Jag är helt enig med dig.runners skrev:Chiefen! Helt rätt!
Att köra moped på vintern är inte någon hit, man behöver inte köra många metrar på vintern för inse det. Men fler skaffar moped beror också på att Eu-mopeden trots allt går fortare än gårdagens 30-moppe, lättare att få gå fortare om man vill än gårdagens också. Jag vet flera äldre som har både bil och moppe, där den ena parten tar bilen till jobbet och den andra moppen. Man slipper jaga efter parkeringsplatser och få parkeringsböter. Fast att man ska betala parkeringsavgift för även EU-mopder eftersom att detta är regristrerat fordon, men det är ganska enkelt att plocka av skylten och lägga i hjälmskuffen, ingen ser då om det är en 30 eller 45 moppe. Men jag tycker att hastigheten borde höjas på Eu-mopderna till 55-60 km i stället för 45. Dels är 45 km en löjligt låg hastighet när man är van vid köra bil och dels för att 45 km är trafikfarlig hastighet att vistas i trafiken, där medelhastigheten ligger i städerna runt 55-65-km. En annan anledning är att färre mopeder skulle trimmas än vad görs i dag, även om problemet inte skulle elimineras helt. Många av jag känner kör åtminstonde avstrypt för hinna med i trafiken och undvika att bli nermajade av bilister. Det första jag var ute för när jag för första gången köpte en moped var att trängas av vägen ett flertal gånger, men när jag ströp av skitet så upplever jag sällan detta som förut.
Ursäkta mig men vart fan fick du luft ifrån?ml65 skrev:lägg ner för fan , det du snackar om stämmer då inte , OM DU är så jävla övertygad slägg upp lite fakta på det då
Borttagetrunners skrev:DEA!! skrev:Vet inte alls om jag kan hålla med dig, vem har sagt att detta är så?
Det är många som kör fiesta, golf, 306, inget värre med det?
Tycker att du överdriver en aning otroligt mycket!
tråkig meningsuppbyggnad med.
Att du inte håller med är en sak, men sedan kommer ett typiskt småbarnsdrag fram som tydligt visar att du fortfarande är på ett barns nivå, nämligen tillägget: " Tråkig meningsuppbyggnad med". Vad har detta överhuvudtaget med saken att göra??? Om du inte klarar att kommentera på annat sätt än på provocerande sätt, då tycker jag att du bör ta reda på vad för psykiatriaska problem egentligen du har.
Jag har erfarenhet av det jag säger efter ett långt liv vilket är om du lägger till det dubbla på din ålder pålust tio år. Hoppas du har elektronräknare i mobilen, om du tycker det lät avancerat??
Jag har själva haft automatväxlade volvo och blivit tillfrågad om jag bara har körkort till automatväxlad bil och därför kör automat. Detta jag sade om EU-moped stämmer till 100-procent och dessa fördomar ljuder i allmänhet dagligen när människor säger att de som är över 18-år som kör moppe har inte körkort.
Jag själva har motorcykel "Honda CB 400" och flera av mina vänner kör motorcykel och trakkar ständigt mig för att min motorcykel är liten. Okej, den är liten om man ska köra långt på landsväg då effekten försvinner när man kommer upp i 100 km. Då gör man gärna inte någon onödig omkörning. Men jag använder den inte just nu på grund av ekonomiska skäl. Jag hade en polare som är äldre än mig som fick mc-kortet med bilkörkortet när han tog detta en gång i tiden. Enligt han (likt många andra) så var det småflickor som körde små motorcyklar. Då köper han en stor värstingcykel och samma dag kör han sig ner i en rullstol för resten av livet.
Sedan borde du nog stämma din svenklärare i skolan "såvida problemen inte ligger hos dig själva" Det är verkligen bedrövligt att se hur du skriver med "komatecken" där det ska vara "och". Kanske lite svårt för det där med inlärning eller?
hahahhahaDEA!! skrev:"Jag själva har en motorcykel"?runners skrev:DEA!! skrev:Vet inte alls om jag kan hålla med dig, vem har sagt att detta är så?
Att du inte håller med är en sak, men sedan kommer ett typiskt småbarnsdrag fram som tydligt visar att du fortfarande är på ett barns nivå, nämligen tillägget: " Tråkig meningsuppbyggnad med". Vad har detta överhuvudtaget med saken att göra??? Om du inte klarar att kommentera på annat sätt än på provocerande sätt, då tycker jag att du bör ta reda på vad för psykiatriaska problem egentligen du har.
Jag har erfarenhet av det jag säger efter ett långt liv vilket är om du lägger till det dubbla på din ålder pålust tio år. Hoppas du har elektronräknare i mobilen, om du tycker det lät avancerat??
Jag har själva haft automatväxlade volvo och blivit tillfrågad om jag bara har körkort till automatväxlad bil och därför kör automat. Detta jag sade om EU-moped stämmer till 100-procent och dessa fördomar ljuder i allmänhet dagligen när människor säger att de som är över 18-år som kör moppe har inte körkort.
Jag själva har motorcykel "Honda CB 400" och flera av mina vänner kör motorcykel och trakkar ständigt mig för att min motorcykel är liten. Okej, den är liten om man ska köra långt på landsväg då effekten försvinner när man kommer upp i 100 km. Då gör man gärna inte någon onödig omkörning. Men jag använder den inte just nu på grund av ekonomiska skäl. Jag hade en polare som är äldre än mig som fick mc-kortet med bilkörkortet när han tog detta en gång i tiden. Enligt han (likt många andra) så var det småflickor som körde små motorcyklar. Då köper han en stor värstingcykel och samma dag kör han sig ner i en rullstol för resten av livet.
Sedan borde du nog stämma din svenklärare i skolan "såvida problemen inte ligger hos dig själva" Det är verkligen bedrövligt att se hur du skriver med "komatecken" där det ska vara "och". Kanske lite svårt för det där med inlärning eller?
Din svenskalärare kan inte ha haft det lätt heller om du sätter "a" efter själv hela tiden....
Inte din heller om det där är det bästa du har att komma med som argument på lektioner också... Förmodligen så pratar han likt han skriver, med dialekt alltså. Betydligt vanligare bland äldre än ungdomar så dumt att ens göra ett inlägg om det speciellt utan att ha med något som tillför något till tråden. Att klaga på att det är kommatecken på fel ställen och att meningsuppbyggnaden är förstörd är betydligt mer acceptabelt då det gör att det lätt kan bli missuppfattningar om meningen är uppbyggd på fel vis. Syftningsfel alltså.DEA!! skrev:"Jag själva har en motorcykel"?runners skrev:DEA!! skrev:Vet inte alls om jag kan hålla med dig, vem har sagt att detta är så?
Din svenskalärare kan inte ha haft det lätt heller om du sätter "a" efter själv hela tiden....
det där va jätte coolt! fan, tänk om fler va som du <3runners skrev:erik_94 skrev:jag tkr att det va ganska löjligt skrivet.....runners skrev:Är svensken en löjlig varelse? Han följer inte sin egen vilja, utan är ständigt bunden till vad andra anser och tycker. Har han bil, då måste det självklart vara en manuellt -växlad. Annars kan ju lätt vänner tro att han inte kan köra bil, trots att han innerst inne tycker att det är avslappnande att slippa växla. I USA är det så ovanligt med manuell-växlade bilar att gemene man inte vet hur man kör en sådan bil.
Köper svensken en bil så får den helst inte vara en liten bil. Samma sak i gen! Då kan vänner och grannarna tro att man inte klarar köra bil. Samma sak om han skulle köpa motorcykel. Trots att han aldrig suttit på en motorcykel i hela sitt liv och har fått mc-kortet på köpet med bilkörkortet när han tog detta en gång. Då är det inte på tal om annat än att köpa den största tänkbara cyklen i cc. Annars kan ju vännerna tro att han inte kan köra motorcykel.
Överallt i utom nordiska Europa är Eu-moppen ett populärt transportmedel för även vuxna som kör till jobbet och andra äreenden. Men inte i Sverige där den svenska mentaliteten råder. Då är man ett fucko om man kör på en sådan när man är äldre. I stället är det mera normalt att ta bilen och köra runt i halvtimmen för att finna parkeringsplats och ofta trängas i långa bilköer. Men däremot cykla är accepterat, kämpa i motvind och uppförbackar. som sagt svensken är en löjlig sorts människa.
Vad tycker du?
Jag har tagit upp en åsikt och bara för att åsikten inte passar dig, kanske just för att du känner dig klämd på något sätt så angriper du med ord som "löjligt". Men vad är ditt argument då, jo vad jag kallar lågintelligent. Har du något själva att komma med? Men får vi se nu vad det är som du tycker är löjligt så ska jag trycka tillbaka det du säger upp i röven på dig igen. Har du inte klara argument ska du bara hålla käften stängd.
Du har fullständigt rätt att inte hålla med mig. Jag kan ha fel och skrev inte för att hävda att jag har rätt. Det vore inte särskilt meningsfullt att skriva när alla håller med och tycker samma sak. Men jag har förstått att det har missuppfattats av flera om det jag skrivit och syftet var inte att utpeka just svenskar som säreget folk, utan det jag menar kan omfatta även andra länder. Men när jag läser om det jag skrivit är det vissa omformuleringar som borde göras och inte minst den illa valda rubriken jag skrev.DEA!! skrev:Okej, sorry runners !
Men jag håller inte riktigt med dig, håller mig borta från detta nu!