Förgasare, undringar om vad som är vad

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Gotyx
Elmoped

Förgasare, undringar om vad som är vad

Inlägg av Gotyx »

Bild
Är totalt nybörjare här känner jag och hade några funderingar om vad som är vad på min förgasare :oops: Jag vet ju bara vad vissa saker är tex var olja och bensin är.

Efter idag när jag slarvade lite och glömde tömma flottören på bensin ( :roll: ) och skruvade lös förgasaren så jag skulle kunna ha den upponer. När jag vände den upponer strömmade det ut all bensin ur hålet som det är en röd ring runt på bilden. Antar att det inte var så bra tecken? Borde det tätas och isåfall vad borde jag täta med?

Så, kan någon säga vad det som är inringat rött, grönt och vitt är? Och vilken skruv dedär är. Vissa säger luftskruv andra säger tomgångsskruv till mig och jag fattar verkligen inte :oops:
YEAAAAAAA!
viktors1994
Svårstartad skrothög

Re: Förgasare, undringar om vad som är vad

Inlägg av viktors1994 »

Gotyx skrev:Bild
Är totalt nybörjare här känner jag och hade några funderingar om vad som är vad på min förgasare :oops: Jag vet ju bara vad vissa saker är tex var olja och bensin är.

Efter idag när jag slarvade lite och glömde tömma flottören på bensin ( :roll: ) och skruvade lös förgasaren så jag skulle kunna ha den upponer. När jag vände den upponer strömmade det ut all bensin ur hålet som det är en röd ring runt på bilden. Antar att det inte var så bra tecken? Borde det tätas och isåfall vad borde jag täta med?

Så, kan någon säga vad det som är inringat rött, grönt och vitt är? Och vilken skruv dedär är. Vissa säger luftskruv andra säger tomgångsskruv till mig och jag fattar verkligen inte :oops:
vita är luftskruven.
Röda är typ "översvämnings"hål , om flottören svämmar över så rinner det ut där, Plugga inte igen!
gröna har jag ingen aning om. en bild från insugssidan skulle va bättre
2stroke
Gasres

Re: Förgasare, undringar om vad som är vad

Inlägg av 2stroke »

viktors1994 skrev:
Gotyx skrev:Bild

vita är luftskruven.
Röda är typ "översvämnings"hål , om flottören svämmar över så rinner det ut där, Plugga inte igen!
gröna har jag ingen aning om. en bild från insugssidan skulle va bättre
Nix, ska inte finnas nån luftskruv på Gurtner förgasarna om det är den som sitter på när moppen kommer från fabrik

Iaf så tippar jag på att hålen är antingen till överflöde för bensin eller till kylarslangar från cylindern
Låst