Yamaha Aerox Projekt

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
PimPim
Elmoped

Yamaha Aerox Projekt

Inlägg av PimPim »

Tjenare, tänkt över detta med att starta ett projekt..

SÖKER SPONSORER, ALLT VAD NI KAN KOMMA MED. KLIBBAR MOPEDEN MED ERAN LOGGA :D

Mopeden går suveränt för att vara gammal (-99) och därför så tänkte jag inte ändra något på den från början.

Dock är den i väldigt krassligt skick utseende mässigt.. Kåperna är spruckna repade och slitna..
Därför tänkte jag byta, antingen nytt kåpsett eller laga + proffslacka det gamla. Vad föreslår ni?

Skulle testa byta rör igår vilket inte gick som det skulle, röret var gammalt och rostigt så skruvarna bröts. Vi fick av det gamla röret men somsagt skruvarna som ska in till cylindern är av.

Vad skulle jag nu göra??

Gick med moppen till Lindströmsmotor och frågade vad han ville ha för uppborrning och gängning av hålen. 1800. Njaeh känns inte som jag lägger pengarna på det.

Jag kunde dock montera ner moppen själv hemma och ta cylindern till honom, då skulle han inte ta så mycket. (eller inte?)

Därför fick jag idén med projektstart nu istället. Det är ändå så mycket att göra!!!

Därför ska jag göra ett projekt som syftar på utsidan, det man ser..
Detta är en lista jag fixat ihop ännu, ge förslag på fler saker och berätta gärna vad jag ska göra för att fräscha upp den nu när jag ändå ska ta av allt!

[ ] Fixa repade kåpor
[ ] Lacka om
[ ] Stylinggaller
[ ] Lacka/Putsa motorblocket
[ ] Putsa variatorkåpan
[ ] Nudebar (Påbörjat)

Någon som säljer delar billigt i skåne??[/u]
Letar efter 30 moped, ej över 5000. Kontakt via E-Mail!