Den löjliga Svensken.

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
runners
King of the street

Den löjliga Svensken.

Inlägg av runners »

Är svensken en löjlig varelse? Han följer inte sin egen vilja, utan är ständigt bunden till vad andra anser och tycker. Har han bil, då måste det självklart vara en manuellt -växlad. Annars kan ju lätt vänner tro att han inte kan köra bil, trots att han innerst inne tycker att det är avslappnande att slippa växla. I USA är det så ovanligt med manuell-växlade bilar att gemene man inte vet hur man kör en sådan bil.

Köper svensken en bil så får den helst inte vara en liten bil. Samma sak i gen! Då kan vänner och grannarna tro att man inte klarar köra bil. Samma sak om han skulle köpa motorcykel. Trots att han aldrig suttit på en motorcykel i hela sitt liv och har fått mc-kortet på köpet med bilkörkortet när han tog detta en gång. Då är det inte på tal om annat än att köpa den största tänkbara cyklen i cc. Annars kan ju vännerna tro att han inte kan köra motorcykel.

Överallt i utom nordiska Europa är Eu-moppen ett populärt transportmedel för även vuxna som kör till jobbet och andra äreenden. Men inte i Sverige där den svenska mentaliteten råder. Då är man ett fucko om man kör på en sådan när man är äldre. I stället är det mera normalt att ta bilen och köra runt i halvtimmen för att finna parkeringsplats och ofta trängas i långa bilköer. Men däremot cykla är accepterat, kämpa i motvind och uppförbackar. som sagt svensken är en löjlig sorts människa.

Vad tycker du?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Vet inte alls om jag kan hålla med dig, vem har sagt att detta är så?
Det är många som kör fiesta, golf, 306, inget värre med det?

Tycker att du överdriver en aning otroligt mycket!

tråkig meningsuppbyggnad med.
Årets Styrelsemedlem 2013
stormgarde
Elmoped

Inlägg av stormgarde »

Och vad är då du? Som tog din tid att slänga ihop denna texten men endå vågar kalla dig svensk?
toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

håller med till viss del.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
runners
King of the street

Inlägg av runners »

DEA!! skrev:Vet inte alls om jag kan hålla med dig, vem har sagt att detta är så?
Det är många som kör fiesta, golf, 306, inget värre med det?

Tycker att du överdriver en aning otroligt mycket!

tråkig meningsuppbyggnad med.

Att du inte håller med är en sak, men sedan kommer ett typiskt småbarnsdrag fram som tydligt visar att du fortfarande är på ett barns nivå, nämligen tillägget: " Tråkig meningsuppbyggnad med". Vad har detta överhuvudtaget med saken att göra??? Om du inte klarar att kommentera på annat sätt än på provocerande sätt, då tycker jag att du bör ta reda på vad för psykiatriaska problem egentligen du har.
Jag har erfarenhet av det jag säger efter ett långt liv vilket är om du lägger till det dubbla på din ålder pålust tio år. Hoppas du har elektronräknare i mobilen, om du tycker det lät avancerat??

Jag har själva haft automatväxlade volvo och blivit tillfrågad om jag bara har körkort till automatväxlad bil och därför kör automat. Detta jag sade om EU-moped stämmer till 100-procent och dessa fördomar ljuder i allmänhet dagligen när människor säger att de som är över 18-år som kör moppe har inte körkort.

Jag själva har motorcykel "Honda CB 400" och flera av mina vänner kör motorcykel och trakkar ständigt mig för att min motorcykel är liten. Okej, den är liten om man ska köra långt på landsväg då effekten försvinner när man kommer upp i 100 km. Då gör man gärna inte någon onödig omkörning. Men jag använder den inte just nu på grund av ekonomiska skäl. Jag hade en polare som är äldre än mig som fick mc-kortet med bilkörkortet när han tog detta en gång i tiden. Enligt han (likt många andra) så var det småflickor som körde små motorcyklar. Då köper han en stor värstingcykel och samma dag kör han sig ner i en rullstol för resten av livet.

Sedan borde du nog stämma din svenklärare i skolan "såvida problemen inte ligger hos dig själva" Det är verkligen bedrövligt att se hur du skriver med "komatecken" där det ska vara "och". Kanske lite svårt för det där med inlärning eller?
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

runners
King of the street

Inlägg av runners »

stormgarde skrev:Och vad är då du? Som tog din tid att slänga ihop denna texten men endå vågar kalla dig svensk?
Jag har bott i USA och periodvis i Australien en stor del i mitt liv. När jag kom tillbaka till Sverige så blev jag verkligen förvånad över vad Svensken är styrd av andra människors fördomar, jag ser det varje dag. Sedan vad du menar med din fråga är hitäntills bara du själva som vet. Men jag är svensk ja! Jag kallar mig inte svensk utan är svensk. Jag är inte en liten feg svensk som bara nickar med och håller med om allt. Sådana har jag ett annat ord för som jag inte säger här. Men ord jag kan säga är "Mähä och kräk"
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

toxicstone
Kinaraket

Inlägg av toxicstone »

runners skrev:
stormgarde skrev:Och vad är då du? Som tog din tid att slänga ihop denna texten men endå vågar kalla dig svensk?
Jag har bott i USA och periodvis i Australien en stor del i mitt liv. När jag kom tillbaka till Sverige så blev jag verkligen förvånad över vad Svensken är styrd av andra människors fördomar, jag ser det varje dag. Sedan vad du menar med din fråga är hitäntills bara du själva som vet. Men jag är svensk ja! Jag kallar mig inte svensk utan är svensk. Jag är inte en liten feg svensk som bara nickar med och håller med om allt. Sådana har jag ett annat ord för som jag inte säger här. Men ord jag kan säga är "Mähä och kräk"
Håller med dig om att vi styrs av förmodar ifrån andra, jätte jobbigt.
hör det själv pga jag kör moped och är 21, som om mopeder gjordes för ungdomar och äldre.

Var ju knappast därför dem började tillverkas, tycker inte att där ska finnas en stämpel för sådant ting, bara löjligt.
Rubrik: hej

om jag köper relä funkar väl inte blinkersen fram för do är ju inte dioder sedan om jag köper motstånd vafan gör det för skillnad ? dom lyser väl bar amindre då eller ?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Automat är för handikappade och gamla senila kärringar.

Jag kör EU-moppe och MC, det händer att jag kör bil med.

Aldrig med Automat, enda undantaget är"ägget" som ju inte finns annat än som automat. Men i övrigt suger automat Aids-k*k.
Och jag har inget intresse av något som har med AIDS att göra så Automatskit passar jag.

jag är ingen mainstream, har aldrig varit och kommer inte att bli.
Det har historien visat och bevisat gång efter annan, har tills nu inte en viljat ha B-kort, men på grund av att jag numera bor så otillgängligt så är jag beroende av det. Så nu tar jag det. I storstadsghettot hade jag inte behov av det, med 5 min ner till spårvagnen som på 15 min tog mig in till stan.
Nu har jag dryga 6 km in till stadscentrum, utan någon som helst lokaltrafik i närheten. Så det blir "ägget" in till centrum.
Och har mer än 10 mil till Göteborg.
F.ö. så skall den ställas in för vintern och offroaden med grova och väldubbade däck skall sköta mina vintrigare transporter.
Bygger om och lackar om "ägget" under vintern.
finns en hel del där att ta i.

Men automatväxlat i bilform kommer ingen att se mig köra, jag garanterar.

Hellre suger jag AIDS-k*k än kör automatväxlad bil, och det lär inte ske, jag är rädd om mitt liv ser ni.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Det är ju konstigt att man inte ska kunna köra automatväxladbil utan att bli kallad ''gammalkärring''.
är det så att om man gör livet bekvämt för sig så är man konstig?
kommer själv inte köra automatväxlad bil, men man köper det ju inte för att man inte kan växla oftast, det hör ju till bekvämligheten :D

min pappa har en automatväxlad volvo xc70(cross country) just nu och han har kört växlat sen han fick sitt körkort. Jag tycker inte han är en senil kärring xd, han är säkerhetschef på folksam.

jag var även i italien/spanien/frankrike/holland med bil sommaren -09
alla hade Eu-mopeder och åkte runt som helt normala människor.
gissar att moped inte har blivit så populärt då sverige är kallt och halt på vintrarna och därför kör bara ungdomar med sina mopeder, dock mest för att det är kul, inte för att de är beroende av transport.

och i sverige är det ju oftast så att vi åker mycket till andra städer och länder på semestern. det gör ju inte de i södra europa lika mycket de stannar mest i sin stad och då är det bekvämast med en moped.

:D
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Skåningens-handelsbod skrev:Automat är för handikappade och gamla senila kärringar.

Aldrig med Automat, enda undantaget är"ägget" som ju inte finns annat än som automat. Men i övrigt suger automat Aids-k*k.
Och jag har inget intresse av något som har med AIDS att göra så Automatskit passar jag.

Det har historien visat och bevisat gång efter annan, har tills nu inte en viljat ha B-kort, men på grund av att jag numera bor så otillgängligt så är jag beroende av det. Så nu tar jag det. I storstadsghettot hade jag inte behov av det, med 5 min ner till spårvagnen som på 15 min tog mig in till stan.
Nu har jag dryga 6 km in till stadscentrum, utan någon som helst lokaltrafik i närheten. Så det blir "ägget" in till centrum.
F.ö. så skall den ställas in för vintern och offroaden med grova och väldubbade däck skall sköta mina vintrigare transporter.

Hellre suger jag AIDS-k*k än kör automatväxlad bil, och det lär inte ske, jag är rädd om mitt liv ser ni.

Körkort och bil är bara något som är praktiskt att ha, knappast något man är intressserad av. I varje fall inte vanliga svennebilar, då får det bli någon speciell bil i så fall. Men när jag kör en liten kycklingbehållare är det gött att bara gasa och bromsa, medan stressade svennar sitter och dra i sina stresspinnar i kycklingbehållarna.

Föressten de sista du skrev...fattar noll om vad du menar med: "Hellre suger jag AIDS-k k än kör automatväxlad bil, och det lär inte ske, jag är rädd om mitt liv ser ni. Vad då rädd om ditt liv??? Fattar noll!
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

runners
King of the street

Inlägg av runners »

daveneos skrev:Det är ju konstigt att man inte ska kunna köra automatväxladbil utan att bli kallad ''gammalkärring''.
är det så att om man gör livet bekvämt för sig så är man konstig?
kommer själv inte köra automatväxlad bil, men man köper det ju inte för att man inte kan växla oftast, det hör ju till bekvämligheten :D

min pappa har en automatväxlad volvo xc70(cross country) just nu och han har kört växlat sen han fick sitt körkort. Jag tycker inte han är en senil kärring xd, han är säkerhetschef på folksam.

jag var även i italien/spanien/frankrike/holland med bil sommaren -09
alla hade Eu-mopeder och åkte runt som helt normala människor.
gissar att moped inte har blivit så populärt då sverige är kallt och halt på vintrarna och därför kör bara ungdomar med sina mopeder, dock mest för att det är kul, inte för att de är beroende av transport.

och i sverige är det ju oftast så att vi åker mycket till andra städer och länder på semestern. det gör ju inte de i södra europa lika mycket de stannar mest i sin stad och då är det bekvämast med en moped.

:D

När man kör bil tycker jag att det ska vara avkopplande. Då är det fullkomligt omöjligt att förstå varför man ska behöva växla. Särskilt i stadstrafik är det gött med automat. Man bara gasar, bromsar och kopplar av, medan Svensson drar och sliter i stresspinnen mellan sätena. När man har haft körkort i några år och lekt klart med stresspinnen mellan stolarna och bilen bara blir ett sätt att transportera sig, inser man bekvämligheten med automatväxlad bil.

Men ganska märkligt är att vanliga bilar i Svenssons ögon ska vara manuellt växlade, men när dessa köper en stor American bil så får plötsligt i Svennes ögon den inte vara manuell?????? Det finns äldre Amerikansak bilar som importerats till Sverige som är manuellt växlade, ofta rattväxlade. Ganska dubbelt eller hur?

Anledningar till att EU-mopeden inte fått genomslag på samma sätt i Sverige som i andra länder kan vara som du säger. Men vad jag lyckligtvis ser är att allt fler äldre skaffar moppe i Sverige och upptäcker att det är ett ypperligt bra sätt att ta sig fram på, framför allt i städerna. För min egen del kör jag bil under den kalla tiden på året och moppe på sommaren och långt fram på hösten. Det är först när det blir riktigt kallt jag ställer av moppen och kör bil. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

runners skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:Automat är för handikappade och gamla senila kärringar.

Körkort och bil är bara något som är praktiskt att ha, knappast något man är intressserad av. I varje fall inte vanliga svennebilar, då får det bli någon speciell bil i så fall. Men när jag kör en liten kycklingbehållare är det gött att bara gasa och bromsa, medan stressade svennar sitter och dra i sina stresspinnar i kycklingbehållarna.

Föressten de sista du skrev...fattar noll om vad du menar med: "Hellre suger jag AIDS-k k än kör automatväxlad bil, och det lär inte ske, jag är rädd om mitt liv ser ni. Vad då rädd om ditt liv??? Fattar noll!
Det betyder i klartext att suga den dylik är mer upphetsande än att bara åka med i automatväxlad semi-handikappbil. Så automater överlag suger k*k så det stinker om det.
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp

Re: Den löjliga Svensken.

Inlägg av erik_94 »

runners skrev:Är svensken en löjlig varelse? Han följer inte sin egen vilja, utan är ständigt bunden till vad andra anser och tycker. Har han bil, då måste det självklart vara en manuellt -växlad. Annars kan ju lätt vänner tro att han inte kan köra bil, trots att han innerst inne tycker att det är avslappnande att slippa växla. I USA är det så ovanligt med manuell-växlade bilar att gemene man inte vet hur man kör en sådan bil.

Köper svensken en bil så får den helst inte vara en liten bil. Samma sak i gen! Då kan vänner och grannarna tro att man inte klarar köra bil. Samma sak om han skulle köpa motorcykel. Trots att han aldrig suttit på en motorcykel i hela sitt liv och har fått mc-kortet på köpet med bilkörkortet när han tog detta en gång. Då är det inte på tal om annat än att köpa den största tänkbara cyklen i cc. Annars kan ju vännerna tro att han inte kan köra motorcykel.

Överallt i utom nordiska Europa är Eu-moppen ett populärt transportmedel för även vuxna som kör till jobbet och andra äreenden. Men inte i Sverige där den svenska mentaliteten råder. Då är man ett fucko om man kör på en sådan när man är äldre. I stället är det mera normalt att ta bilen och köra runt i halvtimmen för att finna parkeringsplats och ofta trängas i långa bilköer. Men däremot cykla är accepterat, kämpa i motvind och uppförbackar. som sagt svensken är en löjlig sorts människa.

Vad tycker du?
jag tkr att det va ganska löjligt skrivet..... :roll:
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
tlllm
Elmoped

Inlägg av tlllm »

erik_94

+ 1
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Jag tycker att alla som bryr sig om vad andra tycker när dom köper bil är en löjlig varelse, oavsett nationalitet.
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

Tuta skrev:Jag tycker att alla som bryr sig om vad andra tycker när dom köper bil är en löjlig varelse, oavsett nationalitet.
+1

Det är personer utan egen självkänsla.
runners
King of the street

Re: Den löjliga Svensken.

Inlägg av runners »

erik_94 skrev:
runners skrev:Är svensken en löjlig varelse? Han följer inte sin egen vilja, utan är ständigt bunden till vad andra anser och tycker. Har han bil, då måste det självklart vara en manuellt -växlad. Annars kan ju lätt vänner tro att han inte kan köra bil, trots att han innerst inne tycker att det är avslappnande att slippa växla. I USA är det så ovanligt med manuell-växlade bilar att gemene man inte vet hur man kör en sådan bil.

Vad tycker du?
jag tkr att det va ganska löjligt skrivet..... :roll:

Jag har tagit upp en åsikt och bara för att åsikten inte passar dig, kanske just för att du känner dig klämd på något sätt så angriper du med ord som "löjligt". Men vad är ditt argument då, jo vad jag kallar lågintelligent. Har du något själva att komma med? Men får vi se nu vad det är som du tycker är löjligt så ska jag trycka tillbaka det du säger upp i röven på dig igen. Har du inte klara argument ska du bara hålla käften stängd.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
tlllm
Elmoped

Inlägg av tlllm »

om du stör dig så jävla mycket på svenskar kan du väl åka t.b.x till dit älskade USA
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

håller med dig till nästan allt!
förutom att köpa bil, finns ju inga stora bilar att köpa! :evil:
är man tex i Usa är de ''små'' bilarna typ de största man kan köpa här!
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
runners
King of the street

Inlägg av runners »

tlllm skrev:om du stör dig så jävla mycket på svenskar kan du väl åka t.b.x till dit älskade USA
Oj oj oj oj ...hetsar du upp dig, se upp så du inte får hjärnblödning. Det är inte svenskar jag stör mig på, utan sådana som dig. Varför skulle jag åka tillbaka till USA?? Ska jag åka tillbaka till USA för att du känner dig överansträngd i hjärnan över ett inlägg jag skrivit som du inte klarar av att kommentera på annat sätt än kränkande.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
tlllm
Elmoped

Inlägg av tlllm »

sådana som mig? hur vet du hur jag är när du bara har läste en mening jag har skrivit. och sen bara för man skrivet "jävla" måste man inte ha överansträngt sig och fått en hjärnblödning, sen om det är så i dit fall det är en annan sak.

och sen är det inte kränkande att bara tycka att du kan åka tbx till USA om du stör dig på svenskar.

jag svarade bara på din fråga "Vad tycker du?"
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Maltyboy skrev:håller med dig till nästan allt!
I dag finns inga roliga bilar, inga bilar med skäl i som de gamla. Förr var det skillnad på även europeiska bilar, alla bilar i mina ögon ser ungefär likadana ut i dag och går lika dant, upplevs likadant bakom ratten. Fullmatade med datorer som styr allt och minsta problem och det blir svindyrt att laga. Tack vare vet jag de gamla bilarna som man kunde meka med själva. Men det är inte mycket man kan göra på de nya bilarna i dag. Man kan på en del inte ens byta batteri utan att datorerna nollställs i bilen.

Även i USA har bilarna blivit mindre, det finns till och med numera bilar som är små som Ford Fiesta också, men överlag är bilarna större än i Europas.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN

Inlägg av Maltyboy »

runners skrev:
Maltyboy skrev:håller med dig till nästan allt!
I dag finns inga roliga bilar, inga bilar med skäl i som de gamla. Förr var det skillnad på även europeiska bilar, alla bilar i mina ögon ser ungefär likadana ut i dag och går lika dant, upplevs likadant bakom ratten. Fullmatade med datorer som styr allt och minsta problem och det blir svindyrt att laga. Tack vare vet jag de gamla bilarna som man kunde meka med själva. Men det är inte mycket man kan göra på de nya bilarna i dag. Man kan på en del inte ens byta batteri utan att datorerna nollställs i bilen.

Även i USA har bilarna blivit mindre, det finns till och med numera bilar som är små som Ford Fiesta också, men överlag är bilarna större än i Europas.
att byta batteri och nollställa bilens dator kallas norsk restart :P
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
runners
King of the street

Inlägg av runners »

tlllm skrev:sådana som mig? hur vet du hur jag är när du bara har läste en mening jag har skrivit. och sen bara för man skrivet "jävla" måste man inte ha överansträngt sig och fått en hjärnblödning, sen om det är så i dit fall det är en annan sak.

och sen är det inte kränkande att bara tycka att du kan åka tbx till USA om du stör dig på svenskar.

jag svarade bara på din fråga "Vad tycker du?"
1. Du kommenterade vad jag skrivit med bara ordet "Löjligt" och bara detta är provocerande och kränkande.
2. Sedan undrar jag var jag skrivit någonstans att jag på generellt sätt skrivit att jag stör mig på svenskar? Jag tar upp att många människor är styrda av andras uppfattning i Sverige. Att du missförstått vad jag skrivit kapitalt är inte svårt att förstå och vad anledningen är bryr jag mig inte om, bara att du har uppenbarliga problem tydligen med att jag inte gillar bli kommenterad på det sätt du gör. Kan du inte skriva annat än att du tycker att andra är löjliga utan kommentera vad som är löjligt så har du problem.
Sedan fortsätter du att provocera med att skriva att jag ska åka tillbaka till USA om jag stör mig på andra svenskar.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
tlllm
Elmoped

Inlägg av tlllm »

var har jag skrivit att du är "löjlig"?
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?

Inlägg av Pontusandersson95 »

snälla lås denna tråden bara så j"""la patetisk
Kommentera mina bilder:)
runners
King of the street

Inlägg av runners »

tlllm skrev:var har jag skrivit att du är "löjlig"?

Orkar inte hålla på att bjäffsa.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp

Inlägg av zvynx »

såna här trådar hör hemma på flashback.. inte på tsr
Braap Braaaap
stormgarde
Elmoped

Inlägg av stormgarde »

Förvånansvärt att du som är så unik på alla sätt & vis, tar din tid att svara på alla dessa hopplösa svenskars kommentarer? För det är ju så du formulerar din text och vad jag har förstått från dina gåtfulla svar där du försöker förvirra personen med meningslöst prat.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

stormgarde skrev:Förvånansvärt att du som är så unik på alla sätt & vis, tar din tid att svara på alla dessa hopplösa svenskars kommentarer? För det är ju så du formulerar din text och vad jag har förstått från dina gåtfulla svar där du försöker förvirra personen med meningslöst prat.
Här har vi ett praktexempel ovan på en som vill fortsätta och inte sluta. Kan inte någon moderator låsa tråden nu. Annars kommer en del här inte lägga ner.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

fax110
Gasres

Inlägg av fax110 »

orkar inte läsa igenom alla postar här men kan säga själv att jag kör växlat för det är mycket skönare och jag kör ofta mina bilar på bana

vad har jag då för bilar ? jo en liten porsche med en audi turbo motor i på 300hk och en liten golf 1 med en 16v turbo snurra i på 400hk har även 1 orginal golf 1 och en orginal jetta 1 som jag kör med dagligen

vad gör jag då när alla kompsiar skrattar åt mig för att jag kör litet och framhjulsdrivet ? absolut ingenting
runners
King of the street

Inlägg av runners »

fax110 skrev:orkar inte läsa igenom alla postar här men kan säga själv att jag kör växlat för det är mycket skönare och jag kör ofta mina bilar på bana

vad har jag då för bilar ? jo en liten porsche med en audi turbo motor i på 300hk och en liten golf 1 med en 16v turbo snurra i på 400hk har även 1 orginal golf 1 och en orginal jetta 1 som jag kör med dagligen

vad gör jag då när alla kompsiar skrattar åt mig för att jag kör litet och framhjulsdrivet ? absolut ingenting
Att köra manuellt eller automat är en smaksak. Men kör man bana är manuellt en självklarhet tycker jag. Det jag uppskattar med automat är främst i stadsmiljö då man slipper växla upp och ner hela tiden. Men vid längre färder på landsväg tycker jag inte det spelar någon roll om jag kör automat eller manuell. Det var som fan! En turbo golf med 400 hk under luckan måste röra sig rejält. Hade en vanlig gammal Golf för några år sedan som var helt i original och den gick bra som den gjorde men vet inte hur många hästar det är i original i dem. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen

Inlägg av nippertippan »

vad jag säger åt folk som tycker att jag är tramsig som vägrar köra automat?

Jag skrattar dem rätt i ansiktet. hur som haver så är jag väl mer hårdhudad än de flesta.

och tar inte skit utan att returnera det till dem som skickade det på mig.
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Skåningens-handelsbod skrev:vad jag säger åt folk som tycker att jag är tramsig som vägrar köra automat?

Jag skrattar dem rätt i ansiktet. hur som haver så är jag väl mer hårdhudad än de flesta.

och tar inte skit utan att returnera det till dem som skickade det på mig.

Visst helt rätt! Det är en smaksak om man tycker om automat eller manuell vxl. Jag vägrar inte att köra manuell men jag föredrar automat. Jag tycker inte det är roligt att växla när jag kör.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Användarens profilbild
chifen
F.D Moderator

Inlägg av chifen »

Ang mopeder så är en väldigt stor anledning till att de inte används så mycket här att vi har vintern, det är inte behagligt klimat att åka runt på moped (jaja, vissa gör det ändå, jag vet det behöver ni inte ta upp men generellt så anses det obekvämt). Det har ju blivit fler och fler som kör moped sommartid (vuxna då) pga den ekonomiska delen men saken är ju den att om man väl har råd, så tycker jag man kan få köra precis vad man vill.

Vad det gäller storleken på genomsnittsbilen i sverige och jämför det med t ex spanien så är det en stor skillnad på hur länderna ser ut också, vi BEHÖVER större bilar här då vi har en helt annan glesbyggd och våra vintervägar som behöver sin fyrhjulsdrift ibland.

Vad det gäller automat så är det en smakfråga, personligen anser jag att manuellt är bättre för då styr man exakt som man vill med växellådan och ingen dator som växlar vid fel tillfällen etc. Men det beror också på bil. Kör jag t ex en bmw 7 serie så är det ju automat som gäller alla dagar i veckan, det är en lyxig glidar bil, iofs med rätt mycket kraft om man vill det men växellådan tar hand om den bra (personlig erfarenhet). Kör jag däremot en 3 serie så är det manuellt som gäller, mindre, busigare bil. Betydligt sportigare och det är ju roligare att leka med manuell samt att man styr allt själv då.

Så slutsatsen för mig är ju stor lyxbil - automat (varför inte liksom, ska ju ändå bara glida och åka bekvämt) och sportbil - manuell.

Kommer förmodligen inte köpa någon automatväxlad bil öht, med undantag för någon dsg låda eller motsvarighet från annat märke då kanske men det är för att jag gillar den typen av lådor mer bara, trackar inte på folk som kör automat för den delen heller. Förutom när de sitter i lite sportigare bilar, då kan man ge en liten busig wink och fråga om dom är handikappade ;)
DRD 84ccTuned by Cykelkraft http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 Update 7/3 Till salu!

Bmw e34 Fix & Renovering
http://twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=17828
Skriv svar