Skandal!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp

Inlägg av JagHarEnDerbi »

SickRazer skrev:Var inte där, men riktigt synd att sådant har börjat förekomma i Sverige. För vadå? Vad tror terroristerna att de ska åstadkomma med det? Riktigt otrevligt och ociviliserat.
Hur många civiliserade invandrare finns det då? ;)
Användarens profilbild
Niky
Elmoped

Inlägg av Niky »

PoWeRKinG skrev:
zvynx skrev:Frågan är ju hur bl.a Beatrice Ask kan skylla på detta på SD?!

"Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer." -Flashback
bästa citatet på länge ;)

men är faktiskt chockad över det som hände :shock: fattar inte hur detta kan ha hänt över huvudtaget och att han som gjorde det har kopplingar till al quaida :roll:
Citatet är dock inte ens korrekt, stor del av terrorister är inte alls muslimer utan är politiskt aktiva.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

PoWeRKinG skrev:
zvynx skrev:Frågan är ju hur bl.a Beatrice Ask kan skylla på detta på SD?!

"Alla muslimer är inte terrorister, men alla terrorister är muslimer." -Flashback
bästa citatet på länge ;)

men är faktiskt chockad över det som hände :shock: fattar inte hur detta kan ha hänt över huvudtaget och att han som gjorde det har kopplingar till al quaida :roll:

Lyckligtvis straffade denna gången bara terroristen sig själva och gav sig själva sitt rättdömliga straff som var döden. Men nästa gång kanske det blir flera hundra oskyldiga som drages med.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Bjule
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Bjule »

Inte al-Qaida utan Jihad*
-Han ser man bra i mörkret

-Kör på honom och säg att du inte såg honom.
zebban111
Svårstartad skrothög

Inlägg av zebban111 »

Berkiisz skrev:Erik_94 , Bara smarta svenskar kan erkänna att ni behöver oss invandrare pga arbetskraft , hoppas alla invandrare får lämna sverige så får vi se hur sverige kommer klara sig ;)
jag vill inte att alla ska lämna oss :cry: lämna mina pizzabagare! de andra behövs inte, hälften sitter ju och rullar tummarna och tar a kassa för skattebetalarna :roll:
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

JagHarEnDerbi skrev:
SickRazer skrev:Var inte där, men riktigt synd att sådant har börjat förekomma i Sverige. För vadå? Vad tror terroristerna att de ska åstadkomma med det? Riktigt otrevligt och ociviliserat.
Förstår ironin i ditt svar. Men jag är faktiskt en invandrare själv, dock inte en "*fult ord*", jag kommer från Europa i alla fall. Det finns en hel del civiliserade invandrare. Tänk på att ordet "invandrare" syftar på alla som inte fötts i Sverige. Det kan lika gärna vara någon norsk person eller amerikansk etc. Jag är en invandrare och anser mig själv och min släkt mycket civiliserad och jag älskar Sverige och trivs jättebra här. Men det finns ju civiliserade muslimer och annat folkslag också, det är bara det att man inte lägger märke till dem eftersom de är mer som vi andra. De personer som vi lägger märke till är de som leker gangsters och ropar "jag ska ****** din morsa!" osv... Och därför kan vi få fel intryck av resten av folkslaget som egentligen är oskyldiga och försöker leva livet så gott de kan. De flesta invandrare är civiliserade men kan vara det på lite annorlunda sätt, de kan ju ha andra traditioner och religioner som påverkar dem. T.ex kan man inte säga att en person som är jude är ociviliserad för att denne inte firar jul, religionen påverkar honom då i detta läge.
Jag vet inte hur många invandrare som är civiliserade, det vet ingen, eftersom de kan vara civiliserade på sina sätt, på sätt som vi kanske ser som underliga eller ociviliserade.
Jag är inte rasist och har varken någonting emot invandrare eller svenskar, så länge de inte är dumma och onda som t.ex terroristen här om dagen, eller andra kaxiga personer. För mig är alla vänner och jämlikar så länge de inte visar någon riktigt dålig sida av sig själva.
Peace.
Användarens profilbild
adddam
Farsans gamla zündapp

Inlägg av adddam »

tycker det var jävligt tur att ingen dog eller att han fram i tid. vem kännar på något sånt igentligen ?( kanske sd som troligen varvar fler medlemar) men man måste bara tycka att det är förjävligt :evil:
runners
King of the street

Inlägg av runners »

adddam skrev:tycker det var jävligt tur att ingen dog eller att han fram i tid. vem kännar på något sånt igentligen ?( kanske sd som troligen varvar fler medlemar) men man måste bara tycka att det är förjävligt :evil:

Detta terrordåd är inte det sista vi kommer att se i Sverige. Denna gången var det av lyckliga omständigheter att inga omkom förutom terroristen själva. Åsnan till terrorist saknar väl knappast någon i världen. Men han var utrustad med fler bomber än vad som small av och om även dessa utlösts hade antagligen många fler omkommit med terroristen och i media pratar man om hundratals.
Denna terrorattacken vet man inte med säkerhet om den var planerad i terror-rörelse eller om det var en terrorgalning som tog eget intiativ. Men mycket pekar på att det var planerat av terror-rörelse säger SÄPO.

Men NÄR och VAR blir nästa attack?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Den kan komma när som helst, jag skall bygga mig en bunker nu.

denna döskallen var 28 år gammal och totalt wasted i huvudet.

Nästa attack kan komma precis var fan som helst, sådana här bombastiska kamelryktare kan skjuta av sina laddningar vart fan som helst.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
aerox_killen95
Avstängd

Inlägg av aerox_killen95 »

SickRazer skrev:
JagHarEnDerbi skrev:
Förstår ironin i ditt svar. Men jag är faktiskt en invandrare själv, dock inte en "*fult ord*", jag kommer från Europa i alla fall. Det finns en hel del civiliserade invandrare. Tänk på att ordet "invandrare" syftar på alla som inte fötts i Sverige. Det kan lika gärna vara någon norsk person eller amerikansk etc. Jag är en invandrare och anser mig själv och min släkt mycket civiliserad och jag älskar Sverige och trivs jättebra här. Men det finns ju civiliserade muslimer och annat folkslag också, det är bara det att man inte lägger märke till dem eftersom de är mer som vi andra. De personer som vi lägger märke till är de som leker gangsters och ropar "jag ska ****** din morsa!" osv... Och därför kan vi få fel intryck av resten av folkslaget som egentligen är oskyldiga och försöker leva livet så gott de kan. De flesta invandrare är civiliserade men kan vara det på lite annorlunda sätt, de kan ju ha andra traditioner och religioner som påverkar dem. T.ex kan man inte säga att en person som är jude är ociviliserad för att denne inte firar jul, religionen påverkar honom då i detta läge.
Jag vet inte hur många invandrare som är civiliserade, det vet ingen, eftersom de kan vara civiliserade på sina sätt, på sätt som vi kanske ser som underliga eller ociviliserade.
Jag är inte rasist och har varken någonting emot invandrare eller svenskar, så länge de inte är dumma och onda som t.ex terroristen här om dagen, eller andra kaxiga personer. För mig är alla vänner och jämlikar så länge de inte visar någon riktigt dålig sida av sig själva.
Peace.
Exakt samma här, pappa är adopterad men min släkt härstammar från ryssland, och jag är helsvenne med adopterad rysk pappa o svensk mamma :( tycker sverige är bäst i världen att bo i :)
random mannen strikes again! ''nitrometan'' [HER]
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Till att börja med kan jag säga att jag ej är rasist, umgås med en del!

Efter det atentatet så tror jag att rashaterit kommer att öka markant, vilket är mycket tråkigt!

Tänk om socialdekokraterna kommit till makten, så hade vi dragit tillbaka de svenska trupperna i mellanöstern snabbare. O vem vet det kanske hade uteslutit en terroristattack?
Nu ska det tydligen ut mer polispatruller, vad såelar det för roll?
Det enda är att de kollar genom varenda person så att de inte bär någon form av vapen eller sprängmedel!
Sätts det in fler styrkor, spelar det ingen större roll tror jag!

Detta var den första terroristattacken i Sverige, hoppas verkligen det inte blir nog mer o framförallt att ingen kommer till skada!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
philip95
Svårstartad skrothög

Inlägg av philip95 »

Snubben hade tydligen fyllt en väska med spik som han hade på ryggen så de var ju meningen att dom skulle splittras och träffa massa oskyldiga människor, så de var tur att de bara var en bomb som utlöstes! :shock:
Gilla min facebook grupp: www.facebook.com/swedishmusicevents :D
Användarens profilbild
Mura
King of the street

Inlägg av Mura »

mhm...fuck sweden!
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna

Inlägg av yamaha2pwn »

erik_94 skrev:
Berkiisz skrev:Erik_94 , Bara smarta svenskar kan erkänna att ni behöver oss invandrare pga arbetskraft , hoppas alla invandrare får lämna sverige så får vi se hur sverige kommer klara sig ;)
vi kan altid hoppas :)
+1
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Han hade 6 st rörbomber varav bara en small och det var en misständning och en cylinder med sprängmedel i ryggsäcken. Detta parat med en massa järnskrot av diverse slag inkl spik.

Turligt nog var det ett amatörarsle och som inte lyckades med sitt uppsåt fullt ut, och var så säkra, det är inte sista gången, nya hot har redan meddelats på Internet.
Senast redigerad av nippertippan den 14 december 2010, 20:11, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

Born2Ride skrev:ingen dog som tur var, men vi kan se detta på ett bra sätt med.
nu finns det en invandrare färre
din *fult ord*, man ser alltid dig i chatten med 500 rasistiska kommentarer och skämt. hoppas du brinner i helvetet. och alla mods verkar ju inte ens bry sig om rasistiska kommentarer
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Aerox_Isse skrev:
din *fult ord*, man ser alltid dig i chatten med 500 rasistiska kommentarer och skämt. hoppas du brinner i helvetet. och alla mods verkar ju inte ens bry sig om rasistiska kommentarer
Bry dig helt enkelt inte om sådant, det hör inte till tråden och jag vill inte låsa den bara för att några ska dra över på ett annat ämne.

Till viss del tycker jag att man ska få uttrycka vad man tycker, på ett sansat sett, men forumet tar avstånd från sådant som omvandlas till personangrepp och agg mot varandra.

Är det något ni finner stötande mot er så får ni ta upp diskussionen med en moderator!
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

bensinskalle skrev:
Aerox_Isse skrev:
Bry dig helt enkelt inte om sådant, det hör inte till tråden och jag vill inte låsa den bara för att några ska dra över på ett annat ämne.

Till viss del tycker jag att man ska få uttrycka vad man tycker, på ett sansat sett, men forumet tar avstånd från sådant som omvandlas till personangrepp och agg mot varandra.

Är det något ni finner stötande mot er så får ni ta upp diskussionen med en moderator!
om du hade utlänsk bakrund så hade du fan banna han snabbare än fan, men nu är det ju inte så, så då är det ju inte så lätt att förstå. om det var någon *fult ord* som skrev om någon svensk, då skulle det ta fart i tråden kan jag säga dig
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Jag skulle vilja kalla det självsanering och inget att sörja över, han får knappast sina 72 jungfruar, utan troligen 72 homosexuella våldtäktsmän och sadister i bästa fall.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator

Inlägg av KarlssoN^ »

Nu lugnar ni er!

ontopic: Jag kan inte direkt fatta att man vill/kan spränga sig själv för att hota ett annat land som hjälper att stoppa kriget ?

För enligt media så var han tydligen inte helt dum i huvudet, han hade ju tagit studenten och hade bra betyg :|
Senast redigerad av KarlssoN^ den 14 december 2010, 20:58, redigerad totalt 1 gånger.
-Johan-
Elmoped

Inlägg av -Johan- »

Som born2ride skrev "men vi kan se detta på ett bra sätt med.
nu finns det en invandrare färre" kan tolkas rasistiskt, men han kan mena att det finns en "dålig" invandrare mindre också, ta inte så hårt på allting. Det är ju konstigt att sånt där ska hända egentligen, jag tycker de där bombgalningarna kunde lämna kvar i sina hemländer istället. Dom behöver inte komma till t.ex. Sverige och spränga sig (eller andra). Som tur är händer inte sånt i Finland :wink:, nej men bara att vänta tills någon gör det här med

edit: stavfel
Senast redigerad av -Johan- den 14 december 2010, 20:54, redigerad totalt 2 gång.
Holmstrom_93
Elmoped

Inlägg av Holmstrom_93 »

KarlssoN^ skrev:Nu lugnar ni er!
hahah, ja sedär ja :D

Mr moderator Karlsson hoppas in och tar kommandot :wink:

De gillar vi (Y)
Användarens profilbild
Danne
Avstängd
Kontakt:

Inlägg av Danne »

-Johan- skrev:Som born2ride skrev "men vi kan se detta på ett bra sätt med.
nu finns det en invandrare färre" kan tolkas rasistiskt, men han kan mena att det finns en "dålig" invandrare mindre också, ta inte så hårt på allting. Det är ju konstigt att sånt där ska hända egentligen, jag tycker de där bombgalningarna kunde lämna kvar i sina hemländer istället. Dom behöver inte komma till t.ex. Sverige och spränga sig (eller andra). Som tur är händer inte sånt i Finland :wink:, nej men bara att vänta tills någon gör det här med

edit: stavfel
yes helt rätt där, det jag menar är att det finns en idiot mindre.
folk får tolka det hur dom vill.
har inte emot invandrare som gör rätt för sig, men dom andra idioterna hör inte hemma här anser jag.
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Aerox_Isse »

jaa, det är ju rätt att han som sprängde sig kan dra åt helvete, oskylldiga människor kunde ju ha dött, hoppas att han vet i helvetet att han är hatad av hela sverige. men alla invandrare är ju inte självmodsbombare.
Användarens profilbild
stektkorv
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av stektkorv »

Niky skrev:Fan vad alla är rasistiska, klart att det var sjukt att något sådant här händer, men bara för att en muslim spränger sig betyder väl inte att alla göra det :evil:
var int så säker :/
Jag: Var sitter förgasaren då?

Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)

FAIL
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

stektkorv skrev:
Niky skrev:Fan vad alla är rasistiska, klart att det var sjukt att något sådant här händer, men bara för att en muslim spränger sig betyder väl inte att alla göra det :evil:

Sant, varje gång man ser en muslim ska man kubba därifrån och hoppas att dem inte spränger sig själv i luften

Edit: Thats My way :P
Kommentera mina bilder:)
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av zvynx »

Pontusandersson95 skrev:
stektkorv skrev:

Sant, varje gång man ser en muslim ska man kubba därifrån och hoppas att dem inte spränger sig själv i luften

Alla muslimer går inte runt med bombbälte , men dom som gör det är muslimer.
Braap Braaaap
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

zvynx skrev:
Pontusandersson95 skrev:
stektkorv skrev: var int så säker :/

Alla muslimer går inte runt med bombbälte , men dom som gör det är muslimer.
Man vet inte vad dem har under kläderna
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Mura skrev:mhm...fuck sweden!
terrorist number two?
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street

Inlägg av bluerider94 »

dom bryr sig väl inte om att sverige försöker stoppa kriget, ända dom vill i de länderna är ju att kriga och skjuta ihjäl varandra.. Så låt dom göra det och dra bort alla trupper ifrån deras länder så vi slipper offra svenskar på detta!

mitt kusinbarn dog för ett par månader sen nere i Afghanistan pga att hans pansarbil körde på en vägbomb..

Att sverige tar in alldeles för mycket folk kan man inte blunda för!
Vi tar in på tok för mycket för vårat lilla land.
När vi inte äns har tillräckligt med arbeten till våra egna så vafan ska vi ta in flera hundratusen invandrare för att göra saken värre då?

och visst, några kanske är duktigare.. Men när det kommer in massa invandrare tar dom ju lägenheter som våra studerande kunde använt istället för dessa ickearbetande invandrare som BARA ställer till besvär och kostar Sverige en jävla massa pengar..
När man ser dessa tjocka muslimer med 174 gardiner runt sig och går med 47 barn till dagis för att andra ska få ta hand om deras barn, kan man inte bli annat än förbannad..
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

bluerider94 skrev:dom bryr sig väl inte om att sverige försöker stoppa kriget, ända dom vill i de länderna är ju att kriga och skjuta ihjäl varandra.. Så låt dom göra det och dra bort alla trupper ifrån deras länder så vi slipper offra svenskar på detta!

mitt kusinbarn dog för ett par månader sen nere i Afghanistan pga att hans pansarbil körde på en vägbomb..

När vi inte äns har tillräckligt med arbeten till våra egna så vafan ska vi ta in flera hundratusen invandrare för att göra saken värre då?

och visst, några kanske är duktigare.. Men när det kommer in massa invandrare tar dom ju lägenheter som våra studerande kunde använt istället för dessa ickearbetande invandrare som BARA ställer till besvär och kostar Sverige en jävla massa pengar..
När man ser dessa tjocka muslimer med 174 gardiner runt sig och går med 47 barn till dagis för att andra ska få ta hand om deras barn, kan man inte bli annat än förbannad..
tråkigt det där med din kusins barn :/

men som sagt. vi är sverige. vi har valt att inte ha krig på några hundra år, i afganistan så tänker dom ju "vi har tråkigt, vi skjuter ner presidenten i grannlandet" tro fan att dom krigar 24/7 ;_;

skulle jag leda hela sverige så skulle jag helt klart ta igenom sverigedemokraternas förslag att begränsa invandringen och bara ta in dom som verkligen har asyrskäl. det är bara onödigt med massa invandrare som bara sitter här på röven och inte gör ett skit.

och nej, jag är inte sverigedemokrat med tycker om förslaget att bara släppa in dom som verkligen behöver det.

sen att hjälpa till i krig är bara dåligt. dom har valt att kriga=dom får göra det, inte svenskar.

sverige är ett fredligt land som inte krigar, då ska vi inte göra det alls. dom får hålla på med vad dom vill där borta och kriga och bomba.

jag tror knappast högsta militärchefen i irak säger "nu bombar vi lilla sverige för att dom inte hjälpte till"
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

bluerider94 skrev:dom bryr sig väl inte om att sverige försöker stoppa kriget, ända dom vill i de länderna är ju att kriga och skjuta ihjäl varandra.. Så låt dom göra det och dra bort alla trupper ifrån deras länder så vi slipper offra svenskar på detta!

tråkigt det där med din kusins barn :/

men som sagt. vi är sverige. vi har valt att inte ha krig på några hundra år, i afganistan så tänker dom ju "vi har tråkigt, vi skjuter ner presidenten i grannlandet" tro fan att dom krigar 24/7 ;_;

skulle jag leda hela sverige så skulle jag helt klart ta igenom sverigedemokraternas förslag att begränsa invandringen och bara ta in dom som verkligen har asyrskäl. det är bara onödigt med massa invandrare som bara sitter här på röven och inte gör ett skit.

och nej, jag är inte sverigedemokrat med tycker om förslaget att bara släppa in dom som verkligen behöver det.

sen att hjälpa till i krig är bara dåligt. dom har valt att kriga=dom får göra det, inte svenskar.

sverige är ett fredligt land som inte krigar, då ska vi inte göra det alls. dom får hålla på med vad dom vill där borta och kriga och bomba.

jag tror knappast högsta militärchefen i irak säger "nu bombar vi lilla sverige för att dom inte hjälpte till"
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

True story....
Användarens profilbild
riejumannen
Gasres

Inlägg av riejumannen »

Släng ut packet innan det är för sent
Fuck you i'm from sweden
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Han hade normalbra betyg, han hade ju senare studerat utomlands ett tag och då hade han blivit som han blev, om jag förstod det rätt? :P
Årets Styrelsemedlem 2013
Låst