Tjaa , jag har nyss köpt en motorhispania ryz sm 08.
Jag har dratt pluggen på den.Och den går fortfarande inte fortare än cirka 60 km/h.Den är mycket starkare nu men vill fortfarande inte gå över 60.
Kan det vara strypt cdi box på den ?
Det sitter någon elektronisk sladd till förgasaren ,Vad är det för något?
Om dom har ecu som mh ryz pro racing och dom nyare ryz har. Vet inte om din har det dock men om den har det så kan du inte köpa ny cdi, du får antingen borra i den, finns guider hur man gör. Borrar du rätt, sen tätar hålet kommer eden bli ostrypt.
Borrar du fel så kommer de gå på cirka 4000 för att få ett nytt elsystem
Eller så köper du ett begagnat elsystem från rrx eller furia,drac mm som är ostypta orginal men då kommer du få dra om elen till blinkers mm. Men de funkar iaf
Detta är OM du har ECU som jag känner en som har på sin Ryz 07 Pro Racing. Har du inte ecu kan cdin vara strypt. Kolla upp vad du har
EDIT: Dom funkar oftast upp till UNGEFÄR 85km/h och funkar ganska normalt om man bara kör med effektrör så man blir lite lurad också men du märker om den e strypt. Men somsagt kolla vad du har, Ska du bara köra med trimrör eller dragen plugg så är de nog ganska lungt
jacke MH enduro skrev:om man inte har en strypd cdi och drar pluggen hur fort går det då?
Motorhispania ryz pro enduro
AM6 motor
11-63 drev (orginal)
lika fort som det gick på samma varv med pluggen i skulle jag tro, den blir ju bra mkt starkare utan plugg, men ändrar du inte utväxlingen (dreven) så blir det ingen skillnad på topp hastighet det blir typ som om du kör 60km/h på 8500rpm i nerförs backe så går det lika fort utanplugg, skillnaden är att den kan vara 8500rpm på raka ist
if speed kills,then i must live forever
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.
Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd