Maol58 skrev:Som sagt ovan så har jag köpt en Derbi Senda X-treme 08.
Förra ägaren hade inte kört så mycket med den senaste tiden så batteriet är lite kasst. Varje gång jag startar den lyser lampan för att motorn är varm och den för att det är låg olja. Jag har precis fyllt på Oljan men den lyser fortfarande. Har detta att göra med batteriet eller är det någon givare som är sönder?
Och vet någon var man kan köpa orginalkåpor till Derbi Senda X-treme?
Kan vara säkringen. Blev så för mig ner den va trasig
Tack:)
Var sitter säkringen? Får man köpa en ny då eller vad ska man göra?
Idag testade jag att koppla batteriet till bilen för att se om det var det det var fel på men det var den inte.
om du tittar på batteriet sedan tar du + kablen (oftas är den röd) sedan letar du efter en liten behållare av ngt slag som du öppnar och är saken där i sönder då är det säkringen !
och jag du måste köpa en ny om du inte redan har en likadan liggandes
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
Maol58 skrev:Jag har kollat Twostroke men alla mina kompisar säger att det är jättedålig kvalité på typ TNT och polissport som dom säljer där. Har dom fel?
Polisport är grymt bra håller bra som fan, Repfritt hyfsat snygga också:)
tja! jag funderar på att köpa en Derbi Senda så undrar jag om det är nåon strypning i cdi boxen ?
och om den går bra av strypt med Giannelli Enduro 2T?
scootertuning is not a sport it's a lifestyle!<3
Yamaha slider<3
Hardstyle is my style!<3
Qlimax 2013!<3
jag fick ju inget svar förut så får ja fråga igen då. har på ett 82 munstycke metrakit thrower, och borttagen skorsten på luftburken och när den var nytrimmad så kunde ja köra 10 min typ sen börja den blöddra, nu börjar den blöddra som fan direkt, ngn idé va de kan va??
Haaga skrev:
Kan vara säkringen. Blev så för mig ner den va trasig
Idag testade jag att koppla batteriet till bilen för att se om det var det det var fel på men det var den inte.
om du tittar på batteriet sedan tar du + kablen (oftas är den röd) sedan letar du efter en liten behållare av ngt slag som du öppnar och är saken där i sönder då är det säkringen !
Maol58 skrev:
^Nilsson^ skrev:blir antagligen Derbi ägare nästa vecka så tar gärna hjälp ifrån er här för jag är inte så inne på crossmopeder ^^
Kul att du ska bli Derbi ägere . Men det är en sak som är bra att kolla.
Kolla på den så inte kylfläcken ligger emot kylaren och skaver. En polares kylare började pissa vatten efter ca 450mil
Niky skrev:Alltså den billigaste är egentligen (http://www.easyparts.nl), dock ligger den i nederländerna så det är frakt på 120kr, fast ändå billigast.
Nej tyvärr har inte tidigare beställt därifrån, men är säker på att någon från forumet har gjort det så om du lägger upp en tråd om det kanske du får ett snabbt svar
Jag har kört trimmat skit länge så visste väl att det skulle hända nångång... men iallafall till de som hände var att den dog när ja låg på 3/4 gas påväg hem från en kompis ute i skogen, kolsvart ute haha, men fixade skjuts hem med släpkärra och sen var det bara att rulla in den i garaget o skruva och när jag fått loss cylinderfoten så kunde jag konstatera att kolven har slagit i toppen och det beror från början antagligen på att något Ram/vevlager har gått sönder då vevstaken Glappar en hel del
men cylindern klarade sig bra endå, blir att hona ur den och köpa ny kolv, sen så blire att lämna in motorn till Farsans kompis som får fixa det som är fel
okej på vilket varvantal? för jag trodde min hade ostrypt cdi för jag tycker den varvar som satan, dock vet jag inte riktigt eftersom att min varvmätare är paj
haampish skrev:okej på vilket varvantal? för jag trodde min hade ostrypt cdi för jag tycker den varvar som satan, dock vet jag inte riktigt eftersom att min varvmätare är paj
haampish skrev:men vad har en Derbi Senda (faktiskt en gilera smt, men dom är väll identiska?) årsm för tändning asså äre ducati?
och vart sitter cdi:n?
Derbi och Gilera har samma........04 och framåt har ducati är jag säker på, tidigare årsmodeller har de säkert med, dock inget jag är säker på
cdi:n sitter under din vänstra kylarvinge snett under expansionskärlet