren.Men ett tips är att ta bort stiftet och ta en cola flaska fyll upp korken med bensin häll i bensinen i hålet där själva stiftet sitter sätt till baka stiftet snappt och pröva starta. De brukar fungera för mig när moppen inte startar:)
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig
galldoll skrev:min chok funkar inte, så den kan ja inte testa med. Ska fixa det men vet inte hur, för att det är en "trimmförgasare". Och jag har gnista, testade det igår. Har även testat att ge tändstiftet / cylindern en sup, startar fortfarande inte.
Ibland när det är riktigt kallt kan man behöva byta upp munstycke för att mopeden behöver mer syre för att gå.
ska testa det när jag kommer hem, kommer med svar på de så snart som möjligt
okey. nu låtedt här kanske lite noobit, men he va så simpelt som tändstiftet, dock att de gnistade, testade me en kompis tändstift och då starta shitten direkt