hej har en Rieju drac med dragen plugg och toppar ca 75-80 km/h men är sjukt svag när hastigheten går under 50-55 i högsta växeln drevningen är det inget fel på 9k fram och bak kommer jag inte ihåg men har inte ändrat det sedan i sommras när den gick hur bra som hälst med ett sjukt bra ax. har byttat kolv och kolvringar men hjälpte inte. någon som vet vad felet kan vara
riejudrac95 skrev:hej har en Rieju drac med dragen plugg och toppar ca 75-80 km/h men är sjukt svag när hastigheten går under 50-55 i högsta växeln drevningen är det inget fel på 9k fram och bak kommer jag inte ihåg men har inte ändrat det sedan i sommras när den gick hur bra som hälst med ett sjukt bra ax. har byttat kolv och kolvringar men hjälpte inte. någon som vet vad felet kan vara
Eftersom det är så kallt ute nu så måste du ha ett större munstycke för att den skall gå bra. Eftersom när det bli kallare så blir luften mer "kompakt" så du får in mer luft nu när det är kallt än med samma förgasare, inställningar mm när det är varmt!
Det är därför moppen brukar gå bättre när det är kallt.
tjena zuxztah ja det låter precis som min Rieju haha men jag förstår inte vad lammellerna skulle ha med det att göra menar du att dom kanske slirar eller nått för det kan vara möjligt. och att röret kan vara igen sotat vet jag inte för jag tycker att jag inte borde få upp det i 75-80 km/h då hehe, men det är ju bara och kolla föresten jag har börjat misstänka att ramlagerna är slut, kan det vara det?
riejudrac95 skrev:hej har en Rieju drac med dragen plugg och toppar ca 75-80 km/h men är sjukt svag när hastigheten går under 50-55 i högsta växeln drevningen är det inget fel på 9k fram och bak kommer jag inte ihåg men har inte ändrat det sedan i sommras när den gick hur bra som hälst med ett sjukt bra ax. har byttat kolv och kolvringar men hjälpte inte. någon som vet vad felet kan vara
Eftersom det är så kallt ute nu så måste du ha ett större munstycke för att den skall gå bra. Eftersom när det bli kallare så blir luften mer "kompakt" så du får in mer luft nu när det är kallt än med samma förgasare, inställningar mm när det är varmt!
hej jag har byttat till störe munstycke men det hjälpte inte häller, från 74 till 82 den blev lite bättre men på de lägre växlarna 1-2-3-4 pludrar den när man varvar men bara ibland (även när den är varm) sen på 5-6 växel går den bra utan att pluddra. och luftskruven på förgasaren har jag skruvat utt så den sticker ut men då orkar den ju inte. den blev ju bättre när jag byta till större munstyck men kan det vara lite för stort
hej jag har byttat till störe munstycke men det hjälpte inte häller, från 74 till 82 den blev lite bättre men på de lägre växlarna 1-2-3-4 pludrar den när man varvar men bara ibland (även när den är varm) sen på 5-6 växel går den bra utan att pluddra. och luftskruven på förgasaren har jag skruvat utt så den sticker ut men då orkar den ju inte. den blev ju bättre när jag byta till större munstyck men kan det vara lite för stort
Nu vet inte jag om det bara är luftskruven man ska pilla på men det kanske finns mer... Kolla allt och då jag ALLT
Kolla:
Så att röret inte har sotat
Rengör luftburken/luftiltret
rengör förgasaren och testa dig fram med olika munstycken
Vet inte men kanske tändstift kan påverka? Kolla det också så har du gjort det
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!
Kopplingen kan slira kan vara så att det knappt märks på plan mark men i den minsta lilla backe så märks det. Eller så kan röret vara på väg att bli igen sotat. Också ett problem jag har stött på. Skröv ner dracen i molekyler innan jag hittade det simpla felet prova ta av dämpen-.- ^^
KarlssoN^ skrev:
Nu vet inte jag om det bara är luftskruven man ska pilla på men det kanske finns mer... Kolla allt och då jag ALLT
Kolla:
Så att röret inte har sotat
Rengör luftburken/luftiltret
rengör förgasaren och testa dig fram med olika munstycken
Vet inte men kanske tändstift kan påverka? Kolla det också så har du gjort det
nej det är bara luftskruven ( vad jag vet i alla fall) men jag skulle kanske kolla så att den får tillräkligt med luft för jag har bara luftburk med några borrade hål, annars kan det va så att jag har för stort munstycke. men jag får väl testa lite olika saker
zuxztah skrev:Kopplingen kan slira kan vara så att det knappt märks på plan mark men i den minsta lilla backe så märks det. Eller så kan röret vara på väg att bli igen sotat. Också ett problem jag har stött på. Skröv ner dracen i molekyler innan jag hittade det simpla felet prova ta av dämpen-.- ^^
hehe okej ja röret är nog igen sotat skulle jag tro men kommer man ändå upp i så höga hastigheter då?
zuxztah skrev:Kopplingen kan slira kan vara så att det knappt märks på plan mark men i den minsta lilla backe så märks det. Eller så kan röret vara på väg att bli igen sotat. Också ett problem jag har stött på. Skröv ner dracen i molekyler innan jag hittade det simpla felet prova ta av dämpen-.- ^^
hehe okej ja röret är nog igen sotat skulle jag tro men kommer man ändå upp i så höga hastigheter då?
kom ju upp i 80 km/h i går bara men så fort det blev 1% lutning åt fel håll så blev det 40 haha